تولید پماد کاملا گیاهی برای رفع سوختگی های شدید

جوان نخبه اردبیلی که مسیر علم تا عمل را با افتخار پیموده؛ در این مسیر سخت، موفق به ساخت پماد کاملا گیاهی برای سوختگی‌های درجه ۳ شد؛ این جوان رؤیای کارآفرینی را به واقعیت تبدیل کرد به‌طوری‌ که در مجموعه دانش‌بنیان وی ۶۵ نفر مشغول کار هستند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، پشت هر انگیزه و همتی علتی نهفته است؛ علتی که هرکس را می‌تواند به سوی قله‌های موفقیت سوق دهد، حتی گاها مشکلات سر راهمان و اتفاقات ناگوار زندگی هم می‌تواند ما را به سوی  رشد و بلوغ سوق دهد و چه زیباست که مشکلات امروز، فردای ما را بسازند.

اینکه مشکلات و اتفاقات ناگوار دیروز می‌تواند امروزمان را بسازد شعار نیست. وقتی می‌گویم شعار نیست یعنی علتی فراتر از شعار قلمم را استوارتر می‌کند تا برایتان داستان جوانی را که برای آموختن علم، کتاب و دفترش را میهمان آغوش گرمش می‌کرده و ساعت‌ها پیاده‌روی را به جان می‌خریده  بگویم.

جوانی از دل روستاهای مشگین شهر که یک اتفاق ناگوار برای یکی از اعضای خانواده، راه را نشانش داده تا امروز به یک جوان موفق و تولیدکننده برتر فرا استانی تبدیل شود.

 

سیامک محمدی، جوان اردبیلی که اولین شرکت دانش بنیان در حوزه گیاهان داروئی پیشرفته را به ثبت رسانده و در حال حاضر با برند «پروهیل» بهترین و باکیفیت‌ترین محصولات گیاهان دارویی را وارد  بازار می‌کند و جالب اینکه این محصولات طرفداران بسیاری هم دارد چرا که اثرگذاریشان زبانزد است.

وی با توجه به تجربه یک اتفاق تلخ سوختگی در یکی از اعضا خانواده و مراجعات فراوان به بیمارستان و پزشکان، ابتدای کار خود را با پژوهش و بررسی ایده تولید پماد سوختگی درجه ۳، به‌عنوان طرح دفاعی و سلامت محور جهت ترمیم سوختگی آغاز و در کوتاه‌ترین زمان این ایده را تبدیل به محصول کرد و به مرحله تست بالینی رساند.

در معرفی این پماد می‌توان گفت که در درمان سریع سوختگی شدید موثر واقع شده و آنتی بیوتیک طبیعی موجود در پماد، نیاز به شستشوی مداوم محل سوختگی را نیز رفع می‌کند.

سیامک محمدی، کارآفرین جوان اردبیلی رویای راه اندازی مجموعه تولیدی با مرکزیت علمی را به واقعیت تبدیل کرده در خصوص بیماری‌های شایع، تحقیقات علمی انجام داده، راهکارهایی در حوزه گیاهان دارویی ارائه داده و در تلاش است تا چندین مرکز علمی از این مرکز با محوریت گیاهان دارویی تشکیل دهد.

 

 همه این شنیده‌ها و توانایی یک جوان شوق گفت‌وگو با وی را افزایش داد؛
 
فارس: لطفا خودتان را معرفی کنید و از دوران تحصیل و مدرسه برایمان بگویید؟
 
محمدی: سیامک محمدی هستم، سال ۱۳۶۹ در روستای شمسیر مشگین شهر به دنیا آمدم؛ از دوران ابتدایی شاگرد ممتاز مدرسه بودم و از همان اول باعلاقه ذاتی درس می‌خواندم و این علاقه زمانی خودش را بیشتر نشان داد که به‌علت نبود مقاطع بالای تحصیلی در روستای خود روزانه با پای پیاده چندین کیلومتر را طی می‌کردم تا به روستای همجوار رفته و در کلاس‌ها شرکت کنم.

