۱۸ بانک تحریمی، قبلا هم تحریم بوده اند/ آمریکا به دنبال اعلام چندباره تحریم‌ها در رسانه هاست

قنبری گفت: ۱۸ بانک اعلامی از سوی آمریکا به عنوان تحریم جدید، از مدت‌ها قبل و در زمان خروج از برجام مورد تحریم قرار گرفتند و این اتفاق جدیدی نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،
حمید قنبری، مدیر کل امور بین المللی بانک مرکزی در رابطه با تحریم ۱۸ بانک ایرانی توسط ایالات متحده آمریکا گفت: این ۱۸ بانک که دیروز نامشان به عنوان بانک تحریمی توسط آمریکا اعلام شد قبلا هم در فهرست تحریم‌های آمریکا وجود داشتند و تحریم جدیدی صورت نگرفته است.

وی افزود: بعد از خروج آمریکا از برجام همه تحریم‌ها که به موجب برجام لغو شده بود مجدد به صورت تحریم بازگشتند. نوع اعلام این خبر نشان می‌دهد که قرار نیست اتفاق جدیدی رخ دهد. برای این که یک مجموعه مالی را مورد فشار قرار دهند تحریم آن را از قبل اعلام نمی‌کنند و بعد از چندین سال این موارد را در یک شب اعلام می‌کنند.

قنبری بیان کرد:، اما در خصوص بانک‌ها می‌بینیم که با اثرات رسانه‌ای ماه هاست اعلام می‌کنند می‌خواهیم تحریم کنیم. در مواردی که یک بانک اولین بار است که تحریم می‌شود می‌تواند بر روابط اقتصادی اثر گذار باشد، اما هم اکنون تحریم‌های بانک‌های ایران تنها اثرات سیاسی دارد.

وی ابراز کرد: در نتیجه تحریم بانک‌های در ارتباط با بانک‌های تحریمی با تغییر مواضع همراه می‌شوند. این تصمیم گیری در دو سال گذشته راجع ایران انجام شده است و برخی از بانک‌ها روابط با بانک‌های ایرانی را ادامه داده اند.

این مقام مسئول بیان کرد: طی ۲ سال گذشته طوری عمل کرده ایم، که برای تامین کالا‌های اساسی مشکلی نداشته باشیم.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/20859
اخبار مرتبط

نظرات شما