قم برای استقرار صنایع پیشرفته امکانات لازم را دارد

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: این استان امکانات زیرساختی مناسبی برای استقرار و فعالیت صنایع پیشرفته موردنیاز کشور دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، محمود سیجانی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: صنعت قم، جوان و به‌روز است و بر همین اساس به‌سرعت می‌تواند در حوزه زیرساختی تغییرات لازم را برای استقرار صنایع پیشرفته در خود ایجاد کند.

وی افزود: شهرک‌های صنعتی استان نیز از امکانات موردنیاز سرمایه‌گذاران برای استقرار صنایع پیشرفته برخوردار است و به‌سرعت می‌توان چرخه تولید محصولات با فنّاوری بالا را در قم فعال کرد.

وی ادامه داد: تعامل رو به رشد بخش صنعت قم با مراکز دانشگاهی استان و امکان استفاده از جدیدترین دستاوردهای علمی و مهندسی در تولید به‌روز محصولات، از دیگر مزایای آن برای استقرار صنایع پیشرفته است.

سیجانی گفت: همچنین طی سال‌های اخیر، راهبرد تکمیل زنجیره تولید درقم به‌طورجدی مورد توجه قرارگرفته و همین عامل امکان مطلوبی برای تامین مواد اولیه موردنیاز صنایع ایجادشده در استان است.

وی بیان کرد: ازجمله نکات مثبت استقرار صنایع پیشرفته و راهبردی در قم که بزرگ‌ترین بازارهای مصرف کشور در اطراف آن جای گرفته، کاهش تأثیرگذاری تحریم اقتصادی دشمن در حوزه صنعت و تسهیل دسترسی مردم به محصولات موردنیازشان است.

وی ادامه داد: درحال حاضر نیز صنایع پیشرفته در بخش‌های مختلف همچون تولید لوازم‌خانگی، حوزه نفت و گاز،‌ پتروشیمی، قطعات خودرو و تجهیزات ساختمانی در قم فعال و در حال گسترش است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحدهای صنعتی استان قم فراتر از ۵۱ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۵۷ هزار تن فرصت اشتغال ایجادشده است؛ قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20813
اخبار مرتبط

نظرات شما