از همان دوران مدرسه سعی می‌کردم در المپیادهای علمی شرکت کنم، علی‌رغم کمبود امکانات وارد مباحث فرهنگی- علمی و پژوهشی شدم. درخواست برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف و استفاده از مشاوره‌های اساتید در جهت رفع مشکلات علمی - پژوهشی دانش آموزان، از جمله فعالیت‌های فرهنگی بنده در طول دوره تحصیل بود.

 

طرح ایده تولید پماد سوختگی و معرفی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز

فارس: از ورود به دانشگاه و علت انتخاب رشته تکنولوژی گیاه پزشکی بگویید؟

محمدی: سال ۱۳۸۷ در رشته تکنولوژی گیاه پزشکی که رشته مورد علاقه‌ام بود از دانشگاه سراسری پذیرفته شدم و برای ادامه تحصیل به شهر مراغه رفتم، با ورود به دانشگاه، فعالیت‌های فرهنگی و علمی – پژوهشی خود را گسترش دادم و در همین دوره پس از طرح ایده اولیه تولید پماد سوختگی و کسب عنوان طرح برتر در دانشگاه، به دانشگاه علوم پزشکی تبریز معرفی شدم.
 
بلافاصله پس از اتمام کاردانی با رتبه اول در رشته مهندسی گیاه پزشکی وارد دانشگاه سبلان اردبیل شدم و در همان سال رتبه اول را در زمینه اختراع در جشنواره دانشجویان استان اردبیل کسب و سپس با تشکیل انجمن مخترعین استان، پس از راه اندازی مرکز رشد دانشگاه محقق اردبیلی به‌عنوان دبیر انجمن مخترعین استان اردبیل فعالیت خود را آغاز کردم.

فارس: شما در حال حاضر صاحب یک شرکت دانش بنیان هستید، از اقدامات شرکت بگوئید؟

 محمدی: بله درسته؛ با تلاش و پشتکار بسیار، بدون حمایت مالی و شناخت کافی از بازار فروش محصولات، در سال ۱۳۹۱ با ثبت شرکت اندیشه سلامت سبلان، فعالیت‌های خود را گسترش داده و با ترسیم اهداف والاتر، در واحد فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مستقر شدیم.

با آگاهی از اینکه ثبت شرکت گام اول و ساده در یک مسیر علمی و سخت است برای همین تمامی سختی‌ها را به جان خریدیم و پس از ثبت شرکت، تیم‌های تحقیق و توسعه را تشکیل و توسعه گیاهان دارویی در اردبیل را آغاز کردیم. بعدها مسؤولیت مرکز هدایت و حمایت از تحقیقات فنی و تجربی گیاهان دارویی و دبیر علمی جشنواره جهادگران علم و فن آوری استان اردبیل را به عهده گرفتم.
 
ساخت پماد گیاهی جهت ترمیم سوختگی درجه ۳ برای اولین بار در کشور
 
فارس: شرکت شما از چه سالی و چگونه فعالیت خود را آغاز کرده و چه محصولاتی تولید می‌کند؟

محمدی: ما محصولات تولیدی را با آگاهی از دانش روز تجارت و با خلق فناوری ساده، در تیر ماه سال ۱۳۹۱ در اردبیل با هدف توسعه طب سنتی، تولید و ارائه محصولات فرآوری شده از گیاهان دارویی به ثبت رساندیم.

تمامی تحقیقات ما براساس فرموله و ساخت داروهای گیاهی آغاز شد و پس از چندین ماه پژوهش بر روی مواد موثره گیاهان دارویی موفق به ساخت پماد گیاهی به‌عنوان طرح دفاعی و سلامت محور جهت ترمیم سوختگی درجه ۳ شدیم.

