شیعه علی(ع) تابع محض دستورات الهی است

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران گفت: ولادت حضرت علی(ع) در خانه کعبه فضیلتی ممتاز و مختص به امیرمؤمنان است و نشان از شرافت و کرامت حضرت پیش خداوند دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله مرتضی مقتدایی در ویژه برنامه ماه طریقت که به مناسبت ولادت امیرمؤمنان علی(ع) به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پخش شد، ولادت پر خیر و برکت و پر فضیلت مولای متقیان، امیرمؤمنان (ع) را به همه خواهران، طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور تبریک گفت.

وی اظهار داشت: ولادت امیرمؤمنان علی(ع) امر با فضیلتی است که برای احدی قبل از او اتفاق نیفتاده و بعد از او هم اتفاق نیفتاد و نخواهد افتاد و آن فضیلت این بود که ولادت آن حضرت با اراده پروردگار در خانه کعبه و بیت‌الله الحرام اتفاق افتاد؛ یعنی چیزی نبود که کسی آماده کرده و یا مقدماتی برای آن جور کرده باشد.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) که از امام سجاد(ع) نقل کرده اند، افزود: در روایت آمده است «فاطمه بنت اسد وارد مسجد الحرام شد و آمد در کنار خانه خدا تا طواف کند، حالت وضع حمل به او دست داد، همانجا دیوار کعبه شکافته شد و وارد خانه خدا شد، در خانه کعبه حضرت علی(ع) به دنیا آمد؛ چهار روز گذشت، بعد از روز چهارم که بیرون آمد، قنداقه بچه‌ای در دست داشت».

وی ادامه داد: در یک روایت مفصل‌تر که این روایت را مرحوم شیخ صدوق از سعید بن جبیر نقل می‌کند که یزید بن قعنب، راوی حدیث می‌گوید «ما یک جمعی بودیم که به همراه عباس بن عبدالمطلب در مسجدالحرام و مقابل کعبه نشسته بودیم، دیدیم از درب مسجدالحرام فاطمه بنت اسد مادر امیرالمؤمنین وارد مسجدالحرام شد در حالی که ۹ ماهه حامله بود به امیرمؤمنان(ع)، در حال طواف به دور کعبه بود که حالت وضع حمل به او دست داد؛ دستش را بلند کرد و گفت: خدایا من به تو ایمان آوردم و به کتب تمام پیامبرانی که فرستادی و کتاب‌های آسمانی ایمان دارم، به کلمات جدم ابراهیم خلیل پیغمبر اولوالعزم تو، من به او هم ایمان دارم، همان کسی که این خانه کعبه را بنا کرده است، به او هم ایمان دارم.

آیت الله مقتدایی گفت: روایت می افزاید فاطمه بنت اسد بعد قسم یاد کرد، خدایا به حق آن کسی که این خانه را بنا کرد، یعنی ابراهیم خلیل و به حق این بچه‌ای که در رحم من است، که می‌دانم پیش تو آبرومند است؛ خدایا این درد زایمان و این ولادت را برای من آسان کن؛ یزید بن قعنب ادامه می دهد یک وقت دیدیم که دیوار خانه کعبه شکافته شد، و فاطمه بنت اسد از همان شکاف وارد خانه شده و از چشم ما ناپدید شد و دیگر او را ندیدیم؛ می‌گوید که ما سعی کردیم که قفل را باز کنیم که ببینیم فاطمه کجا رفت؛ هر چه کردیم قفل باز نشد؛ می‌گوید که ما فهمیدیم که این امر بستگی به اراده حق تعالی دارد و خدا می‌خواهد که فاطمه در خانه کعبه برود و کسی هم از او اطلاع نداشته باشد.

وی بیان داشت: در ادامه روایت آمده: یزید بن قعنب می‌گوید ما کنار رفتیم، چهار روز گذشت و خبری از فاطمه بنت اسد نبود؛ روز چهارم ناگاه دیدیم همان قسمت دیوار که قبلاً باز شده و فاطمه وارد شده بود، دوباره باز شد و فاطمه در حالی که قنداقه بچه‌ای در دست داشت، از داخل کعبه بیرون آمد و افتخار می‌کرد و می گفت کیست مانند من و حال آنکه خداوند مرا به مهمانی در خانه خودش برد و در این چند روز غذای من از بهشت بود و حوریان بهشتی کمک کردند تا فرزند من به دنیا آمد، بچه را در قنداقه بهشتی بستند و تحویل من دادند؛ الان هم که می‌خواستم بیرون بیایم هاتف غیبی فریاد زد، بیرون برو و اسم بچه خود را علی بگذار؛ چون خداوند می‌فرماید اسم او را از اسم خودمان مشتق کردیم؛ من علی اعلی هستم و اسم این بچه هم علی است».

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با بیان این که، این فضیلتی ممتاز و مختص به امیرمؤمنان علی(ع) است که ولادت او در خانه کعبه باشد، افزود: این موضوع نشان از شرافت و کرامت حضرت پیش خدا دارد و خداوند دوست داشت که این کرامت را چنین اظهار کند و این فضیلت را برای مردم روشن کند که بفهمند که علی چه جایگاهی پیش خدا دارد.

وی توسل به اهل بیت(ع) به ویژه حضرت علی(ع) را دارای تأثیرات فراوانی دانست و ادامه داد: توسل به چنین بزرگانی که نزد خداوند شرافت و فضیلت دارند می تواند گرفتاری های ما را رفع کرده و حاجات ما را برآورده کند؛ اهل بیت(ع) مایه افتخار شیعه هستند.

آیت الله مقتدایی با تأکید بر این که ما باید مطیع اهل بیت(ع) باشیم و کاری کنیم که علی از دست ما راضی باشد، خاطرنشان کرد: درست است ما نمی توانیم مانند امیرمؤمنان علی(ع) باشیم و شبی هزار رکعت نماز بخوانیم ولی حداقل ترین وظیفه ما این است که نماز واجب خود را اول وقت ادا کنیم و نماز خود را با حضور قلب  و با آرامش بخوانیم.

وی افزود: امیرمؤمنان علی(ع) از افرادی که خدا را به غضب بیاورند و گناه و معصیت کنند بیزار است؛ نکند خدای ناکرده ما ادعا کنیم که شیعه علی(ع) هستیم اما عمل ما طوری باشد که ایشان از ما بیزار شوند.

رئیس شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران رعایت حجاب را نیز برای خواهران ضروری دانست و گفت: رعایت حجاب، دستور خداوند است و شیعه امیرمؤمنان علی(ع) باید تبعیت محض از دستورات خداوند داشته و عمل او مطابق رضای خدا باشد.

وی در پایان تصریح کرد: اگر اعمال و رفتارمان را مطابق رضای امیرمؤمنان(ع) قرار دهیم، به لطف الهی مورد شفاعت آن حضرت قرار خواهیم گرفت.




انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24364
اخبار مرتبط

نظرات شما