دیدار معاون هماهنگ کننده سپاه قم با خانواده شهدا در قم + تصاویر

سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده و حجت الاسلام ولی زاده جانشین نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قم با خانواده شهیدان تقی سلیمی پور رودسری و محمدعلی رحیمی بیدهندی دیدار کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در ایام ارتحال پیامبر گرامی اسلام حضرت محمدمصطفی (ص) و شهادت کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) و آقا علی بن موسی الرضا (ع)، سرهنگ مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده و حجت الاسلام ولی زاده جانشین نمایندگی ولی فقیه سپاه استان قم با خانواده شهیدان تقی سلیمی پور رودسری و محمدعلی رحیمی بیدهندی دیدار کردند.

حجت الاسلام و المسلمین تقی سلیمی پور رودسری فرزند محمد علی در ۲۶ خرداد ۱۳۳۱ در رودسر متولد شد.شهید سلیمی پور بعد از سه سال تحصیل در حوزه علمیه رودسر راهی قم شد و در سال ۱۳۵۲ ملبس به لباس روحانیت گردید.

او که جوان پرشور و فعالی بود در دوران مبارزه با حکومت طاغوت تلاش زیادی کرد و در شهرهای مختلف به منبر می رفت و سخنرانی می کرد و در تشکیل گروه ها و انجمن های مذهبی پا فشاری داشت. تهیه و پخش کتاب، نشریه و اعلامیه های حضرت امام خمینی (ره) و اطلاعیه های انقلابی و توزیع آنها در بین طلاب علوم دینی در قم و رودسر و تشکیل انجمن اسلامی ولی عصر (عج) این شهر از جمله کارهای ایشان بود. یکبار در عاشورای سال ۱۳۴۸ و پس از سخنرانی حماسی و کوبنده علیه رژیم پهلوی در مسجد سرپل شرقی رودسر توسط ساواک دستگیر شد و پس از مدتی آزاد گردید.

شهید سلیمی پور در ایام پیروزی انقلاب اسلامی در قم و تهران به فعالیت می پرداخت و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن ۵۷، مدتی مسئولیت زندان مدرسه رفاه تهران که رجال عصر پهلوی در آن نگه داری می شدند را برعهده داشت و بعد از آن هم مسئولیت تحویل سلاحهای مکشوفه و غنیمتی مردم از پادگانها و مراکز نظامی را پذیرفت و به مدت یک ماه مسئولیت حفاظت از سازمان خدمات اجتماعی مرکز را نیز بر دوش کشید.

حضرت امام خمینی بعد از اینکه به وطن بازگشتند و به قم عزیمت کردند، او مدتی نیز در بیت حضرت امام در قم به ایشان کمک می کرد و سپس به عنوان نماینده ایشان برای تشکیل سپاه پاسداران به شهرستان سمیرم عزیمت کرد و فرماندهی سپاه آنجا را نیز برعهده داشت. در طول مدت اقامت خود در سمیرم علاوه بر فرماندهی سپاه، منشا خیرات و برنامه های خدماتی و عمرانی موثری برای مردم بود.

با شروع جنگ تحمیلی جزو اولین تیم اعزامی روحانیون وطلاب قم، به جبهه بود و بارها به جبهه رفت تا اینکه در آخرین مرحله عملیات رمضان در ۲۶ آبان ۱۳۶۱ به همراه عده ای از همرزمانش در اطراف پاسگاه زید به محاصره دشمن بعثی درآمدند و سرانجام به شهادت رسید.

شهید غلامعلی علی رحیمی بیدهندی در سال 1338 چشم به جهان گشود وی از طریق ارتش عازم جبهه ها شده و در آذرماه سال 60 به مقام شهادت نایل آمد.

شهید محمد علی رحیمی بیدهندی برادر بزرگتر در سال 1334 متولد شد، وی در اسفند ماه سال 66 در عملیات والفجر 10 بر اثر حادثه شیمیایی به شهادت رسید و دومین شهید این خانواده تقدیم انقلاب اسلامی شد، همچنین از این خانواده ایثارگر دو جانباز نیز در دوران دفاع مقدس تقدیم شده است.






 
گالری عکس
http://qomefarda.ir/21074
اخبار مرتبط

نظرات شما