انتخاب رنگ‌های مناسب خانه با علم روانشناسی

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، رنگ‌آمیزی خانه نقش مهمی را در روحیه افراد داخل آن خانه ایفا می‌کند و روانشناسی رنگ یکی از کلیدی‌ترین مسائل در انتخاب رنگ مورد انتخاب خانه است. بنابراین، باید رنگ‌ها را بهتر شناخت تا با استفاده درست آن‌ها جلوه خاصی به منزل خود بدهیم و از تأثیرگذاری منفی در روحیه اعضای خانواده خود، پرهیز کنیم.

شناختن رنگ‌ها نیازمند نکاتی است که همه باید آن‌ها را بدانند پس نکات زیر را رعایت کنید.

 

پیدا کردن بهترین رنگ

انتخاب بهترین رنگ برای قسمت‌های مختلف خانه چالش‌برانگیزترین مسئله است و باید این دانش را داشته باشید که رنگ‌های خاصی می‌توانند ارزش خانه شما را کم یا زیاد کنند پس بهترین رنگ را متناسب با وسایل خانه خود انتخاب کنید و ارزش خانه‌تان را بالا ببرید.

۱۰ نکته جالب درباره رنگ‌آمیزی خانه

استفاده از آبی و صورتی روشن ممنوع!

دو رنگ آبی و صورتی روشن رنگ‌هایی بسیار جذاب و آرامش‌بخش هستند، اما در چهره خانه تأثیر جالبی ندارند و بسیاری از کارشناسان طراحی خانه معتقد هستند که جذابیت در خانه حرف اول را می‌زند چه خانه شما برای فروش گذاشته شده باشد یا خیر.

با این وجود، رنگ در زمینه آشنایی خانه به دیگران حرف اول را می‌زند پس رنگ درب ورودی را هم در خانه خود در نظر بگیرید.

استفاده از رنگ‌های خنثی

شما در انتخاب رنگ خانه باید سلیقه خود را در اولویت قرار دهید و اگر دوست دارید از رنگ‌های مشخص و جلب‌کننده توجه مانند قرمز و نارنجی استفاده کنید، کسی جلویتان را نگرفته است، اما باید بدانید که خریداران ملک بیشتر جذب رنگ‌های خنثی در منزل می‌شوند.

۱۰ نکته جالب درباره رنگ‌آمیزی خانه

علاوه بر این، استفاده از کاغذ دیواری در دکوراسیون توصیه نمی‌شود چراکه اگر خریداری قصد خرید ملک را داشته باشد، ممکن است فقط به فکر کندن آن‌ها از دیوار باشد.


بیشتر بخوانید


قرمز و زرد، رنگ‌های دشمن خانه

منابع معتبری که رنگ‌ها را در خانه مورد مطالعه قرار داده‌اند، معتقدند که دو رنگ زرد و قرمز هرگز نباید به عنوان رنگ دیوار‌های داخلی خانه مورد استفاده قرار گیرند و بهتر است به جای آن‌ها از رنگ‌های خنثی‌تر مانند آبی و خاکستری استفاده کنید.

سفید گرم

هر رنگ سفید با ته مایه گرم می‌تواند کمی جلوه خانه را بد کند و این جلوه بد در شرایط نوری نامطلوب هم خیلی بدتر به نظر خواهد رسید و مطمئن باشید از لحاظ بالینی تأثیر منفی روی مخاطبان خواهد گذاشت.

۱۰ نکته جالب درباره رنگ‌آمیزی خانه

از استفاده از رنگ بژ خودداری کنید

رنگ‌های بژ مایل به زرد یا سبز می‌توانند تأثیر منفی در روحیه بگذارند و علاوه بر این، باعث کثیف به نظر رسیدن خانه‌ها می‌شوند و به جای آن از رنگ‌های خنثی‌تری مانند خاکستری مایل به قهوه‌ای یا طوسی استفاده کنید.

استفاده از مناسب‌ترین نوع رنگ سبز

رنگ‌های سبز متمایل به زرد احساس فضای بیمارستانی را در ذهن انسان به وجود می‌آورند پس توصیه می‌شود که برای بهره بهتر از فضای خانه، روی رنگ‌های سبزی که نزدیک به تناژ آبی هستند، استفاده کنید.

۱۰ نکته جالب درباره رنگ‌آمیزی خانه

صورتی، چالش‌برانگیزترین رنگ منزل

صورتی می‌تواند به عنوان یک رنگ در نظر گرفته شود که چالش زیادی برای خانه به همراه خواهد داشت، چون این رنگ خیلی سبُک است و احساس بیماری را در انسان ایجاد می‌کند و احساس کثیفی به انسان القا می‌کند.

قرمز آجری، بدترین رنگ برای آشپزخانه

زیلو، یک مؤسسه فعال در زمینه ارزش‌های خانه به این نتیجه رسیده است که رنگ قرمز آجری یا مسی برای آشپزخانه رنگ مناسبی نیست و بهتر است به جای آن از رنگ سفید استفاده کرد، زیرا بیشتر افراد روز خود را در آشپزخانه آغاز می‌کنند و رنگ سفید انرژی خوبی را به افراد تزریق می‌کند.

۱۰ نکته جالب درباره رنگ‌آمیزی خانه

رنگ آبی را در آشپزخانه استفاده کنید

یک مطالعه توسط مؤسسه Appetite نشان داده است که افرادی که از رنگ آبی در آشپزخانه خود استفاده می‌کنند بیشتر به خوردن غذا‌ها و نوشیدنی‌های سالم روی می‌آورند پس بهترین رنگ برای آشپزخانه آبی است.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21624
اخبار مرتبط

نظرات شما