میشل اوباما: ترامپ شایسته ریاست جمهوری نیست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از هیل، میشل اوباما، همسر باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، در سخنرانی روز گذشته خود دونالد ترامپ را به شدت مورد حمله لفظی و انتقاد قرار داد.

میشل اوباما که کلمه «رای» را به عنوان گردنبند بر گردن خود داشت در این سخنرانی گفت: «اجازه دهید صادق و شفاف باشم. دونالد ترامپ رئیس‌جمهور اشتباهی برای کشور ماست. او بیش از آنچه که باید وقت داشته است تا نشان دهد که چه کار می‌تواند انجام دهد. اما روشن است که این کار برایش بسیار دشوار است. از پس آن برنمی‌آید. خیلی راحت می‌توان گفت او نمی‌تواند کسی باشد که ما لازم داریم. موضوع دقیقا همین است.»

میشل اوباما این سخنان را در نخستین شب کنوانسیون ملی دموکرات‌ها که به صورت مجازی برگزار می‌شد، بیان کرد. او در این سخنرانی ادامه داد «متاسفانه این آمریکاست که برای نسل بعدی به نمایش گذاشته می‌شود. ملتی که نه تنها از سیاست بلکه از طریق شخصیت هم تاثیر منفی می‌گیرد؛ و این فقط ناامید کننده نیست بلکه خشمگین کننده هم هست.... می‌دانیم که آنچه در این کشور اتفاق می‌افتد، درست نیست. این کسی نیست که ما می‌خواهیم.»

میشل اوباما در ادامه اذعان کرد که این سخنان او با توجه به نقشی که نژادپرستی هنوز در آمریکا دارد مورد خوشایند همه بخش‌های جامعه واقع نخواهد شد.

اوباما بلندپایه‌ترین سخنران شب نخست کنوانسیون ملی دموکرات‌ها بود که در آن تعداد دیگری از مقامات سیاسی از جمله برنی سندرز و «جان کاسیچ» فرماندار سابق اوهایو که جمهوریخواه است، نیز حضور داشتند.

انتخابات آمریکا قرار است در ماه نوامبر برگزار شود و دونالد ترامپ تلاش دارد آن را به دلیل شیوع بیماری کرونا و احتمال برگزاری آن به شیوه پستی به تعویق بیندازد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/19743
اخبار مرتبط

نظرات شما