اوباما: انتخابات آمریکا نشانِ گسستگی ما بود

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان نتایج انتخابات سال جاری کشورش را که در آن هرکدام از دو نامزد اصلی انتخاباتی ۷۰ میلیون رأی کسب کرده‌اند را نشان از گسستگی در آمریکا دانست.

اوباما در اظهارات خود در این مصاحبه عدم مقابله با ادعا‌های بی‌اساس «دونالد ترامپ» رئیس جمهور و نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان آمریکا، درباره تقلب انتخاباتی را امری «ناامیدکننده» دانست.

به گفته او: «ما از قانون برتر نیستیم. این اصل دموکراسی کشورماست.»

سپس این مقام اسبق آمریکایی اعلام کرد ادعا‌های ترامپ درباره تقلب در انتخابات بی‌اساس است و افزود: «بایدن رئیس جمهور بعدی ماست و کامالا هریس نیز معاون او خواهد بود.»

در ادامه این گفتگو نیز او افزود: «هرکدام از نامزد‌های انتخاباتی ما ۷۰ میلیون رأی کسب کرده‌اند و این نشان از گسست در کشورماست.»

پس از گذشت چند روز از آغاز شمارش آرا، هفته گذشته رسانه‌های مختلف از پیروزی «جو بایدن» نامزد دموکرات‌های آمریکا، خبر دادند.

بر این اساس جو بایدن ۷۸ ساله با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد.

البته از آن زمان ترامپ به روش‌های گوناگونی از پذیرش پیروزی بایدن امتناع ورزیده و جنجال‌های بسیاری برپا کرده است. به طور مثال او در پیامی توئیتری نوشت: «از کی تا حالا رسانه‌ها رئیس جمهور را تعیین می‌کنند؟!»




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/21824
اخبار مرتبط

نظرات شما