عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضرت ام البنین فرزندانش را ولایت مدار و ولایت پذیر تربیت کرد

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه حضرت ام البنین بعد از واقع عاشورا با شجاعت و بیان همراه با بصیرت یاد شهدا و واقعه کربلا را زنده نگهداشت ، گفت: حضرت ام البنین نه تنها خود تکریم جایگاه ولایت بود بلکه به فرزندان خود هم ولایت پذیری و ولایتمداری را آموزش داد.

آیت الله محسن فقیهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی قم فردا ضمن تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) با اشاره به اینکه این بانو مادر ۴ شهید و همسر شهید و از مبلغان و حافظان شعائر دین مبین اسلام و واقعه حماسی عاشورا بودند، اظهار داشت: درباره منزلت و جایگاه والای حضرت ام البنین(س) بسیار سخن گفته شده است.
وی ادامه داد: حضرت ام البنین(س) در حقیقت الگویی مناسب برای زنان است و انتخاب  روز وفات ایشان به عنوان تکریم از مادران و همسران شهدا بسیار انتخاب شایسته‌ای است چرا که زنان جامعه‌ی اسلامی با تأسی بر صفات آن حضرت در میدان حاضر شده و با بردباری و بصیرت حامیان واقعی مبانی اسلام و انقلاب بوده‌اند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ولایت پذیری این بانو، گفت: حضرت ام البنین(س)، با شناخت رکن ولایت‌پذیری و ولایتمداری در بینش و عمل خود شناخت و حمایت از امام زمان خود را به منصه ظهور رساند.
وی اضافه کرد: حضرت ام البنین نه تنها خود تکریم جایگاه ولایت بود بلکه به فرزندان خود هم ولایت پذیری و ولایتمداری را آموزش داد به طوری که در آغاز سفر سیدالشهدا(ع)، فرزندانش را به حمایت، اطاعت و جانفشانی در راه امامشان توصیه نموده و از ابتدا با همین بصیرت و وفاداری آنها را تربیت کردند که ثمره آن حضور با معرفت و بصیرت سردار لایق سپاه امام حسین (ع)، قمر بنی هاشم حضرت عباس (ع) است.
آیت الله فقیهی در ادامه با اشاره به رشادت این بانو بعد از عاشورا، ابراز داشت: ایشان در موقعیت‌های گوناگون با قدرت بیان خود و با بصیرتشان جایگاه امام و ولی را برای دیگران تبیین می‌نمودند و دیگران را با رفتار و سخنان خود به حمایت از امام فرا می‌خواندند.
وی ابراز داشت: حضرت ام البنین(س) همچنین با شجاعت و قدرت بیان بالا و با بصیرت، با تمام توان پس از واقعه کربلا، یاد وخاطره آن را زنده نگه‌داشته و با زبان مرثیه همواره تلاش نمودند تا نگذارند در خفقان موجود در آن زمان این حماسه عظیم به فراموشی سپرده شود.


انتهای پیام/160


http://qomefarda.ir/23758
اخبار مرتبط

نظرات شما