مدیر گروه جهادی شهید چمران مطرح کرد؛

استقبال مدافعان سلامت از طرح شهید سلیمانی

مدیر گروه جهادی شهید چمران مطرح کرد با اشاره به فعالیت گروه های جهادی در سه بخش حمایت، مراقبت و نظارت گفت: مدافعان سلامت و مراکز بهداشت از فعالیت گروه های جهادی ذیل طرح شهید سلیمانی در عرصه مبارزه با کرونا استقبال کردند.


سید وحید فقه جو مسئول گروه جهادی بسیج شهید چمران در گفتگو با خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، اظهارداشت: گروه جهادی شهید جهان آرا شهید چمران در طرح شهید سلیمانی منطقه ۱۶۵ قم را در بحث کرونا پوشش می دهد این محله شامل محله های نیروگاه از ابتدای پل شهید مصطفی خمینی تا میدان شهید امینی بیات و فرعی های منشعب از جمله خیابان بیست متری زاد، خیابان شهید فهیمی، خیابان حافظ خیابان، شهید خلیلی و خیابان ۲۴ متری الله کاشانی را شامل می شود .

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای شروع طرح شهید سلیمانی وظایفی برای گروههای جهادی تعریف شد در جلسه‌ای که با مرکز بهداشت منطقه داشتیم تیم های نظارت و حمایت و مراقبت به گروه جهادی سپرده شد .

مسئول گروه جهادی شهید چمران افزود: از ابتدای شیوع کرونا گروه جهادی شهید چمران در منطقه تحت پوشش خود ۲۱۰۰ بسته معیشتی در منطقه توزیع کرده است کمک های نقدی به خانواده هایی که به علت کرونا معسر شده‌اند پرداخت شد همچنین برای برخی از نیازمندان وسایل منزل تهیه شده و اجاره بهای برخی از مستاجران نیازمند نیز پرداخت شده است همچنین هزینه درمان برخی از بیماران ای منطقه تحت نظر گروه جهادی شهید چمران پرداخت شده است.

 فقه جو تصریح کرد: در همین راستا صندوق قرض الحسنه های دایر شده است و  به افراد نیازمند وام پرداخت می شود و اقساط این وام قرض الحسنه توسط خیرین تامین می شود همچنین تیم نظارتی نیز تشکیل شده است که اصناف و اماکن عمومی که در منطقه وجود دارد را تحت پوشش قرار می دهند.

 وی تاکید کرد: تیم مراقبت نیز تشکیل شده که به کمک دوستان مرکز بهداشت می روند و بحث مراقبت از بیماران کرونا را بر عهده دارند و با افرادی که بیمار هستند تماس می گیرد افرادی که تست کرونای آنها در مرکز بهداشت منطقه مثبت بوده اما خبری از آنها وجود ندارد را پیگیری می‌کنند و حتی به درب منازل آنها حضورا مراجعه می کنند تا از روند درمان آنها مطلع شود.

 مدیر گروه جهادی شهید چمران قم ادامه داد: جهادگران گروه جهادی شهید چمران به مراقبت و پیگیری قرنطینه افراد بیمار و جداسازی اعضای خانواده آنها و تست این افراد می پردازند همه این فعالیت ها ذیل طرح شهید سلیمانی در کل استان قم تو سط گروه‌های جهادی مختلف در حال انجام است‌.

 وی بیان داشت : گروه های جهادی به علت اینکه از دل مردم تشکیل شده به راحتی می توانند با مردم ارتباط برقرار کنند دغدغه مسئولان عرصه بهداشت را به خوبی به مردم اعلام کنند همچنین جمع آوری کمک های از خود مردم انجام می شود و به خود مردم اهدا می شود مردمی بودن گروه های جهادی در کاهش و پیشگیری از بیماری کرونا بسیار موثر است.

 فقه جو عنوان کرد : شبکه بهداشت و مدافعان سلامت از فعالیت‌های گروه‌های جهادی استقبال کردند تعامل و همکاری خوبی با گروه‌های جهادی دارند.

 مدیر گروه جهادی شهید چمران قم تصریح کرد: فعالیت گروه های جهادی در مبارزه با کرونا دقیقا مانند همان فعالیت رزمندگان در جبهه های جنگ تحمیلی بود جنگ امروز جنگ بیولوژیک است که الحمدالله جوانان این دوره نشان دادند چیزی کمتر از جوانان دوران جنگ ندارند فعالیت گروه های جهادی در این دوران بسیار ارزشمند است اگر جهاد جوانان امروز از جهاد جوانان دوران دفاع مقدس بیشتر نباشد کمتر نیست.

انتهای پیام/۱۷۰


http://qomefarda.ir/22367
اخبار مرتبط

نظرات شما