رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم خبر داد:

تفاهم‌نامه‌های مشترک خاتم با دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی

رئیس موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی خاتم از انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک با دستگاه‌های مختلف در استان : کهگیلویه و بویراحمد به‌منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،دکتر سید محمدحسین چاوشیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به سفر اخیر تیم علمی و پژوهشی خاتم به استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: در این سفر ۸  روز تیم موسسه خاتم با همکاری بسیج جامعه پزشکی استان  و موسسه همیاران سلامت روان اجتماعی استان جلسات و برنامه‌های مختلفی را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار کرد.

وی ادامه داد: نشست هم‌اندیشی با دستگاه‌های دولتی از جمله دفتر امورفرهنگی اجتماعی استانداری ، - دفتر زنان و خانواده استانداری ،  اداره کل بهزیستی ،  اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اداره کل زندان‌ها، شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر و ، بسیج جامعه پزشکی استان نیز به‌منظور همکاری و تعامل در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

چاوشیان بیان داشت: حضور در  مناطق محروم  از دیگر برنامه‌های این سفر بود که به همین منظور در شهرهای مختلف ازجمله شهرهای سرفاریاب ، چرام و دیشموک این کار صورت گرفت.

وی اصلی‌ترین برنامه این سفر را حضور در بخش دیشموک و حل آسیب‌های اجتماعی این بخش عنوان کرد و گفت: متأسفانه در سال‌های اخیر مواردی از خودسوزی زنان را در این بخش شاهد بودیم و به همین علت امسال بار دیگر در این بخش حضور یافتیم.

رئیس موسسه خاتم تأکید کرد:  جلسه با امام‌جمعه ،مدیران و کارشناسان بخش دیشموک و همچنین زنانی که اقدام به خودسوزی کرده بودند از برنامه‌های حضور تیم علمی موسسه در این بخش بود.

وی اقدامات فرهنگی و اجتماعی  صورت گرفته در بخش دیشموک را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: برگزاری مسابقات دقت و تمرکز ویژه دانش آموزان در پایگاه سلامت روان اجتماعی بخش دیشموک و اهدا جوایز به برندگان مسابقه از طرف تیم موسسه خاتم و جمعیت همیاران سلامت روان اجتماعی،   ارجاع خانواده‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب جهت خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی در پایگاه سلامت روان اجتماعی و مرکز مشاوره ،   ارجاع زنانی که اقدام به خودسوزی کرده بودند به پزشک اعصاب و روان و پرداخت  کمک‌هزینه به دانش آموزان خانواده‌های آسیب‌دیده و در معرض آسیب و بی‌بضاعت بازمانده از تحصیل با همکاری اداره کل آموزش‌وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از دیگر اقدامات فرهنگی بود.

چاوشیان به دلایل انجام این سفرهای جهادی اشاره کرد و بیان داشت: هدف کلی ارتقای دانش خانواده و توانمندسازی زنان و دختران در راستای کاهش آسیب‌های خانوادگی و اجتماعی است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20811
اخبار مرتبط

نظرات شما