۹۰ درصد جمهوری‌خواهان هنوز بایدن را پیروز انتخابات آمریکا نمی‌دانند

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،تحقیقات روزنامه واشنگتن پست بیانگر آن است که اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا، هنوز نمی‌دانند کدام یک از نامزد‌های انتخاباتی سال جاری کشورشان برنده انتخابات خواهد بود.

این خبر درحالی منتشر می‌شود که یک ماه از اعلام پیروزی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، می‌گذرد.

اکنون تنها ۲۶ نفر از اعضای حزب جمهوری‌خواه آمریکا بایدن را برنده این انتخابات می‌دانند. در مقابل نیز تنها ۲ نفر اعتقاد دارند «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی و نامزد حزبشان، پیروز انتخابات است.

همچنین ۲۲۱ عضو دیگر جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا، یا به عبارتی ۹۰ درصد اعضای این حزب در مجلس، نظری درباره پیروز انتخاباتی ندارند.

این تحقیق میان ۲۴۹ عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان و سنای آمریکا انجام شده است.

در بخشی از این گزارش آمده ۲۵ نفر از گزارشگران روزنامه واشنگتن پست برای تهیه این تحقیق از طریق ایمیل یا تماس تلفنی با اعضای جمهوری‌خواه ارتباط برقرار کرده‌اند.

برای این تحقیق سه سوال مطرح شده: اول آنکه چه کسی پیروز انتخابات کنونی آمریکاست؟ دوم درباره حمایت اعضا از ترامپ و مخالفت یا موافقت آن‌ها با تلاش او برای برنده شدن؟ و در آخر سوال سوم درباره آنکه اگر باز هم بایدن پیروز انتخابات مشخص شود آیا آن‌ها او را خواهند پذیرفت یا نه؟

این تحقیق درحالی انجام شد که روز گذشته ترامپ در ویدئویی در کاخ سفید ادعا کرد «نیرو‌های فاسدی نتایج و پیروزی او در انتخابات را ربوده‌اند».

همچنین در این تحقیق درباره موضع نمایندگان جمهوری‌خواه آمریکا در کنگره نیز کاوش شده است که در نتیجه آن اعضای این حزب از سلطه ترامپ بر آمریکا هراس دارند.

گفتنی است ترامپ سومین رئیس جمهور آمریکا در ۸۰ سال گذشته است که در انتخابات دوم شکست می‌خورد.

ماه گذشته «جو بایدن» رقیب دموکرات ترامپ، با کسب ۳۰۶ رای الکترال در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا پیروز شده اما ترامپ به طور مکرر موضوع تقلب انتخاباتی را مطرح می‌کند و کمپین حقوقی رسیدگی به این مسئله را به راه انداخته است.

رئیس جمهور آمریکا به تازگی مدعی شده به راحتی برنده انتخابات ایالت جورجیا خواهد شد.

گفتنی است به تازگی ترامپ اعلام کرد در دوره بعدی انتخابات ریاست جمهوری کشورش نیز نامزد خواهد بود.

البته به تازگی «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات آمریکا، در مصاحبه خود با نشریه نیویورک تایمز، گفت نسبت به آنکه  ترامپ را در انتخابات سال جاری شکست داده احساس غرور می‌کند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22343
اخبار مرتبط

نظرات شما