حسن پور:

بسیج در شرایط کرونایی جهش تولید را رقم زد/ حیدری: امکان تولید۸۰ درصد پارچه چادر مشکی در داخل را داریم

رییس بسیج اصناف کشور با بیان اینکه بسیج اهل عمل است و باعث ایجاد اعتماد بین تولیدکننده و مصرف کننده شده است تصریح کرد: بسیج اثبات کرد با کمک مردم می تواند حتی در شرایط کرونا جهش تولید داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، صبح دیروز سه شنبه 14بهمن ماه 1399 نشست خبری افتتاح خط تولید پارچه چادر مشکی کارخانه نای زرین خوانسار به همت سازمان بسیج اصناف و بازاریان و فعالان اقتصادی برگزار شد.
امکان تولید۸۰ درصد پارچه چادر مشکی در داخل را داریم/ افتتاح خط تولید در آستانه ۲۲بهمن
 
 
محمد حیدری دبیرکارگروه تولید چادر مشکی در نشست خبری افتتاح خط تولید پارچه چادر مشکی کارخانه نای زرین خوانسار گفت: اولین شرکت تولید چادر مشکی هفته آینده در آستانه ۲۲ بهمن بعد از ۱۰ سال تعطیلی کاملا خصوصی برای حمایت از تولید راه اندازی می شود.
 
وی با اشاره به اینکه به دنبال خودکفایی در ۵ سال هستیم ادامه داد: تیم فنی تشکیل شده اعلام کردند تا بالای ۸۰ درصد امکان تولید پارچه چادر مشکی در داخل داریم.
 
حیدری با اشاره به اینکه از ابتدای تولید مواد اولیه در پتروشیمی کشور امکان پذیر است عنوان کرد: در راستای حمایت از یک شرکت دانش بنیان رنگ رزی هستیم تا به عنوان بزرگترین کشور مصرف کننده چادر مشکی جهش تولید انجام داده و در سالهای آینده زمینه تولید فراهم شود.
 
وی با بیان اینکه باید بتواینم با حمایت از تولید کنندگان قیمت را به حداقل رسانده و تولید را افزایش دهیم عنوان کرد:تعدد شرکت های تولید کننده و تعدد محصولات را دنبال می کنیم تا نیاز مردم کشور فراهم شود.
 
حیدری با اشاره به اینکه از ابتدای سال با ۵ شرکت در این زمینه وارد مذاکره شدیم عنوان کرد: شرکت نای زرین به طور جهادی وارد عمل شده و کاری اعتقادی کردند. اگر دستگاهی همکاری نکرده تامل و صبوری کردیم.
 
وی با اشاره به اینکه مشکل آب در استان اصفهان داریم گفت: بعد از رفع پلمپ این کارخانه اولین اقدام احداث تصفیه خانه ای بود که همین امروز به یکی از بهترین تصفیه خانه های کشور تبدیل شده تا هم کمبود آب جبران و هم مصرف آن مدیریت شود.
 
بسیج در شرایط کرونایی جهش تولید را رقم زد
 
 
غلامرضا حسن پور رییس بسیج اصناف کشور در نشست خبری افتتاح خط تولید پارچه چادر مشکی کارخانه نای زرین خوانسار گفت: طبق آمار وزارتخانه ها سالانه ۹۰ میلیون متر مصرف پارچه چادر در کشور داریم که ۱۰ میلیون متر از این میزان در کارخانه حجاب کردستان تامین می شود.
 
وی با اشاره به اینکه میلیون ها دلار ارز بری برای این نیاز وجود دارد ادامه داد: کیفیت سلامت چادر برای ما مهم است و ورود بسیج در سال جهش تولید برای این بود که واردات را کاهش داده و از توان داخلی استفاده کنیم تا با قیمت مناسب کیفیت بالایی ارائه دهیم.
 
حسن پور با بیان اینکه افتتاح این کارخانه بر قیمت چادر تاثیرگذار خواهد بود گفت:به تولید چادر مشکلی در کشور کمک خواهیم کرد، بسیج در اقتصاد به هیچ وجه تصدی گری نخواهد کرد، شعار ما حمایت، هدایت و نظارت است.
 
وی گفت:در ۲۱ بهمن سال جهش تولید آیین افتتاح شرکت نای زرین را خواهیم داشت تا به خودکفایی در تولید پارچه چادر دست پیدا کنیم.
 
