استاندار قم خبر داد:

تعیین همیار سلامت برای هیئت های مذهبی در قم / ابلاغ شیوه نامه بهداشتی به هیئت های مذهبی قم

استاندار قم با اشاره به تعیین همیار سلامت در هیئت های مذهبی قم در ایام محرم و صفر گفت: علاوه بر شیوه نامه ها برای هیئت های مذهبی یک همیار سلامت تعیین می شود که در ارتباط با مسئولین بهداشتی باشد و در توجیه موارد بهداشتی به هیئت ها کمک کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، بهرام سرمست استاندار قم در حاشیه جلسه ستاد بحران که در سالن جلسات استانداری قم برگزار شد در گفتگو با خبرنگاران  اظهار داشت:  امید است  با رعایت فاصله اجتماعی از مراسم سیدالشهدا در ایام محرم و صفر کسب فیض ببریم در جلسه ستاد بحران گزارشی از اقدامات سازمان های ذی‌ربط در خصوص برگزاری مراسم محرم در ایامی که شاهد ویروس کرونا هستیم ارائه شد.

وی عنوان داشت: دستگاه های اجرایی و فرهنگی در تلاش هستند که  در ایام محرم و صفر یک فضای معنوی در استان ایجاد شود.

 سرمست تصریح کرد: فضای سوگواری و عزاداری باید در شهر باشد و  در عین حال رعایت موارد بهداشت در حوزه اداری از طرف سازمان های مختلف به ویژه بانک ها انجام شود پروتکل ها در محیط های اداری به صورت حداکثری رعایت شود گزارش‌هایی که از داده شد  نشان دهنده این است که میزان رعایت پروتکل های بهداشتی در حال افزایش است.

 استاندار قم گفت:  در حوزه صنفی تأکیداتی شد و باید نظارت ها صورت بگیرد اگر در  تخلفی در خصوص عدن رعایت پروتکل های بهداشتی صورت بگیرد با آن‌ها برخورد شود موارد  عمومی مصوب ملی ابلاغ شد و در خصوص اماکن مذهبی هم مصوبات ابلاغ شد.

سرمست اظهار داشت: کارگروه عزاداری با محوریت سازمان تبلیغات در استان شکل گرفت و  در اجرای مصوبات ستاد ملی فعالیت می‌کند که موارد بهداشتی را در خصوص هیئت های مذهبی جامعه و جامعه مداحان به مرحله اجرا در بیاورد.

 وی بیان داشت: از تمام هیئت های مذهبی و متولیان این درخواست می‌کنیم که همانطور که در همه عرصه ها در گسترش فضای معنوی کمک کردند در این ایام نیز با رعایت پروتکل های بهداشتی کمک کنند توفیق حاصل کنیم هم عزاداری برگزار شود و هم  حتی یک نفر از عزاداران هم به این بیماری مبتلا  نشود.

 سرمست ادامه داد: در حوزه فاصله اجتماعی و  عمومی هم تأکیداتی شد رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی تر صورت بگیرد سازمانهای زیر ربط مشخص شد وظایف دستگاه ذی‌ربط نیز در این زمینه مشخص شد.

 وی تاکید کرد:  کمیته های نظارتی هم تعیین شدند تا بتوانند با نظارت هایی که می کنند شاهد کاهش ویروس کرونا باشیم علاوه بر شیوه نامه ها برای هیئت های مذهبی یک همیار سلامت تعیین می شود که در ارتباط با مسئولین بهداشتی باشد و در توجیه موارد بهداشتی به هیئت ها کمک کند.


انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/19779
اخبار مرتبط

نظرات شما