با افتخار باید عرض کنم این شرکت به‌عنوان شرکت دانش بنیان فعال در حوزه داروهای پیشرفته مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفت و در حال حاضر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد اردبیل مستقر هستیم.

دانشگاه آزاد اردبیل جزو معدود مراکزی است که حمایت‌های بسیار خوبی از شرکت‌های دانش بنیان دارد؛ این دانشگاه امکانات خوبی از جمله، مکان آزمایشگاه، بخش اداری، حدود یک‌هزار و ۲۰۰ متر سوله برای خط تولید، در اختیار ما قرار داده است.

باید بگوییم که به لطف خداوند و تلاش تمام اعضای مجموعه؛ با بهره‌گیری از تجربیات غنی گذشته، ضمن ایجاد بستری مناسب برای رشد صعودی در زمینه تولید و فناوری، قادر به تولید فرآورده‌های گیاهی با کیفیت برتر، استاندارد و مطلوب شده‌ایم.
 

 

استخراج مواد موثره کامل  گیاهان دارویی با دستگاه ساخت شرکت

فارس: طبق شنیده‌ها شما موفق به طراحی دستگاه تقطیر تحت بخار شدید، در این خصوص هم توضیحاتی بدید؟
 
محمدی: بله، ما در این شرکت موفق به طراحی دستگاه تقطیر تحت بخار شدیم که در  این دستگاه به جای حلال‌های مضرر شیمیایی از بخار فراسرد استفاده می‌شود و همین مسأله باعث استخراج مواد موثره کامل گیاهان دارویی شده و  تاثیر درمانی محصولات را افزایش می‌دهد.

این مجموعه، با بیش از ۴۴ نوع  ترکیب گیاهی و ۵۴ نوع عرقیات مفرد گیاهان دارویی مناطق مختلف؛ وارد عرصه تولید شده محصولات خود را با برخورداری از فضایی سالم و بهداشتی و مطابق با استانداردهای روز دنیا و بهره‌مندی از دستگاه‌های مدرن و نیمه اتوماتیک در زمینه‌ تولید، فرآوری، پاستوریزه و بسته بندی می‌کند.
 

 

اولین شرکت دانش بنیان در حوزه داروهای گیاهی پیشرفته

شرکت اندیشه سلامت سبلان، اولین شرکت دانش‌بنیان در حوزه داروهای گیاهی پیشرفته است که در سال ۹۶ پس از اخذ اولین مجوز از سازمان غذا دارو، با ۱۰محصول میکس‌های ترکیبی وارد بازار کار شد.

ما در سال  ۹۷  با تلاش شبانه روزی و  روحیه خستگی‌ناپذیر تعداد محصولات شرکت را به ۲۲ محصول رساندیم و در سال ۹۸ نیز ۴۴ محصول به بازار عرضه کردیم. باید بگویم در حال حاضر با عرضه انواع مکمل‌های غذایی و بیش از ۳۰ نوع دمنوش گیاهی، ۱۷۰ نوع فرآورده گیاهی، با رعایت دقیق قوانین GMP و ضوابط WHO در سـاخت و کنتـرل داروها و مکمل‌ها، همچنین رعـایت نظـام‌های مدیریت کیـفیت 2008 و 9001 ISO، در شمار شرکـت‌های بـا فـناوری روز دنیـا در صنـعت غذا و داروی ایـران به حساب می‌آییم.
 
در ۳۰ استان نمایندگی داریم و محصولات شرکت از نظر کیفی استاندارد بین المللی اروپا را دریافت کرده و برای دریافت استاندارد جی ام پی و ایزو ۹۰۰۱ نیز اقداماتی صورت گرفته است.
 
