در آستانه سال جدید،

ضرورت مقابله جدی مسئولان استان با گرانفروشی های پایان سال / گرانی‌هایی که صدای همه را درآورده است

گرانفروشی و ضرورت نظارت در بازار عید مطالبه‌ای جدی است که این روزها مردم از مسئولان استان دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، در روزها و ماه‌های پایانی سال همواره شاهد افزایش خریدهای مردم برای سال جدید هستیم، از خرید لباس و آجیل گرفته تا لوازم و منزل و ... همه در سبد خرید خانواده‌ها وجود دارد.
در این میان در سال‌های اخیر و با وجود هشدارهای دلسوزان نظام و ارائه راهکارهای مناسب دولت نتوانسته در برابر افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها بایستد و هر روز شاهد افزایش قیمت‌ها در بازار بودیم.

در این میان آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم این هفته در خطبه‌های نمازجمعه با انتقاد از گرانی‌های اخیر اظهار داشت: گرانی‌ها و آشفتگی بازار در این ایام بیشتر خودش را نشان داده وقتی اوضاع اقتصادی کشور سخت می‌شود تنها کسی که از این آشفته‌بازار سود می‌برد برخی از دلالان و واسطه‌ها هستند فساد و شرارت دلال‌های دانه‌درشت چالش امروز جامعه و مردم است، مسئولان ازجمله سران محترم سه قوه با توان و اختیارات قانونی که دارند هر یک به سهم خود باید جلوی این زیادی خواهی های دلالان را بگیرند آن‌ها از طرف مردم برای اهدافی انتخاب‌شده مردم از شما حمایت می‌کنند و در مقابل از شما انتظاراتی دارند ازجمله انتظارات مردم جلوگیری از فعالیت مفسدان اقتصادی است.

دلالانی که از آب گل‌آلود ماهی می‌گیرند

در واقع در این آشفته‌بازاری که در سایه بی‌تدبیری دولت به وجود آمده است، بسیاری از دلالان نیز وارد معرکه شده و از هر روزنه‌ای برای سود بیشتر بهره می‌گیرند که در این میان وظیفه‌ای دستگاه‌های نظارتی بیش از گذشته است.
از سوی دیگر در چنین شرایطی نیاز است که استاندار و رئیس سازمان صمت استان وارد عمل شده و با برنامه‌ریزی مناسب اجازه افزایش کاذب و بی‌رویه قیمت‌ها را ندهند.

گلایه مردم از افزایش قیمت‌ها

در این میان حضور خبرنگار قم فردا در بین مردم در بازار گوشه‌های دیگری از افزایش قیمت و تخلفات را نمایان کرد.
محسن یکی از شهروندان قمی در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: در یک روز از سه مغازه در شهر قیمت یک کالا با برند مشخص و یکسان را جویا شدم که هر سه با یکدیگر تفاوت داشتند.
وی ادامه داد: جالب‌تر این‌که تفاوت مغازه‌ای که مبلغ زیادی را عنوان کرد بیش از دوبرابر بود، این نشان می‌دهد که نظارت در بازار نیست.
خانم دیگری که برای خرید لباس مراجعه کرده بود، بیان داشت: اغلب مغازه‌ها فقط روی چند کالا قیمت زده‌اند که خود این موضوع باعث می‌شود فروشنده هر قیمتی را که دلش می‌خواهد برای لباس‌ها عنوان کند و ما هم که اطلاعی از قیمت واقعی نداریم.
پیگیری‌های قم فردا ادامه خواهد داشت
در این میان و باتوجه‌به گلایه‌های شهروندان پیگیری‌های خبرنگار قم فردا از مسئولان در زمینه مقابله با گرانفروشی ها و نظارت بر بازار ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/110


http://qomefarda.ir/24671
اخبار مرتبط

نظرات شما