مدیرکل بازرسی استان قم:

در انجام وظایف خود به عنوان سازمانی مستقل، با هیچ دستگاهی تعارف نداریم

مدیرکل بازرسی استان قم عنوان کرد: در انجام وظایف و رسالت‌های قانونی خود به عنوان سازمانی مستقل، با هیچ دستگاهی تعارف نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام محمود طالبی مدیرکل بازرسی استان قم در نشست خبری رسانه به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بازرسی کل کشور در سالن جلسات این سازمان در جمع اصحاب رسانه اظهار داشت: نظارت بسیار خوبی بر روند فعالیت دستگاههای اجرایی در استان قم انجام می‌پذیرد و در این باره اقدامات مهمی صورت گرفته است.
مدیرکل بازرسی استان قم افزود: یکی از ظرفیت‌های مهم در این بخش، خبرنگاران به عنوان چشمان تیزبین هستند که در حوزه‌های مختلف در مطبوعات و رسانه مشغول خدمت و فعالیت‌اند.
وی تصریح کرد: تیز بینی بسیاری از اصحاب رسانه و خبرنگاران موجب شده است تا جلوی تحقق یک سوی جریان گرفته شود و تعاملی گسترده را شاهد باشیم، خبرنگاران چشم و گوش سازمان در پیشبرد اهداف هستند.
حجت الاسلام طالبی عنوان کرد: در سازمان بازرسی کل کشور، سامانه گزارشگران فساد راه اندازی شده است که خود یک ظرفیت بسیار مهم در ارائه گزارش تخلفات است.
وی ادامه داد: وظیفه سازمان بازرسی، نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین است، در این باره سازمان بازرسی یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه بوده و ما در انجام وظایف و رسالت‌های قانونی خود به عنوان سازمانی مستقل، با هیچ دستگاهی تعارف نداریم.
مدیرکل بازرسی استان قم خاطرنشان کرد: این سازمان وابسته به هیچ دستگاه اجرایی، قوه مجریه و قوه مقننه نیست و لذا در برابر استقلالی که در قانون اساسی در خصوص قوا پیش بینی شده کاملا مستقل هستیم.
وی با بیان اینکه با جدیت در اداره‌‌های استان پیرامون نظارت و بازرسی ورود کرده‌ایم بیان کرد: در هر دستگاهی که مشخص شود، قانون اجرایی نمی‌شود و یا جریان سویی شکل‌گرفته است، بدون اغماض پیگیر آن خواهیم بود.
حجت الاسلام طالبی خاطرنشان کرد: حوزه فعالیت سازمان بازرسی تمامی دستگاه‌های دولتی و غیر‌دولتی همچون شهرداری‌ها و بانک‌های خصوصی است و حتی دستگاه قضایی دادگستری‌ها در حوزه بازرسی ما قرار دارند و ارزیابی فعالیت آنها را بر عهده اداره کل بازرسی گذاشته‌اند.
وی گفت: در سال 1399 دو اولویت مهم را در برنامه‌های خود پیش‌بینی کرده‌ایم که مبارزه با فساد اداری یکی از برنامه‌‌های سازمان است و در این باره هیچ مساحمه‌ای در حوزه فساد اداری با هیچ مسئول و مقام و هیچ دستگاهی نداریم.
مدیرکل بازرسی استان قم افزود: وظیفه ما پیگیری سوء جریانات  است، اما نسبت به یک شخص که وظیفه‌اش را انجام نداده و شکایت خاص داشته باشد پیگیری اتفاق می‌افتد، اما پرونده‌ای تشکیل نمی‌دهیم.
وی تصریح کرد: دومین برنامه مهم در سال جاری به عنوان یکی از سیاست‌های مهم و راهبردی، حمایت از رونق و جهش تولید است و در این باره اقداماتی در دسن اجراست.
حجت الاسلام طالبی با اشاره به شعار سال 99 و تاکید مقام معظم رهبری ( مدظله العالی ) بر جهش تولید و الزام همگان به اقدام و همکاری در این خصوص بیان کرد: سازمان بازرسی در این زمینه به صورت کامل در خدمت مجموعه‌های تولیدی است و انعطاف لازم را هم جهت نیل به این هدف خواهیم داشت و از تولیدکنندکان و مجموعه‌های فعال در امر اشتغال نیز حمایت می‌کنیم.
وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری به توجیه بازرسی‌ها پرداخته‌ایم که در مقابل صنعتگران و تولیدکنندگان به هیچ وجه قرار نگیرند و در مسیر تحقق اهداف تولید و صنعت گام بردارند و از نرمش‌های قانونی به نفع تولیدکنندگان استفاده کنیم، از طرفی به هیچ عنوان کوتاهی بعضی از دستگاههای اجرایی را عدم همراهی با تولیدکنندگان نمی پذیریم.
مدیرکل بازرسی استان قم با بیان اینکه بعضی از دستگاه‌ها اظهار نظرهای خوشایندی نسبت به انجام وظایف بازرسی ندارند گفت: این مراکز کوتاهی و بی‌تعهدی خودشان را از دستگاه های نظارتی از جمله اداره کل بازرسی می‌دانند.
وی تصریح کرد: در 6 ماهه نخست سال 99 تعداد 973 فقره شکایت در اداره کل بازرسی قم ثبت شد که در این میان پنج دستگاه دارای بیشترین شکایت بوده است و رتبه اول شکایات را شهرداری و مناطق هشت گانه آن با 167 فقره شکایت از آن خود کرده‌اند.
حجت الاسلام طالبی عنوان کرد: همچنین رتبه دوم شکایات از آن دانشگاه علوم پزشکی با 80 فقره شکایت و رتبه سوم از آن اداره کل تامین اجتماعی با 38 فقره شکایت و رتبه چهارم از آن اداره کل ثبت اسناد و املاک استان با 36 شکایت و رتبه پنجم از ان اداره کل راه  و شهر سازی و آموزش و پرورش با 32 فقره شکایت و گزارش است.
وی خاطرنشان کرد: مدیر کل دستگاه‌های اجرای ما بسیار پاک و سالم و قانون مند هستند و ما در مقابل همان تعداد اندکی که در انجام وظایف و ترک فعل کوتاهی می کنند، جدی هستیم
مدیرکل بازرسی استان قم بیان کرد:با توجه به مخاطب سنجی و میزان خدمات دهی دستگاهها کمترین شکایات از برخی از ادارات و دستگاهها صورت گرفته است که در این باره رتبه اول از آن اداره کل زندانهای استان قم و رتبه دوم برای اداره کل بیمه سلامت است که هر کدام یک فقره طی 6 ماه اول سال 99 گزارش شده است.
حجت الاسلام طالبی در پایان گفت: استان قم در تشکیل پرونده‌های موردی در سطح کشور رتبه 11 را دارد.


انتهای پیام/


منبع:عصر ثروت
http://qomefarda.ir/20882
اخبار مرتبط

نظرات شما