تشکیل کمیسیونی مستقل برای تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، به نقل از رویترز، نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با حضور در یک کنفرانس خبری از تشکیل کمیسیونی مستقل برای تحقیق درباره حمله به ساختمان کنگره خبر داد.

وی در این راستا اظهار کرد: کنگره قرار است یک کمیسیون مستقل به منظور تحقیق درباره حقایق و علل حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره تشکیل دهد.

پلوسی در نامه‌ای به قانونگذاران اظهار کرده است که، این کمیسیون قرار است از الگوی مشابهی که پس از حمله ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به نیویورک در پنتاگون تشکیل شد، پیروی کند.

وی افزود: این کمیسیون قرار است به بررسی حقایق و دلایل مرتبط به آمادگی و واکنش پلیس آمریکا و همچنین سایر موارد بپردازد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: برای این امر راسل هونوره، ژنرال بازنشسته ارتش آمریکا را موظف کرده است تا به ارزیابی و بررسی موارد امنیتی در کنگره بپردازد.

پلوسی همچنین از اختصاص بودجه اضافی برای تامین امنیت اعضا و ساختمان کنگره خبر داد.

وی تاکید کرد: از وقایع رخ داده و تبرئه شدن ترامپ می‌توان این نتیجه را گرفت که چطور باید به حقیقت این اتفاق دست یافت.

این تصمیم از آنجا نشات می‌گیرد که، طبق گزارش شبکه فاکس‌نیوز، برخی از سناتور‌های ارشد جمهوری خواه از نمایندگان دموکرات و در راس آن نانسی پلوسی، رئیس دموکرات مجلس سنا طلبکار شده و خواستار ارائه گزارشی درباره ه تدابیر امنیتی هستند که منجر به موفقیت حمله حامیان ترامپ به کنگره در تاریخ ششم ژانویه شده است.

این امر در حالی صورت می‌گیرد که دموکرات‌ها از تبرئه شدن ترامپ خشمگین اند و از سوی دیگر نیز جمهوری خواهان بدنبال بهانه گیری و مدعی هستند که بسیاری از سوالات آن‌ها درباره تامین امنیت کنگره و اینکه چه کسی مسئول این ناامنی بوده، بدون جواب مانده است.

این نمایندگان جمهوری‌خواه، طی نامه‌ای که به پلوسی ارائه داده اند اشاره‌ای به ادعا‌های مطرح‌شده از سوی «استیون ساند» رئیس سابق پلیس کنگره داشتند.

آن‌ها مدعی شدند که براساس شواهد موجود مقام‌های ارشد وی به درخواست‌های مکررش بمنظور اعزام نیروی پشتیبانی به کنگره در زمان حمله حامیان ترامپ به کنگره به توجهی نکرده اند و از این رو رئیس مجلس نمایندگان بجز رهبری اکثریت مسئول تمامی تصمیمات عملیاتی است که در داخل این نهاد گرفته می‌شود.

نمایندگان جمهور یخواه اظهار کردند که، طی دو سال اخیر شاهد رویکرد ضعیفی درخصوص اتخاذ تصمیمات عملیاتی مجلس نمایندگان و از سوی پلوسی، کارمندان و جمعی از مسئولان منصوب در این نهاد بودند.

نمایندگان هم‌حزبی ترامپ در مجلس این سوال را از پلوسی پرسیدند که، درست در زمانی که رئیس پلیس سابق درخواست حمایت گارد ملی را در چهارم ژانویه ارائه داد، چرا این درخواست رد شده است؟

آیا مأموران ارشد پیش از رد درخواست وی برای استقرار گارد ملی، از سوی دفتر شما دستورالعمل یا مجوزی دریافت کرده بودند؟

دفتر ریاست مجلس نمایندگان آمریکا نیز در پاسخ به این اتهامات، گفت که امنیت کنگره و دموکراسی از جمله اولویت اعضای ارشد جمهوری‌خواه محسوب نمی‌شود و کمیته‌های مجلس نمایندگان پیش از روز ششم ژانویه و یورش هواداران رئیس جمهور سابق به کنگره، گزارش‌های تدارکات امنیتی را دریاف بودند.

دفتر پلوسی در این بیانیه آورده است که، این وظیفه هیأت مدیره سه نفره پلیس کنگره است تا برای تهدیدات امنیتی علیه کنگره آمریکا برنامه مناسبی را تدوین کند.

در روز ششم ژانویه، حامیان ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا به بهانه تقلب در انتخابات و همچنین تحریک وی برای ایجاد آشوب به ساختمان کنگره یورش بردند.

پس از این اتفاق بسیاری از سناتور‌ها بر این امر معتقد بودند که ترامپ بدلیل تحریک هوادارانش باید برای بار دوم استیضاح و محاکمه شود که چندی پیش مجلس نمایندگان این کشور به این موضوع رای مثبت نداد و ترامپ تبرئه شد.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24196
اخبار مرتبط

نظرات شما