آخرین وضعیت کرونا در قم؛

بستری شدن ۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم/ کرونای انگلیسی هنوز وارد قم نشده است

۹۶ بیمار مشکوک به کرونا در حالی در بیمارستان‌های قم بستری هستند که مورد مثبتی از کرونای انگلیسی در قم هنوز مشاهده نشده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  استان قم در روزهای اخیر و بعد از گذراندن پیک سوم کرونا، وضعیت متعادل و آبی را داشته اما پایداری این وضعیت در گرو رعایت و مراقبتی است که خود مردم باید انجام بدهند.آ
محمدرضا قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به پذیرش ۲۲ نفر تا ساعت ۱۴ دیروز در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۱۸ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۱۸ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۹۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۱۰ نفر از آنها وخیم است.
وی افزود: متأسفانه در ۲۴ ساعت منتهی به عصر شنبه یک بیمار کرونایی جان خود را ازدست‌داده است.
کرونا انگلیسی وارد قم نشده است
محمدجواد باقریان معاون فنی مرکز بهداشت استان قم نیز با بیان اینکه در کرونای انگلیسی گروه‌های سنی پایین هم درگیر می‌شود گفت: مورد مثبتی از کرونای انگلیسی در استان قم مشاهده نشده است.

وی با اشاره به اینکه کرونای انگلیسی همان کروناست با این تفاوت که میزان سرایت پذیری بیماری و سرعت بدتر شدن بیماری افزایش پیدا کرده است، گفت: این نوع از بیماری کرونا گروه سنی که دچار می‌شوند را تغییر داده و بیشتر گروه‌های سنی کودکان، نوجوانان و جوانان را درگیر می‌کند که بااین‌وجود، سن ابتلا پایین‌تر آمده و قدرت سرایت و شدت بیماری افزایش پیدا کرده است.

معاون فنی مرکز بهداشت استان قم با بیان اینکه میزان سرایت پذیری بیماری ۷۰ درصد افزایش پیدا کرده ولی به نظر می‌رسد قدرت سرایت ویروس افزایش پیدا کرده است و از نظر علائم بالینی با کرونای چینی که از ووهان منتشر شده بود، تفاوتی ندارد و دارای همان علائم است، افزود: علائمی شامل تب، لرز، بدن درد، سرفه، آبریزش بینی، اسهال، استفراغ، گلودرد که بعضی از این علائم را فرد مبتلا از خود بروز می‌دهد و این‌طور نیست که همه افراد علائم هم‌زمان را تجربه کنند و از خود بروز دهند.

وی با تأکید بر اینکه در تصور عامیانه مردم فکر می‌کنند همه علائم را باید با هم داشته باشند تا نام بیمار را بیمار کرونایی بگذارند، ولی این‌طور نیست؛ ادامه داد: چون شروعش شروع خزنده‌ای است و فرد یک یا دو روز فقط سردرد دارد و علامت دیگری ندارد و یا آبریزش بینی دارد، ممکن است شدت بیماری بدتر شود و علائم بیشتری در ادامه برای فرد مبتلا ظاهر شود؛ ولی بعضی از افراد هم هستند که در حد علائم خفیف که بیماری بهبود پیدا می‌کند و نیازی به مراجعه به مرکز درمانی هم ندارند.

رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم حرف اول را می‌زنند

حسن محمدی کارشناس ارشد بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: امروز با گذشت یک سال از شیوع بیماری کرونا این رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم است که حرف اول را در مقابله با این بیماری می‌زند.
وی شیوع کرونای انگلیسی در کشور را موردتوجه قرارداد و گفت: مردم باید این مهم را بدانند که کرونای جدید بسیار پیشرفته‌تر و کشنده‌تر از کرونای قبلی است و نباید آن را ساده بگیرند.


انتهای پیام/۱۱۰



http://qomefarda.ir/24297
اخبار مرتبط

نظرات شما