شهید علیدوست در مسیر حق و دفاع از حرم حضرت زینب(س) به شهادت رسید

قم فردا با پدر و مادر اولین شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) از قم در ۲۵ مهرماه ۹۴ مصادف با سوم ماه محرم با برخورد ترکش به پهلویش به درجه شهادت نائل آمد گفتگویی را انجام داده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، قصه مدافعین حرم تمام ناشدنی است، حریم اهل بیت قرن‌هاست که فدایی دارد حتی اگر تنها حرمی از آن بزرگواران باشد «اصلاً حرم ناموس ما شیعه‌ست»، شهیدی که در سوریه، عراق و در هر مکان و زمانی، شهید شده باشد همانند این است که جلوی در حرم «امام حسین (ع)» شهید شده است، چراکه اگر این شهیدان نبودند، اثری از «حرم اهل بیت (ع)» نبود. یکی از این مدافعان حرم، شهید مهدی علیدوست است که اولین شهید مدافع حرم حضرت زینب(س) استان قم می باشد.
سرگرد مهدی علیدوست متولد ۲۵ مرداد سال ۶۵ مدرک کارشناسی داشت و پسری سه ساله به نام علی اصغر از او به یادگار مانده است. پدر و پسر هر دو در  روز ۲۵ مرداد متولد شده اند و موقع اعزام همسرش برای هردو آنها تولد میگیرد. مهدی علیدوست یک انسان خوب، مهربان و خوش‌اخلاق، دارای اعتقادات قوی و فردی شجاع و نترس بود. هیچ کسی در مدت حیاتش هیچ گاه از او تندی و بد اخلاقی ندیده است. احترام فوق‌العاده‌ای برای خانواده‌اش قائل بود. بی‌ریا کار می‌کرد. پای بند ولایت بود. عاشق ائمه وحضرت زینب و حضرت زهرا (سلام الله علیها) بود. رضایت خدا برایش در اولویت کارهایش بود. برخورد خوبی با اطرافیان داشت و واجبات را انجام می‌داد و تمام تلاشش این بود که همه از ایشان راضی باشند. ساده‌زیست بود و به زرق و برق این دنیا اهمیت نمی‌داد. از همان دوران نوجوانی به بسیج، پایگاه و مسجد علاقه داشت. پای ثابت مسجد و محافل مذهبی بود. مهدی ۱۸ سال داشت که دوست داشت وارد سپاه شود. می‌خواست وارد این نهاد نظامی و مقدس شود و لباس رزم بر تن کند تا به اسلام، کشور و مردمش خدمت کند و وارد سپاه شد.
شهید علیدوست در ۲۵ مهرماه ۹۴ مصادف با سوم ماه محرم بعد از عملیات آزادسازی یکی از روستا‌های سوریه که در تصرف داعش بود، با برخورد ترکش به پهلویش به درجه شهادت نائل آمد.
ویدئو زیر گوشه ای از گفتگوی ما با پدر و مادر شهید علیدوست است.


حسین حیدری
انتهای پیام/



گالری فیلم
http://qomefarda.ir/20876
اخبار مرتبط

نظرات شما