معاون هماهنگ کننده سپاه قم:

مردم نگران نباشند سپاه تا آخر کنار آنها خواهد بود/ نیازمندان جامانده را به پایگاه های بسیج معرفی کنید

معاون هماهنگ کننده سپاه قم با اشاره به اینکه مردم نگران نباشند سپاه تا پایان کرونا در کنار آنها خواهد بود گفت: اگر در محلی نیازمندی از قلم افتاده که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی نیست می توانند به پایگاه های بسیج مراجعه کنند تا بعد از تحقیق و بررسی به آنها کمک های معیشتی انجام شود.


مهدی کبیری پور معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردااظهار داشت: در آغاز شیوع کرونا این بیماری ناشناخته بود و تجربیات کمی داشتیم سپاه و بسیج قم مشارکت زیادی در زمینه ضد عفونی معابر شهر داشت و تلاش بر این بود که مشارکت مردمی باشد و آموزش های لازم به شهروندان داده شود اکنون مساجد و هیئت های مذهبی این آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در حال  ضدعفونی در محل های خاص هستند.

 کبیری پور ادامه داد: اگر هر زمان نیاز باشد و دانشگاه علوم پزشکی اعلام کند که مجدداً سپاه تجهیزات خود را وارد میدان کند و خیابان ها و بیمارستان ها و دیگر اماکن عمومی را ضدعفونی کند این آمادگی وجود دارد اما فعلاً این درخواست از سپاه نشده است.
 
معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم خاطرنشان کرد: ضدعفونی ها به صورت موردی انجام می شود اما به صورت کلی فعلا نیاز به تجهیزات پدافند جنگ نوین سپاه  که در ابتدای شیوع کرونا مورد استفاده قرار گرفت  نیست اما اگر اعلام شود سپاه آمادگی کامل دارد با قوت به این مسئله ورود پیدا کند.

 وی تصریح کرد: تولید ماسک از روز اول شروع شده و ادامه دارد بسیج دانشجویی استان قم روزی صد هزار ماسک تولید می کند پایگاه های بسیج قم به صورت روزانه تا ۵۰ هزار ماسک هم نیز تولید می‌کند.

 کبیری پور بیان داشت: تولید ماسک توسط نیروهای بسیج متوقف نشده است و کمک های معیشتی و کمکهای مومنانه کماکان ادامه دارد تولید برخی از اقلام بهداشتی هنوز ادامه دارد و جدیداً هم اعزام مجدد نیروهای جهادی بسیجی بخصوص طلاب به بیمارستان ها شروع شده است.

 وی افزود: تعداد بستری های بیماری کرونا افزایش پیدا کرده و دانشگاه علوم پزشکی درخواست نیروی جهادی کرده و تمرکز بر این است که نیروهای جهادی به مراکز درمانی اعزام شوند تا کادر درمانی زحمت کمتری متحمل شوند.

 معاون هماهنگ کننده سپاه علی بن ابیطالب علیه السلام قم گفت: آنچه که نیاز عمومی بوده توسط سپاه و بسیج ادامه دارد از جمله تولید ماسک، کمک های مومنانه و  حضور نیروهای جهادی و کمک به کادر درمانی، اما اگر موضوع خاصی باشد مانند راه اندازی نقاهتگاه ها این کار انجام خواهد شد همچنین بیمارستان سپاه قم آمادگی دارد اگر اعلام نیاز شود بیماران کرونایی را بستری کند همچنین سپاه قم آمادگی احداث بیمارستان صحرایی را دارد اما الحمدلله هنوز به آن مرحله نرسیده ایم اما همین آمادگی ها توسط سپاه قم وجود دارد.

 کبیری پور در پاسخ به این سوال که اگر ویروس برای مدت طولانی شهر را درگیر کند سپاه قم تا کجا پای کار خواهد ایستاد گفت: ما تا آخر و تا هر زمانی که نیاز باشد پای کار هستیم سپاه و بسیج قم در مسئله کمک های معیشتی و کمکهای مومنانه در قالب مواسات و همدلی به خوبی عمل کرد و این مسئله تبدیل به یک فرهنگ شد تا جایی که خیرین، مساجد و پایگاه های بسیج این کمک ها را به صورت روزانه انجام می دهند تا جایی که آمار دقیق این کمک های معیشتی را نمی توان اعلام کرد به مردم می گوییم نگران نباشند برای همیشه و تا آخر کار کنار آنها هستیم.

 معاون هماهنگ کننده سپاه امام علی بن ابیطالب علیه السلام قم خاطرنشان کرد: اگر در محله ای نیازمندی از قلم افتاده که نه زیر نظر کمیته امداد است و نه بهزیستی می توانند به پایگاه های بسیج  مراجعه کنند بسیجیان مسئله را پیگیری کرده و تحقیق می کنند و وی را در لیست کمک های خود قرار می دهند.

انتهای پیام/170


http://qomefarda.ir/21076
اخبار مرتبط

نظرات شما