شهردار قم:

موزه دفاع مقدس یک فرهنگ و موزه متحرک است

شهردار قم گفت: موزه دفاع مقدس فقط یک ساختمان نیست یک فرهنگ و یک موزه متحرک است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دکتر سقائیان نژاد پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح مرکز فرهنگی باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم با اشاره به اینکه ۸ سال دفاع مقدس لیله‌القدر است، اظهار داشت: ما چه شناختی از این ۸ سال داریم، آنچه مشخص هست آثار پربرکتی است که در مسائل اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و... دیده می‌شود.
وی ادامه داد: ادامه حیات انقلاب اسلامی و عزت جمهوری اسلامی، خودکفایی نظامی، تاب‌آوری و استقامت، رواج فرهنگ ایثار و شهادت به تأسی از فرهنگ عاشورا، نوآوری‌هایی که نسل جوان امروز دارد همه به‌واسطه این ۸ سال دفاع مقدس است.
شهردار قم با اشاره به اینکه این‌یک ارزش و سرمایه است، بیان داشت: حفظ این ارزش که در مورد دستبرد و انحراف است و باید با چنگ و دندان حفظ کرد یک وظیفه برای همه است.
وی عنوان داشت: حفظ و حراست از سرمایه‌ها و حراست از انقلاب اسلامی موجب رشد می‌شود که این رشد بر اساس شناخت و بصیرت به دست می‌آید.
سقائیان نژاد با اشاره به اینکه یکی از کارهای مهم موزه دفاع مقدس حفظ آثار دفاع مقدس است، تصریح کرد. موزه دفاع مقدس فقط یک ساختمان نیست یک فرهنگ و یک موزه متحرک است.
وی ابراز داشت: آثار باغ‌موزه دفاع مقدس باید در انقلاب ما جاری باشد مخصوصاً برای نسل جوان ما که در حال دور شدن از دوران دفاع مقدس است.
شهردار قم ادامه داد: برای تکمیل شدن مادی و معنوی این باغ‌موزه باید همه دستگاه با یکدیگر همکاری کنند.
وی افزود: این مکان ۳۲ هکتار است که فاز اول آن در ۱۵ هکتار و فاز دوم آن‌که همین فضا می‌باشد در ۵ هکتار آماده‌شده است.
وی اضافه کرد: ۱۰ هکتار مابقی هم که اطراف همین ساختمان است باید سریع‌تر با همکاری دستگاه به بهره‌برداری برسد.
سقائیان نژاد گفت: خوشبختانه پارک هزار هکتاری سرآغاز این مکان است که قرار بود بانامی دیگر نام‌گذاری شود اما با تصمیم استان به‌عنوان بوستان دفاع مقدس نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20484
اخبار مرتبط

نظرات شما