رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س):

بیش از 60درصد دانشجویان جذب بازار کار شده اند/تدریس 10رشته کارشناسی و 8رشته ارشد

رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه تدریس 10رشته کارشناسی و 8رشته ارشد، گفت: بیش از 60درصد دانشجویان جذب بازار کار شده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر ابراهیم عبدی پور امروز در نشست خبری که در دانشگاه حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه این دانشگاه از سال 86 تاسیس شده است، اظهار کرد: دانشگاه حضرت معصومه(س) دومین دانشگاه تک جنسیتی بعد از دانشگاه الزهرا و اولین دانشگاه بعد از انقلاب هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر دانشجویان در 10 رشته کارشناسی و 8 رشته کارشناسی ارشد  مشغول تحصیل هستند و در تلاش هستیم تا در برنامه عملیاتی رشته های تحصیلی را افزایش دهیم.
رئیس دانشگاه حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه قرار است در حد امکان دانشگاه را توسعه دهیم، گفت: این دانشگاه به عنوان دانشگاه جامع دیده شده بود اما از سه سال گذشته این دانشگاه به عنوان دانشگاه علوم انسانی شناخته می شود و در رایزنی که داشتیم متذکر شدیم که این دانشگاه نباید تنها به علوم انسانی اختصاص داشته  باشد و باید رشته هایی داشته باشد که به ارتقاء نقش اجتماعی بانوان کمک کند.

وی اضافه کرد: به دنبال ایجاد رشته هایی  هستیم که توانمندی بانوان را دو چندان و اشتغال پذیر برای آنها داشته باشد و به صورت جدی این هدف را دنبال می کنیم.

عبدی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر 1600دانشجو در دانشگاه در حال تحصیل هستند، بیان داشت:عمده دانشجویان روزانه و حدود 20 درصد از دانشجویان شبانه هستند.
وی خاطرنشان شد: این دانشگاه 42 عضو هیات علمی دارد که در حال جذب شماری دیگر هستیم تا این تعداد به 50 نفر برسد همچنین 80 هیات علمی حق التالیف نیز داریم.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه با اشاره به اینکه این دانشگاه در شهرک دانشگاهی مستقر شده و تنها دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه حضرت معصومه در این شهرک حضور دارند، ابراز داشت: در این دانشگاه سه مجموعه ورزشی وجود دارد که مهمترین آن ورزشگاه چند منظوره است و امکانات ورزشی ویژه ای برای بانوان طراحی شده است.

وی افزود: رشته های حقوق، فقه و قرآن، مدیریت بازرگانی، حسابداری، زبان شناسی، مترجمی زبان، کسب و کار کوچک و مشاوره در این دانشگاه تدریس می شود و براساس مصوبه هیات امنا 8 رشته کارشناسی و 4 رشته هنرهای کاربردی در دست تاسیس است.

عبدی پور بیان کرد: در تلاش هستیم تا سال آینده در مقطع کارشناسی 16 رشته و در مقطع ارشد 14 رشته داشته باشیم و پذیرش دانشجویان از طریق کنکور سراسری صورت می گیرد .

وی گفت: این دانشگاه برای قمی ها ناشناخته است چرا که دانشجویان غیربومی از بومیان بیشتر است و 55 درصد دانشجویان این دانشگاه را غیر بومی تشکیل می دهد.

رئیس دانشگاه حضرت معصومه با اشاره به اینکه تاکنون ورودی 9 دوره به این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند، تاکید کرد: از نظر اشتغال پذیری طبق آمارهایی که بدست آمده است 60 درصد فارغ التحصیلان  اشتغال یافتند.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/20452
اخبار مرتبط

نظرات شما