رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور :

نرم افزار مجازی حدیث ولایت رونمایی می شود

رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور از رونمایی نرم افزار مجازی حدیث ولایت در 23 اسفندماه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام محمدحسین بهرامی ظهر امروز در نشست خبری رونمایی از نرم افزار مجازی حدیث ولایت اظهار داشت: مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور بیش از سه دهه در راستای عرضه منابع علوم اسلامی و دیجیتال کردن آنها فعال است و مجموع نرم افزارها، پایگاه ها و اپ های موبایلی را تولید کرده است.
وی ادامه داد: در کنار محصولات علوم اسلامی یکی از فعالیت های جانبی مرکز نور ارائه خدمات به صاحبان اثر و گردآوری اثرات مفاخر دینی و فرهنگی است که در این حوزه توانسته گام های خوبی را عرصه علوم اسلامی و علوم انسانی بردارد.
رئیس مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 200نرم افزار در این راستا تولید شده است، گفت: 150مورد از این نرم افزار ها به نوعی شخصیت محور مانند آیت الله ری شهری، خسروشاهی و...بوده اند.
وی اضافه کرد: در این مجموعه 3هزار جلد کتاب تبدیل به دیجیتال شده است که در دسترس محققات و مخاطبان خاص خود برای استفاده قرار دارد.
بهرامی با اشاره به اینکه تولید اثر در خصوص رهبر معظم انقلاب از آرزوهای این مرکز بوده است، بیان داشت: همه فعالیت های مرکز در راستای اهداف و منویات رهبر معظم انقلاب است ولی اینکه بیانات ایشان مورد فعالیت قرار بگیرد از اهمیت خاصی برخوردار بود.
وی خاطر نشان کرد: در سال 1392نرم افزار حدیث ولایت1 که متشکل از بیانات، نامه ها و مکاتبات حضرت آقا از سال 1357 می باشد گردآوری شد و در نرم افزار حدیث ولایت2 این مسائل به روز و از سال 1392 تا بهمن سال 1399 گردآوری شد.
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور افزود: در نسخه دوم علاوه بر به روزرسانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب، 120جلد کتاب که توسط انتشارات انقلاب اسلامی در این خصوص منتشر شده است هم در این نسخه آورده شده است.
وی ابراز داشت: موضوعات انقلاب اسلامی، سیره اهلبیت(ع)، اخلاق و سبک زندگی، زن و خانواده، جهان اسلام، حوزه و دانشگاه پیرامون این کتاب ها شکل گرفت.
بهرامی با اشاره به رونمایی از این نرم افزا، گفت: نرم افزار حدیث ولایت روز شنبه 23اسفندماه سال جاری بعد از ایام مبعث پیامبر(ص) با سخنرانی حجت الاسلام محمدیان، معاون ارتباطات دفتر رهبری در سالن جلسات به صورت مجازی برگزار خواهد شد.
وی تاکید کرد: این نرم افزار بعد از رونمایی از روز شنبه در دسترس عموم و علاقمندان قرار خواهد گرفت که می توانند با مراجعه به سایت مرکز آن را دریافت کنند.


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/24588
اخبار مرتبط

نظرات شما