استاد حوزه و دانشگاه:

ایام محسنیه و صادقیه بدعت در دین است

استاد حوزه و دانشگاه گفت:افرادی که به این مجالس می روند عموماً مومن هستند و از پشت صحنه این مراسم ها مطلع نیستند دشمنان دین به دنبال ترویج ایام های محسنیه، صادقیه، باقریه و غیره هستند که هیچ سند دینی و تاریخی ندارد اینها می خواهند مراسم های محرم و صفر به حاشیه برود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن غفاری فر استاد حوزه و دانشگاه و خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،اظهار داشت: در همه فرهنگ ها مردم به دنبال بهانه ای برای نوآوری هستند اما گاهی اوقات در اثر بی دقتی یا توسط کسانی که انگیزه های منفی دارند از این علاقه مردم سوء استفاده می کنند.
 وی خاطر نشان کرد: این نوآوری ها گاهی اوقات وارد عرصه های دین و دینداری نیز می شود که انگیزه سوء استفاده آن چند وجهی می شود یکی برای تخریب دین ، یکی برای فریب مردم جهت سوء استفاده و کسب درآمد و دیگر اینکه می خواهندحس نوآورانه را تقویت کنند.
 کارشناس مسائل دینی افزود: این وجه ها دست به دست هم می‌دهد تا مردم به سمت حرکت های غلط به نام فرهنگ های رایج بروند این مسائل می تواند ملی، دینی و گرایشی و مذهبی باشد در ایران هم به جهت فرهنگ غنی ملی ظرفیت تنوع وجود دارد زیرا تاریخ چند هزارساله داریم در کنار آن مردم ایران سابقه چندهزار ساله دینداری دارند و قبل از اسلام نیز ایرانیان خداپرست بودند اسلام که وارد ایران شد تنوع موضوعات برای اداره جامعه در اسلام زیاد بود و آن سه هدفی که قبلاً بیان شد ظرفیت را برای سو استفاده مضاعف کرد.
استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در بخش مسائل مذهبی  نوآوران و  دشمنان دین و  دشمنان فرهنگ با هم همفکر میشوند و نوآوری های خطرناک دینی را وارد جامعه می کنند تا دین و مذهب را تخطئه کنند آخرین  موضوعی که این مسئله دامن می‌زند در همه ملت‌ها و در همه کشورها وقتی مشکلات اقتصادی و امنیتی و اخلاقی زیاد می شود حرکت های صوفی معابانه و احساسی زیاد میشود.
غفاری فر عنوان کرد: بازار حرکت های خرافی به نام نوآوری و یا اینکه در گذشته رایج بوده و به فراموشی سپرده شده و قرار است احیا شود مخصوصاً در این چند سال اخیر داغ است و زمینه‌های زیادی وجود دارد تا این خرافات را وارد جامعه و دین کنند خیلی از این ها افرادی هستند که در رسانه عمومی اسلام را متهم می کنند که دین اسلام دین عزا و  افسردگی است و شادی را نمی پسندد در حالی که خودشان در حال ترویج مراسم‌های بدون منبع دینی هستند.
استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: پشت صحنه ساختن خرافاتی از جمله برگزاری مراسم ها و دهه های مختلف رسانه های ضد اسلامی قرار دارند آخرین مرحله آن ها همان شیعه انگلیسی است که از لندن تقویت می شود امسال در قم یک گروه از گروه های وابسته به سید صادق شیرازی در طول دو ماه محرم و صفر تا پاسی از شب به عزاداری و ایجاد سر و صدا و سلب آسایش از اهالی کردند گویی در تفکری آنها مردم آزاری اشکالی ندارد و باید تنها به عزاداری پرداخت.

 وی اظهار داشت : افرادی که به این مجالس می روند عموماً مومن هستند و از پشت صحنه این مراسم ها مطلع نیستند این دشمنان دین اکنون به دنبال ترویج ایام های محسنیه، صادقیه، باقریه و غیره هستند که هیچ سند دینی و تاریخی ندارد اینها می خواهند مراسم های محرم و صفر به حاشیه برود در صورتی که اصل عزاداری و برگزاری دهه های عزاداری فقط مختص محرم و صفر است.
 کارشناس مسائل دینی تاکید کرد: این رفتارهای خرافی و افراطی مورد تایید مراجع و بزرگان دین نیست و بارها آن را رد کرده زیرا این مسئله باعث دلزدگی مردم از دین می شود زیرا اگر در کل سال عزاداری و پرچم سیاه نصب باشد مردم زمانی برای برگزاری مراسم های شادی جشن ها و عروسی های خود ندارند.
غفاری فر بیان داشت: دست‌اندرکاران برگزاری دهه‌های محسنیه و غیره به نوعی آلت دست جریانات خارج از کشور هستند و برخی ها هم تنها به دنبال شهرت طلبی هستند و این مراسم ها را برگزار می کنند این رفتارها دشمنی با فرهنگ و دین یک ملت است.

انتهای پیام/

http://qomefarda.ir/21222
اخبار مرتبط

نظرات شما