مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم در میزگرد مصوبات سفر رهبری به قم:(2)

چرا اردوگاه ملاصدرای کهک از حالت آموزشی به گردشگری تغییر کرده است؟/ ریز مصوبات سفر رهبری باید شفاف سازی شود

مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی قم روز به روز بدتر می شود، گفت:عدم توجه به ورزش بانوان در استان دارای ابهامات بسیاری است به همین دلیل ورزش بانوان در قم در مظلومیت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حمید اورعی در میزگرد بررسی مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به قم که در دفتر پایگاه خبری تحلیلی قم فردا برگزار شد، اظهار داشت: در مصوبات سفر و انجام آنها ابهاماتی وجود دارد که باید نسبت به آنها شفافیت های لازم انجام شود.
وضعیت فرهنگی قم روز به روز بدتر می شود
مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم با اشاره به مطالبه حضرت آقا در دیدار با مردم قم در سال 97 در خصوص وضعیت فرهنگی قم، تصریح کرد: وقتی این مطالبه و گلایه از سوی رهبری مطرح شد انتظار مردم این بود که مسائل فرهنگی در شهر لمس شود اما امروز می بینیم که روز به روز مسائل فرهنگی در استان بدتر می شود.
وی ادامه داد: این موضوعاتی است که باید به آنها پرداخته شود، وقتی ما تفصیر به رای می کنیم و یا به فرمایشات حضرت آقا خوب توجه نمی کنیم دچار انحراف می شویم و نمی توانیم موضوعات و اهداف را محقق کنیم.
عدم شفاف سازی 263میلیارد ریال اعتبار سفر رهبری در خصوص آموزش و پرورش
اورعی بیان داشت: در سفر رهبر معظم انقلاب به قم و طبق مصوبات هیئت دولت، قرار شد برای آموزش و پرورش 263میلیارد ریال از منابع سفر های رهبری به استان ومشارکت استان تامین اعتبار شود تا یک سری پروژ ها انجام شود.
وی ادامه داد: یکی از این پروژه ها اردوگاه ملاصدرا در کهک بود. در حال حاضر انتظار این است که مدیران بگویند که چه اتفاقی در اردوگاه رخ داده است.
چرا اردوگاه ملاصدرای کهک از حالت آموزشی به گردشگری تغییر کرده است؟
این کارشناس بیان داشت: امروز می بینیم که بخش خصوصی در این اردوگاه مستقر شده و آنجا را به مجتمع توریستی و گردشگری با تبلیغ غذاهای رنگارنگ در فضای مجازی تبدیل شده است. آیا قرار بود اردوگاه ملاصدرا برای دانش آموزان تجهیز شود و یا تغییر کاربری گردشگری توریستی پیدا کند؟
وی اضافه کرد: با چه اعتبار و مصوبه ای اردوگاه ملاصدرا از حالت آموزشی به گردشگری تغییر پیدا کرده است. مدیران استان باید شفاف سازی کنند.
شفاف سازی در ایجاد بازارچه صنایع دستی
اورعی در ادامه با اشاره به اینکه استان در بحث فرهنگ در وضعیت خوبی قرار ندارد، گفت: میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان موظف بود با جذب اعتبار 61میلیارد ریال زیرساخت های بازچه های صنایع دستی روستایی و شهری را آماده کند، این مسئله به کجا رسید؟ در حال حاضر چه زیرساختی آماده شده است؟ بازارچه ای در شان قم و تولید کننده آیا ایجاد شده است؟
وی بیان داشت: قرار بود سه کمپین زائر در قم و حومه با مشارکت استان ساخته شود که هنوز انجام نشده است.
مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم افزود:  در حوزه فرهنگی در بخش ورزش و جوانان کارهای خوبی انجام شده و اکثر بروژه های مصوب در همان سال های ابتدایی بعد از سفر رهبری به قم اجرایی شده است که این نشان از پیگیری مدیر وقت را می رساند.
عدم توجه به ورزش بانوان
وی خاطرنشان کرد: عدم توجه به ورزش بانوان در استان دارای ابهامات بسیاری است. در مصوبات مقام معظم رهبری مبلغ 1200میلیارد ریال برای احداث سالن 1500 نفری بانوان و همچنین احداث استخر ویژه بانوان اختصاص یافته است.
در قم ورزش بانوان مظلوم است
اورعی ادامه داد: با توجه به این مصوبه در حال حاضر در کدام قسمت قم یک مجموعه ورزشی خاص  بانوان ساخته شده است. ورزش بانوان در قم در مظلومیت قرار دارد.
وی تصریح کرد: البته مدیران اعلام می کنند که استخر حجاب در کنار مجموعه ورزشی شهدا برای بانوان است در حالی که این استخر خاص بانوان نیست و یک استخر دومنظوره می باشد. استخر بانوان باید در تمام ساعات روز در اختیار بانوان باشد.
ریز مصوبات سفر رهبری باید شفاف سازی شود
مشاور و مسئول کارگروه های تخصصی مجمع نمایندگان استان قم با اشاره به شفافیت در بودجه های مصوبات سفر رهبری، گفت: باید مدیران استان دستور بدهند همه بودجه هایی که دریافت شده مشخص شود تا در دسترس مردم قرار بگیرد و مردم بدانند بعد از 10سال مصوبات چه شده است.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/22235
اخبار مرتبط

نظرات شما