تظاهرات علیه نتانیاهو در اراضی اشغالی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از جروزالم‌پست، تظاهرات علیه بنیامین نتانیاهو عصر شنبه در حالی به یازدهمین هفته خود رسید که ۲ هزار صهیونیست خشمگین از ورودی اصلی قدس اشغالی به محل اقامت نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حرکت کردند.

معترضین همچنین در خارج از محل اقامت بنیامین نتانیاهو و در دیگر نقاط قدس اشغالی تجمع کردند و علیه نخست‌وزیر شعار سر دادند. نظامیان بازنشسته ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این تجمع اعتراضی حضور داشتند. برخی دیگر از چهره‌های سیاسی صهیونیستی که رابطه خوبی با حزب لیکود و شخص نتانیاهو ندارند هم در میان معترضان دیده شدند. 

به گفته یکی از احزاب رژیم صهیونیستی، هزاران نفر از فعالان این حزب در حدود ۵۰ پل و تقاطع در سراسر اراضی اشغالی تجمع کردند. آن‌ها علیه کابینه‌ای که از نظر اقتصادی و بهداشتی شکست خورده، شعار سر دادند.

یار لاپید، از جمله مخالفان سرسخت نتانیاهو و رئیس یکی از احزاب اقلیت در اراضی اشغالی که در میان معترضین حضور داشت، تاکید کرد: «در این هوای گرم، هزاران نفر از ما روی پل‌ها جمع شدیم تا این پیام روشن را به نتانیاهو بدهیم، ما دیگر خسته شده‌ایم. نتانیاهو در اداره بیماری همه‌گیر ویروس کرونا موفق نبوده است، اقتصاد را شکست داده و دموکراسی اسرائیل را نابود می‌کند».

پلیس بیانیه‌ای را قبل از آغاز اعتراضات منتشر کرد و از معترضان خواست که از ایجاد تحریکاتی که منجر به حوادث خشونت آمیز می‌شود خودداری کنند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20078
اخبار مرتبط

نظرات شما