زاکانی:

صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانه بود/ خیانت خواص و عدم همراهی مردم صلح امام حسن (ع) را رقم زد

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که صلح امام حسن (ع) نرمش قهرمانه در جهت حفظ جریان ناب اسلام بود، گفت: خیانت خواص و عدم همراهی مردم صلح امام حسن (ع) را رقم زد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  علیرضا زاکانی ظهر امروز در آیین رونمایی از صفحات فضای مجازی کنگره شهدای استان قم که در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، با اشاره صلح امام حسن (ع) اظهار داشت: در این ایام صلح امام حسن (ع) با معاویه صورت‌گرفته است که برخلاف افرادی که تعاریف خاص خودشان را از اقدام امام حسن (ع) بیان می‌کنند در واقع این اقدام ایشان نرمش قهرمانه ای در جهت حفظ جریان ناب اسلامی بود.
وی ادامه داد: این صلح منجر شد تا اسلام ناب محمدی از حکومت جور و ستم جدا و در نهایت به عاشورا منجر شد.
زاکانی بیان داشت: برخلاف وضعیت کنونی کشورمان که خواص در کنار مردم در صحنه حضور دارند، در زمان امام حسن مجتبی (ع) خواص خیانت کردند و مردم ایشان را همراهی نکردند.
وی به انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و بیان داشت: هنر امام خمینی (ره) این بود که این جریان به یک حکومت تبدیل شد و زمانی که این نظام اسلامی شکل گرفت جبهه باطل متزلزل شد.
زاکانی تأکید کرد: در طی 40 سال گذشته کشورهای مستکبر به تجربیاتی رسیدند و در همین راستا اجازه ندادند به‌مانند امام خمینی ره پیام رهبر انقلاب به جهانیان نرسد و یک حصار تبلیغاتی گسترده تشکیل دادند چرا که فکر و الگوی زیست ما برای آن‌ها خطر داشت و در واقع عدالت، آزادی و معنویت در جمهوری اسلامی تبلور پیدا کرد اما در مقابل این فکر و اندیشه برای آن‌ها قابل‌قبول نبود به همین علت همه ابرقدرت‌های زمان علیه نظام بسیج شدند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به اهمیت شناخت سیره شهدا در جامعه اشاره کرد و بیان داشت: شهدا میزانی هستند برای سنجش افراد چرا که در زمان سختی‌ها می‌توان میزان ولایت‌پذیری و فداکاری افراد را سنجید.
وی شهدا را الگویی ماندگار عنوان کرد و ابراز داشت: همه باید الگو گرفتن از شهدا در مسیر حق و حقانیت گام برداریم و باید به این مهم هم اشاره کنم که بر اساس روایات اهل‌بیت (ع) شهدا زنده هستند و در کنار ما وجود دارند.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به حضور موفق در فضای مجازی اشاره کرد و بیان داشت: حضور در این فضا می‌تواند انحصار و عملیات روانی که دشمنان نظام به دنبال اجرای آن هستند را از بین ببرد.

انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/21740
اخبار مرتبط

نظرات شما