عدم پرداخت تسهیلات و حمایت‌های مالی، مشکل اصلی شرکت‌های نوپا است
 
فارس: در مسیر تاسیس و همچنین توسعه فعالیت‌های این شرکت با چه مشکلاتی روبرو بودید؟
 
محمدی: وقتی کاری را  با علاقه آغاز کنیم به مسائل و مشکلات پیش‌روی آن توجه نمی‌کنیم در واقع به‌خاطر علاقه‌ای که نسبت به مسأله وجود دارد با تحمل سختی‌ها به حرکت در مسیر پیش‌رو مبادرت می‌ورزیم، از مشکلات سد راه بنده می‌توان به  پروسه طولانی و سخت اخذ مجوزهای لازم جهت آغاز فعالیت رسمی شرکت اشاره کرد.

وقتی کاری را  با علاقه آغاز کنیم به مسائل و مشکلات پیش‌روی آن توجه نمی‌کنیم.

 

با توجه به اینکه مجوز تولید میکس‌های ترکیبی برای اولین بار در استان اردبیل توسط شرکت دانش‌بنیان اندیشه سلامت سبلان اخذ می‌شد مشکلاتی در مسیر اخذ مجوز به‌وجود آمد، البته به لطف خداوند و با تلاش و پشتکار بسیار، موفق به دریافت تاییدیه‌های لازم و راه‌اندازی خط تولید و سپس تولید انبوه محصولات شدیم.

از جمله عمده‌ترین مشکلاتی که گریبان‌گیر این نوع شرکت‌های نوپا می‌شود می‌توان به مشکلات مالی و سختی‌های دریافت تسهیلات و منابع مالی محدودی که هر جوانی می‌تواند در بدو کار فراهم کند، اشاره کرد.

 

با تکیه بر توانایی و دانش خود اعتماد مردم را جلب کردیم   

با نگاهی به فعالیت‌های این شرکت دانش بنیان، نمونه بارز کارآفرینی و ریسک‌پذیری را می‌توان به وضوح مشاهده کرد، چرا که بدون پشتوانه مالی و هیچ نوع حمایتی در بازار فروش محصولات، اقدام به خرید تجهیزات و دستگاه‌های مورد نیاز کردیم و با کار تیمی و با اتکا و باور قلبی به سلامت و تاثیرگذاری محصولات تولیدی شرکت، توانستیم اعتماد مصرف‌کنندگان را جلب کنیم و  تولیدات شرکت را به فروش برسانیم.

در مدت زمان نسبتا کوتاهی استقلال مالی خود را به دست آورده و به‌عنوان یک برند معتبر در حوزه فرآوری گیاهان دارویی در بازار مطرح شدیم.

 

لمس مشکل باعث تولید پماد سوختگی شد   

فارس: علت شروع فعالیت‌های دانش‌بنیان خود با ساخت پماد سوختگی چه بود؟

محمدی: مسلما زمانی که فردی با مشکلی مواجه می‌شود به دنبال راه حلی برای رفع آن مشکل می‌گردد، در دوران کودکی، در خانواده با مشکل سوختگی شدید مواجه بودیم که در مسیر درمان این سوختگی سختی‌های بسیاری متحمل شدیم مراجعات مکرر به شهرستان مشگین شهر جهت درمان سوختگی و مشکلات حاصل از این مسأله باعث شده بود که درمان راحت و سریع سوختگی‌های شدید درجه ۳ جزو اهداف من باشد.
 
 بر همین اساس پس از ورود به دانشگاه تلاش خود را در زمینه ساخت پماد گیاهی جهت درمان سریع و راحت سوختگی‌های شدید و بدون نیاز به مراجعه مکرر به بیمارستان، آغاز کردم و بحمدالله این تلاش‌ها و پژوهش‌ها به ثمر نشست، اکنون فرمولی از پماد کاملا گیاهی، جهت درمان سریع و راحت سوختگی‌های شدید در دست داریم که ضمن ثبت اختراع و تاییدیه دانشگاه و جشنواره‌های مختلف، توانست علاوه بر ترمیم سوختگی، روشی نوین در درمان سوختگی نیز ارائه دهد.

