پیام شهردار قم به مناسبت آغاز ایام عزاداری امام حسین(ع)

شهردار قم با صدور پیامی فرارسیدن ایام حزن و سوگواری امام حسین(ع) را تسلیت گفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  دکتر سید مرتضی سقائیان‌نژاد در پیامی فرارسیدن ماه محرم، ایام حزن و عزای سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) را تسلیت گفت.

متن پیام شهردار قم به این شرح است:

بسمه تعالی

فلسفه وجودی محرم بصیرت افزایی، معرفت بخشی وهدایت است

حماسه بندگی در محرم به خوبی نشان داد که اباعبدالله الحسین علیه السلام تندیس عینی برای این فراز نظری مَنْ عَبَدَاللهَ، عبَّدَاللهُ لَهُ کُلَّ شَیْءٍ است و بندگی ناب، حاصل اخلاص درنیت و رفتار است وفهم منظومه بندگی ثارالله نیازمند توفیق الهی و هم آوایی عقل و عشق بوده و بی شک فلسفه وجودی محرم بصیرت افزایی، معرفت بخشی و هدایت است.

گذشت زمان غبارفراموشی برچهره‌ی تاریخ می‌افکند اما ماندگاری پیوست وقایع محرم است و تا زمان باقیست شعاع چراغ هدایت روشنگری می‌نماید.

با تمسک به کلام نورانی حق تعالی وَمَا یَنْطِقُ عَنِ الْهَوَىٰ إِنْ هُوَ إِلَّا وَحْیٌ یُوحَىٰ باید گفت که تعبیر اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَهُ الْنِّجاه را خداوند به پیامبر اعظم صلی الله علیه و آله و سلم درس‌آموزی نموده است.

جلوه‌های گفتاری و رفتاری سرور و سالارشهیدان سیدالشهداء علیه آلاف التحیه و الثناء، تدریس کامل دوره‌های نظری و عملی بندگی و بصیرت افزایی است و هرچه شناخت به ابعاد وجودی قیام عاشورا افزایش می‌یابد ساحت ارادتمندی متواضع تر می‌گردد.

درکربلا صحنه‌های بی نظیر و منحصر به فردی رقم خورد که در تاریخ ماندگار گردید وبشریت از توان فهم چنین حماسه‌ای متحیر مانده و چنان پرفروغ است که شعاع هدایتش زمان و مکان را درنوردیده و محدودیت بردار نیست و رنگ، زبان، نژاد، دین، مذهب، سن و جنس نتوانسته مرزبندی برای این علاقه‌مندی ایجاد نماید و با شنیدن حوادث تاریخ عاشورا لرزش قلب و ریزش اشک با تکیه به فطرت پاک بشری منتظر فهم عقل نمی‌ماند و با وساطت عشق به قصد زیارت دست ارادت برسینه جای می‌گیرد.

ایران عزیز ما همانند سایر ممالک دیگر مدیریت ویروس کرونا است. یقیناً عزاداران سروز و سالار شهیدان به صورت خاص و ویژه با پویش # عرض ارادت – حفظ – سلامت دستورالعمل و توصیه‌های بهداشتی را مورد توجه قرار خوهند داد.

اینجانب فرا رسیدن ماه محرم و ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای ایشان را به ساحت مقدس حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه و به همه عاشقان و شیفتگان آن حضرت تسلیت و تعزیت عرض نموده و سربلندی اسلام ومسلمین وسلامتی همگان را از خداوند باری تعالی مسالت می‌نمایم.

سید مرتضی سقائیان‌نژاد

شهردار قم

سی‌ام مردادماه ۱۳۹۹




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21019
اخبار مرتبط

نظرات شما