مداحان قم از حضور در مجالسی که پروتکل‌ها رعایت نمی‌کنند، پرهیز کنند

مداح اهل بیت با اشاره به اینکه در مساجد و هیئت ها ماسک و مواد ضدعفونی تهیه شده و اکثر هیئت ها به دنبال این مسئله هستند و همه هزینه ها مردمی دنبال می شود گفت: مداحان مبلغ این مسئله هستند و از حضور در مجالسی که پروتکل ها رعایت نمی شود پرهیز کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حسن مالکی نژاد مداح اهل بیت در میزگرد بررسی ابعاد عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی که در دفتر سایت خبری قم فردا برگزار شد اظهار داشت: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در برپایی مراسم سیدالشهدا  راه را به همه ما نشان دادند ،عزاداری سید الشهدا باید برگزار شود البته با توجه به شرایط بیماری کرونا می طلبد که مسائلی را که ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام می کند رعایت شود ما هم به طبع از این دستور العمل تبعیت می کنیم.

وی افزود: جلسات متعدی در طول یک ماه  در این خصوص برگزار شد در بیشتر جلسات نماینده دانشگاه علوم پزشکی حضور داشت در نهایت به این نتیجه رسیدم که یک دستور العمل به هیئت ها ابلاغ شود.

 مالکی نژاد تصریح کرد: در مکان هایی که سقف زیر 6متر  دارد برگزاری مراسم با مشکلات مواجه می شود، فضای برگزاری مراسم باید  فضای باز باشد و مدت 2 ساعت بیشتر نباش، هیئت های مذهبی بزرگ  این دستور العمل را رعایت کردند هیئت رزمندگان در گلزار شهدا ،هیئت فاطمیون در جمکران و خادم الرضا در زمین چمن ورزشگاه حیدریان با رعایت فاصله گذاری اجتماعی مراسم را برگزار می کند که نشان این است که مردم و هیئت های تصمیم دارند پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 
عضو شورای اسلامی شهر قم خاطر نشان کرد: تعدادی از مساجد کوچک هستند که تأکید شده با تعداد کم عزاداران و با زمان کم مراسم برگزار شود، دسته روی ممنوع شده و قرار شده  در پشت بام برخی از مساجد طبل و سنج زده شود، در مساجد و هیئت ها ماسک و مواد ضدعفونی تهیه شده و اکثر هیئت ها به دنبال این مسئله هستند همه هزینه ها مردمی دنبال می شود و تهیه ماسک و مواد ضدعفونی از طریق خود مردم در حال تهیه شدن است.

وی با اشاره به تحرکات دشمن در فضای مجازی و ایجاد دو قطبی بین مردم در برگزاری مراسم محرم و صفر گفت: دشمن هیچ گاه خواب نیست و از هر حربه ای برای از بین بردن نظام جمهوری اسلام و شعایر استفاده می کند سناریوی طراحی شده که عزاداری سنتی باید انجام شود و با اینکه حیله که ویروس کرونا در هیئت ها وجود ندارد اما این ها برنامه دشمن است تا این ها را در مقابل حاکمیت قرار دهند تا بعد از برگزاری مراسم ها اتفاقات ناگوار  به جود بیاید و گناه را گردن عزاداری ها بیندازند اما باید پاتک زد و عملیات را خنثی کرد آن هم با عمل به  دستور العمل بهداشتی که همه هیئت ها به دنبال رعایت آن هستند اگر عده ای به دنبال ناآگاهی حرکتی انجام دادند نباید آن را به عزاداری نسبت داد.

مداحان قم از حضور در مجالسی که پروتکل ها رعایت نمی کنند پرهیز کنند

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد:  سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری جهت همراهی با هیئت های عزاداری بوستان های ظرفیت برگزاری مراسم ها را دارد  در اختیار هیئت ها قرار داده تا مراسم ها برگزار شود یا زمین های خالی داخل شهر را با درخواست مردم صاف کنند و مردم مراسم برگزار می کنند.

این مداح اهل بیت ادامه داد: داربست ممنوع است و به هیئت های مذهبی مسائل ابلاغ شده و برای مداحان قم هم جلساتی برگزار شده و توصیه های هم  شد است زیرا مداحان مبلغ این مسئله هستند و از حضور در مجالسی که پروتکل ها رعایت نمی شود پرهیز کنند.

مالکی نژاد عنوان کرد: منظور از هر خانه یک حسینیه یعنی روضه خانوادگی با اعضای خانواده برگزار شود سازمان فرهنگی شهرداری سامانه 137 را برای پشتیبانی این طرح قرار داده و شهروندان برای روضه خانگی درخواست روحانی می کنند و این روحانی هدایایی با خود به منزل این خانواده می برد و پرچم هم در این منازل توزیع می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: بیشترین بار فرهنگی مراسم محرم روی دوش سازمان فرهنگی و هنری شهرداری است یک ساعت قبل از نماز ماشین های فرهنگی و استیج فرهنگی نواهای عزاداری را در شهر پخش می کنند و بلندگو های اذان گوی شهر نیم ساعت قبل از اذان صوت عزاداری پخش می کند تا  حال و هوای محرم را تأمین کنیم و خلأ را با پوشش برنامه ها جبران شود و در خصوص نذر ماسک و کمک های مؤمنانه پویش‌هایی در حال انجام است .



انتهای پیام/170


گالری عکس
http://qomefarda.ir/19787
اخبار مرتبط

نظرات شما