در این روش درمانی، آنتی بیوتیک طبیعی موجود در پماد، نیاز به شستشوی مداوم محل سوختگی را نیز رفع می‌کند.
 
فارس: معنی «پروهیل» چیست، در رابطه با علت این نامگذاری توضیح بدید؟

محمدی:  پروهیل (proheal) به معنی بهبودی سریع و آسان است که از دو واژه انگلیسی Prompt  معنی سریع بودن و heal  به معنی التیام بخشیدن گرفته شده است. واژه پروهیل علاوه بر زیبایی و تلفظ آسان، براحتی در ذهن افراد ثبت می‌شود. و مخفف یک جمله کوتاه و کامل انگلیسی (prompt heal) نیز هست و می‌توان از آن به‌عنوان یک واژه معنادار و مرتبط با محصولات تولیدی شرکت در بازار جهانی نیز استفاده کرد.
   
فارس: بازار تقاضا و فروش محصولات چگونه است؟ آیا مردم اعتماد می‌کنند؟

محمدی: حدود ۱۰ سال است که گرایش مردم به طب سنتی و محصولات فرآوری شده از گیاهان دارویی افزایش یافته، به‌طوری‌که طبق تحقیقات و مقالات منتشر شده تجارت جهانی، گیاهان دارویی از ۲۰میلیارد دلار در سال ۲۰۰۵ به حدود ۲۵۰ میلیارد دلار در سال گذشته رسیده و این نشان از اعتماد و تقاضای بالای مردم دارد حتی پس از شیوع ویروس کرونا تقاضای مردم از گیاهان دارویی افزایش چشمگیری داشته است.

در صورتی‌که محصولی کاملا ارگانیک و با متدهای علمی، با هدف رفع مشکلات مردم با تاثیرگذاری بالا و با هزینه کمتر فرآوری شود تبلیغ کننده اصلی این محصولات خود مردم خواهند بود، بنابراین  این محصول علاوه بر جلب اعتماد مردم می‌تواند جایگاه خوبی در بازار داروهای گیاهی جهانی نیز داشته باشد.

در صورتی‌که محصولی کاملا ارگانیک و با متدهای علمی، با هدف رفع مشکلات مردم با تاثیرگذاری بالا و با هزینه کمتر فرآوری شود تبلیغ کننده اصلی این محصولات خود مردم خواهند بود.

 

فارس: برای چند نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد کردید؟

محمدی:  برای ۱۵ نفر به‌طور مستقیم و نزدیک به ۵۰ نفر به‌صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده‌ایم. در نظر داریم در آینده کارخانه نوآوری، در حوزه فرآوری گیاهان دارویی با محوریت شرکت اندیشه سلامت سبلان را در استان راه اندازی کنیم تا از کوچکترین تا بزرگترین ایده‌های شکل یافته توسط ایده پردازان جوان استان را براساس برنامه‌ای مدون و منظم و با سرمایه‌گذاری مناسب، تجاری‌سازی کرده و اردبیل را به قطب تولید فناوری در این زمینه تبدیل کنیم.

در این راستا مجوز مرکز نوآوری گیاهان دارویی و داروهای گیاهی را نیز از وزارت علوم دریافت کرده‌ایم، در نظر داریم زمینه مناسب، با هدف استقرار، تیم‌سازی و تشکیل هسته‌های فناور، برای محققین و دانشجویان این رشته فراهم کنیم و با راه اندازی آزمایشگاه مرجع در این زمینه، استارت آپ‌ها و زیست بوم فناوری را در استان اردبیل شکل دهیم.
 
صادرات محصولات یکی از اهداف اصلی شرکت است
 
فارس: در زمینه صادرات محصولات تولیدی شرکت فعالیتی داشته اید؟

محمدی: بله در گذشته به‌صورت محدود فعالیت‌هایی در این زمینه داشتیم که با شیوع ویروس کرونا متوقف شد، صادرات محصولات به خارج از کشور یکی از اهداف این مجموعه دانش بنیان است که ورود جدی به این حوزه از جمله برنامه‌های شش ماهه دوم سال 1400 این مجموعه می‌باشد.

