با هزینه‌ای بالغ بر 18 میلیارد ریال صورت گرفت؛

بهینه سازی شبکه برق رسانی بخش مرکزی با هدف مقاوم سازی شبکه

بهینه سازی شبکه برق رسانی بخش مرکزی با هدف مقاوم سازی شبکه و تعویض پایه‌های فرسوده بخش با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال انجام شد.

 مهدی آهنین‌پنجه در حاشیه بازدید از احداث شبکه فشار متوسط جدید بخش مرکزی قم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا با اشاره به اینکه چهارمین مانور جهادی بهینه‌سازی شبکه برق در جاده قدیم کاشان برگزار شد، اظهار داشت: در این طرح مقاوم‌سازی شبکه و تعویض پایه‌های فرسوده حدفاصل پل جمکران تا سه‌راهی لنگرود انجام شد.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه هرسال در نخستین بارندگی، شبکه دچار اتصالی و قطعی می‌شد در همین راستا شبکه، تجهیزات و مقره‌های آلوده در مسیر کارخانه‌ها، سنگ‌بری‌ها و گچ‌بری‌ها مورد شستشو قرار گرفت.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به اینکه در این مانور ۲۰ اصله پایه فرسوده شبکه فشار متوسط تعویض و جابجایی شبکه صورت گرفت، گفت: عملیات مقاوم‌سازی شبکه در این منطقه با چهار اکیپ عملیاتی، چهار دستگاه جرثقیل جهت نگهداری پایه‌های فرسوده و چهار دستگاه خودروی بالابر جهت انتقال شبکه انجام شد.
سعید فراهانی ، مجری پروژه بهینه‌سازی شبکه برق بخش مرکزی استان در حاشیه بازدید مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم از احداث شبکه فشار متوسط جدید بخش مرکزی قم به ارائه گزارشی از روند اجرای این پروژه پرداخت و از احداث ۴.۵ کیلومتر و تعویض خط فشار هوایی فیدر قمرود خبر داد.
وی بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف روستاهای صیدآباد، علی‌آباد کورگل، مشک آباد، احمدآباد، شمس آباد، عباس آباد و شاهجرد را نیز از دیگر اقدامات انجام شده ذکر کرد و افزود: در این طرح ۷۵ پایه فشار متوسط جدید نیز در راستای پایداری و تاب‌آوری شبکه نصب شد.
سعید فراهانی همچنین بهینه‌سازی شبکه فشار ضعیف روستای قشلاق البرز، تعویض 216 پایه فرسوده جاده گرمسار و تعویض 30 پایه فرسوده جاده قدیم تهران را از دیگر اقدامات در حال انجام شرکت توزیع نیروی برق استان برشمرد.
 وی در پایان یادآور شد: این طرح‌ها در مجموع به اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و بخشی از مشکلات برق‌رسانی بخش مرکزی استان را برطرف می‌کند.



انتهای پیام/160


گالری عکس
http://qomefarda.ir/21356
اخبار مرتبط

نظرات شما