نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام:

پکن: با هرگونه مذاکره مجدد درباره برجام مخالفیم

نماینده چین در کمیسیون مشترک برجام با تاکید بر مخالفت کشورش با هرگونه مذاکره مجدد بر سر این توافق، خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،«فو کونگ»، مدیر کل اداره کنترل تسلیحاتی در وزارت خارجه چین، پس نشست کمیسیون برجام با اعلام مخالفت کشورش برای مذاکره مجدد بر سر برجام، خواستار رفع تحریم‌ها علیه ایران شد.

فو نماینده چین در این نشست بوده و پس نشست روزِ (چهارشنبه) کمیسیون مشترک برجام در مصاحبه با سی‌جی‌تی‌ان، گفت: «ایران به صراحت مطرح کرده که در صورت بازگشت مجدد آمریکا به برجام و رفع تحریم‌ها تمام اقداماتی که برای کاهش تعهداتش انجام داده را لغو خواهد کرد.»

این مقام چینی در ادامه افزود: «این نشانه‌ای واضح از سوی ایران و به این معناست که دلیلی بر ترس و تردید ما نیست، زیرا پیش از خروج آمریکا از برجام ایران متعهد به تعهداتش بود.»

فو در سخنانش بر اهمیت بازگشت آمریکا به برجام تاکید و مخالفت کشورش با تغییر در توافقِ کنونی را اعلام کرد.

وی گفت: «چین معتقد است بازگشت آمریکا به برجام نقش کلیدی در خارج شدن این مسئله از بن‌بست را دارد. البته مقصود ما بازگشت به برجام با مفاد کنونی است و همچنین تمام تحریم‌ها علیه ایران باید رفع شود.»

فو همچنین تاکید کرد: «این موضوعی مورد توافق از سوی همه طرف‌های برجام است و البته پایبندی ایران نیز مد نظر است. این دیدگاه چین است و به اعتقاد ما دیگر کشور‌های برجام نیز با آن موافقند.»


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22695
اخبار مرتبط

نظرات شما