هشدار شدید اللحن آمریکا به رژیم صهیونیستی

آمریکا در هشداری شدیداللحن، در خصوص سرمایه گذاری‌های چین به رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آمریکا در هشداری شدید اللحن که به نظر می‌رسد در نوع خود بی سابقه باشد، به هم پیمان سابق خود، یعنی رژیم صهیونیستی هشدار داد.

بر اساس این گزارش، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه هشدار داد سرمایه گذاری‌های چین در شرکت‌های تکنولوژی اسرائیلی می‌تواند تهدیدی امنیتی را هم برای اسرائیل و هم برای آمریکا رقم بزند.

دیوید شنکر، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک با ابراز نگرانی اعلام کرد چین می‌تواند فناوری‌های غیرنظامی اسرائیل را که دارای کاربرد دوگانه هستند، خریداری کند و این مسأله به طبع، تهدیدی را برای آمریکا و اسرائیل شکل می‌دهد.

پایگاه نشریه تایمز اسرائیل به نقل از پایگاه آمریکایی اکسیوس گزارش داد که دیوید شنکر گفته است: ما دوست داریم مشاهده کنیم اسرائیل نظارت‌های بیشتری را بر سرمایه گذاری‌های چینی انجام می‌دهد.

شنکر در سخنانی در کنفرانسی که از سوی «سیگنال» که گروهی سیاسی بوده که در زمینه همکاری‌های آکادمیک اسرائیل و چین است، برگزار شده بود، گفت: اگرچه واشنگتن تلاش ندارد تا از تجارت میان اسرائیل و چین جلوگیری کند؛ اما این قرارداد‌ها باید با مراقبت انجام پذیرد.

او در ادامه افزود: اگر تصور می‌کنید، از خود بپرسید چین تا به حال به امنیت اسرائیل به مانند آمریکا پایبند بوده و یا توافق‌هایی مانند پیمان‌های ابراهیم (پیمان‌های عادی سازی روابط میان کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی) را ترویج داده است؟

شنکر در ادامه فاش کرد مایک پکپئو، وزیر خارجه آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته تا نظارت بیشتری را بر سرمایه گذاری‌های چینی به انجام برساند و هشدار داده که تلاش‌های کنونی بسیار ضعیف هستند.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/22863
اخبار مرتبط

نظرات شما