حسن پور با بیان اینکه بسیج اهل عمل است که با ایجاد اعتماد بین تولیدکننده و مصرف کننده تصریح کرد: بسیج اثبات کرد با کمک مردم می تواند حتی در شرایط کرونا جهش تولید داشته باشد.
 
رییس بسیج اصناف گفت: در سال ۹۹ بسیج اصناف توانست در دو عرصه یکی تولید روزانه ۱۷ میلیون ماسک سفید و امروز هم با تولید پارچه چادر مشکی جهش تولید را رقم بزند.
 
حسن پور با اشاره به اینکه به دنبال احیای خیلی از صنایع و مشاغل هستیم گفت: با دولت، وزارتخانه ها و نهادهای مختلف هماهنگ کردیم هر مجموعه ای که در سالهای گذشته دچار تعطیلی و رکود شده به بسیج و سپاه منطقه خود مراجعه کنند نا مورد حمایت قرار گیرند مطمئن هستیم شرکت های تولیدی در آینده از این مسئله استقبال خواهد کرد زیرا بسیج چراغ اول برای جهش تولید و رفع موانع  را روشن کرد.
 
همکاری بسیج باعث شد کارخانه ای با ۱۰سال تعطیلی دوباره باز شود
 
محمدعلی شفیعی مدیر عامل شرکت نای زرین در نشست خبری افتتاح خط تولید پارچه چادر مشکی نای زرین خوانسار گفت: شرکت نای زرین در سال ۷۹ در بخش بافندگی افتتاح شد و در سال ۸۳ هیات موسس تصمیم گرفت چادر مشکی را در داخل تولید کند.
 
وی با اشاره به اینکه اواخر سال ۸۳ خط تولید چادر مشکی راه اندازی شد و در کمتر از یک سال به بهره برداری رسید عنوان کرد: حدود یک سال و نیم تولید چادر انجام دادیم، در سال ۸۶ این خبر اعلام شد و در کمتر از دو هفته تعرفه واردات چادر مشکی از ۷۰ درصد به ۱۷ درصد کاهش پیدا کرد.
 
شفیعی با اشاره به اینکه بسیار سعی کردیم این شرکت ادامه دهد اما در بهمن ۹۱ این شرکت تعطیل شد و در سال ۹۹ با توجه به سخنان رهبری احساس کردیم این محصول امکان تولید مجدد دارد.
 
وی با اشاره به اینکه بسیج اصناف از ما دعوت به همکاری کرد گفت: شرایط مناسب بود ضمن اینکه بسیج اصناف به ما اعتماد کرد همکاری زیاد بسیج باعث شد مجموعه ۱۰ سال خوابیده با مشکلات بانکی و تامین اجتماعی مشکلات را حل کرده و در نیمه شهریور کارخانه با همکاری بسیج باز شد.
 
مدیرعامل شرکت نای زرین با اشاره به اینکه اگر کمک مدیران شهرستان خوانسار نبود نمی توانستیم کار کنیم عنوان کرد: به بهره برداری خط تولید نه به صورت آزمایشی به شکل تولیدی نزدیک شدیم که امیدواریم افتتاح این شرکت در ۲۱ بهمن انجام شود.
 
شفیعی درباره مافیای چادر مشکی گفت: بحث مافیای چادر مشکی هست .‌اینکه این شرکت تعطیل شد به همین مسئله مربوط می شود، دو سال تلاش کردیم این مشکل حل شود اما نتیجه ای نگرفتیم.
 
وی درباره میزان تولید این کارخانه عنوان کرد: برای تولید ۵ میلیون متر تنظیم شده که با اضافه شدن چند دستگاه به ۱۰ میلیون متر می رسد.
 
وی درباره موانع واردات مواد اولیه گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد مواد اولیه در داخل کشور تولید می شود که قابل رقابت با خارج از کشور است، ۱۰ درصد باقی مانده هم از سوی شرکت های دانش بنیان قابل تولید است.
 
شفیعی با اشاره  به اینکه هدفمان رقابت کیفی با برند های مطرح است تصریح کرد: تلاش می کنیم به لحاظ قیمت و کیفی تولید را ارتقا دهیم تا فضا از رقابت در کشور خارج شود.
 
مدیرعامل کارخانه نای زرین درباره اشتغال زایی گفت: با ۱۵۰ نیرو این شرکت تعطیل شد که الان برنامه ریزی ما با ۲۰۰ نفر است که تا سال آینده محقق خواهد شد.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/23915
اخبار مرتبط

نظرات شما