با همکاری صدا و سیما؛

آرشیو فیلم های دفاع مقدس سپاه قم به روز رسانی می شود

برای ارائه بهتره منابع موجود تصویری در آرشیو لشگر امام علی بن ابی طالب، مقرر گردید صدا و سیمای قم از ظرفیت های خود برای به روز رسانی این آرشیو استفاده کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  پیرو سلسله دیدارهای اعضای کنگره ملی شهدا با مسئولان استانی هفته گذشته جلسه‌ای با حضور حجت الاسلام لطفی نیاسر مدیر کل صدا و سیمای استان قم و رئیس کمیته اطلاع رسانی کنگره و اعضای ذیربط در محل ستاد کنگره ملی شهدا برگزار شد.

 در این جلسه هماهنگی های لازم برای ارائه برنامه های تاثیر گذار و جذاب در خصوص اهداف ستاد ملی کنگره شهدا تصمیماتی اتخاذ شد همچنین مقرر گردید فعالیتهای رادیو و تلویزیون استانی مرتبط با ایثار و شهادت در قالب کنگره ملی شهدا اجرا گردد.

برای ارائه بهتره فیلم های موجود در آرشیو لشگر امام علی بن ابی طالب، مقرر گردید صدا و سیما از  ظرفیت های خود برای به روز رسانی این آرشیو استفاده کند و آن را ارائه دهند.

ماندگار کردن آثار شهدا با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل‌های امروز و فردا یکی از رسالت‌های کنگره ملی شهدا است.

قم بیشترین تعداد شهید را تقدیم میهن عزیزمان کرده است و 75 گلزار شهید در استان دارد که 30 گلزار در مرکز استان قرار دارد.

گلزار امامزاده جعفربن محمد اصلی ترین گلزار شهر می باشد. که بعد از گلزار شهدای تهران، بزرگ ترین گلزار شهدای ایران می باشد و با در بر داشتن 2970 پیکر شهید رتبه دوم تعداد شهدا را به خود اختصاص داده است.
پیکر تنها شهید اروپایی دفاع مقدس در قطعه 18 این گلزار دفن می باشد. همچنین این گلزار، قطعه ای را به شهدای غیر ایرانی علی الخصوص شهدای عراقی که با ایران علیه رژیم بعث متحد بودند اختصاص داده است.

همچنین بیش از 425 شهید مدافع حرم در استان قم داریم که بالاترین آمار در سطح کشور است و مزار این شهدا عمدتا در بهشت معصومه(س) است طبق آخرین آمار از جمع این شهدا، 165 شهید از تیپ زینبیون، 232 شهید از لشکر فاطمیون و 24 شهید هم ایرانی بودند و تنها شهید اروپایی دفاع مقدس در قم به خاک سپرده شده است.

برخی از آثار تصویری شهدا در حفظ اثار سپاه قم  موجود است و نیاز است با توجه به ظرفیت شهدای قم این آثار به روز رسانی شده و در اختیار نسل جدید قرار بگیرد.


انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/20332
اخبار مرتبط

نظرات شما