کرونا همچنان در مدار مرگ؛

فوت 10 بیمار کرونایی در قم/ وضعیت نارنجی به معنای پایان بیماری نیست

کرونا دیروز بار دیگر جان 10 نفر دیگر را در قم گرفت تا نشان دهد که همچنان خطرناک است و مردم باید مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استان قم در حالی از ابتدای این هفته وارد وضعیت نارنجی از نظر بیماری کرونا شد که این موضوع هم نتوانسته از میزان مرگ و میر این بیماری بکاهد.
در همین زمینه محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به پذیرش ۴۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۲۷ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۳۰ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۳۰۱ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۶۱ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند

این میزان از بیماری نشان می دهد که با وجود هشدارهای پیایی در رسانه ها و شبکه های اجتماعی هنوز بسیاری از مردم این بیماری را مهم قلمداد نکرده و در نتیجه به رعایت اصول بهداشتی توجه چندانی ندارند.
در واقع باید گفت تا زمانی که مردم به عنوان اصلی ترین عامل در انتقال بیماری اصول بهداشتی را رعایت نکنند امیدی به مقابله همه جانبه با این بیماری و در نتیجه کاهش میزان ابتلا به این بیماری نیست.
انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/22374
اخبار مرتبط

نظرات شما