کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تجربه تلخ خون‌های آلوده نباید در واکسن کرونا تکرار شود / ساخت واکسن ایرانی بهترین راه‌حل است

کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان این‌که نباید تجربه تلخ خون‌های آلوده در واکسن کرونا تکرار شود، گفت: ساخت واکسن ایرانی بهترین راه‌حل است.

حسن محمدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، با اشاره به این‌که کشورهایی که در طی دهه‌های اخیر بیشترین دشمنی را با کشورمان داشته‌اند برای خرید واکسن کرونا نمی‌توانند قابل‌اعتماد باشند، اظهار داشت: بسیاری از کشورها همانند روسیه و چین نیز به سمت ساخت واکسن کرونا رفته‌اند و تنها کشور ما نیست که ساخت واکسن را پیگیری می‌کند.
وی ادامه داد: متأسفانه تجربیات تلخی در 42 سال گذشته از کشورهای غربی و آمریکا داریم و در این مقطع کنونی که نیازمند واکسیناسیون سراسری هستیم نباید به واکسن این کشورها تکیه کنیم و در واقع اعتمادی به آن نیست.
محمدی به صادرات خون‌های آلوده از کشور فرانسه به کشورمان اشاره کرد و بیان داشت: این تجربیات در کنار دشمنی‌های روزافزون این کشورها با جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهد که نباید واردکننده واکسن از این کشورها باشیم.
وی فعالیت‌ها و تحقیقات دانشمندان کشورمان در تولید واکسن را نیز موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: دانشمندان کشورمان نیز تحقیقات خوبی در این زمینه داشته‌اند به‌طوری‌که آزمایش‌های بالینی این واکسن‌ها نیز آغاز شده است به همین علت بهترین و امن‌ترین واکسن، واکسن تولید داخل است.




انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/23308
اخبار مرتبط

نظرات شما