عمدتا مردم کشورهای منطقه با میکس‌های ترکیبی آشنا نیستند و همین موضوع می‌تواند امتیاز مثبتی باشد تا محصولات تولیدی خود را به کشورهای منطقه معرفی کرده پس از نیازسنجی و تعیین بازار هدف در منطقه و با تبلیغات مناسب و موثر در جهت شناساندن محصول، بتوانیم سهمی از بازار گیاهان دارویی در منطقه را به‌دست آوریم.

همچنین امیدواریم بتوانیم با استفاده از بازار ۳۰۰ میلیون نفری حوزه قفقاز، برای کشورمان ارز آوری و ارزش آفرینی داشته باشیم.
 
فارس: چه اهدافی برای آینده دارید؟

محمدی: برنامه سه مرحله‌ای مشخص، منظم و مدون،کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت برای شرکت کارشناسی شده است. تولید حداقل ۱۰۰ نوع محصول به‌عنوان گام نخست جهت ورود به بازار به‌منظور معرفی این برند در بازار گیاهان دارویی، جزو اهداف کوتاه مدت شرکت محسوب می شد، که به انجام رسید.

در تلاش هستیم تا به عنوان برنامه میان مدت، علاوه بر اینکه در بازار داخلی به ثبات برسیم با تشکیل تیم‌های تحقیق و توسعه علاوه بر افزایش تنوع محصولات، کیفیت محصولات را نیز ارتقاء دهیم، به‌طوری‌که مصرف کننده با طی تنها یک دوره درمانی به نتیجه مطلوب برسد.

 تولید اشکال مختلف دارویی از جمله قرص،کپسول، شربت، پماد، انواع صابون ها و شامپوهای گیاهی و سایر محصولات فرآوری شده از گیاهان دارویی و همچنین مواد موثره ثانویه از طریق بیو رآکتور که مواد اولیه و پایه و اساس شرکت‌های بزرگ دارویی است از دیگر برنامه‌های بلند مدت مجموعه گیاهان دارویی است.
 
 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، شرکت‌های دانش بنیان قطعا می‌توانند در بحث علم، اقتصاد و ثروت افزایی وارد میدان شوند، قطعا شرکت‌های دانش بنیان با توجه به دارا بودن ظرفیت‌هایی نظیر اقتصاد مبتنی بر دانش بومی و اتکاء به توان علمی و پژوهشی جوانان این مرز و بوم از ارکان بسترساز توسعه در چارچوب اقتصاد به‌شمار می‌روند.

همیشه و همه جا جوانان ما ثابت کرده‌اند که قدرت و استعداد برتری دارند و با کمی حمایت و توجه می‌توانند به بزرگترین دستاوردهای علمی، پژوهشی و ... برسند در ادامه گفت‌وگویی داریم با حامد آراستگی، عضو هیئت مدیره این شرکت دانش بنیان؛
 
حامد آراستگی متولد بهمن سال ۱۳۶۹ فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته گیاهان دارویی و عضو هیأت مدیره شرکت اندیشه سلامت سبلان هست که که یکی از راه‌های جذب نیروی انسانی را دقت عمل بسیار و بررسی دانش و رزومه فارغ التحصیلان جویای کار در رشته‌های مورد نیاز تیم تحقیقاتی می‌داند.

وی یکی از مشکلات پیش‌روی شرکت را مشکلات اخذ مجوز عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه درخواست اخذ مجوز تولید میکس‌های ترکیبی گیاهان دارویی در استان اردبیل برای اولین بار مطرح می‌شد، به‌دلیل نبود کارگروه تخصصی مورد نیاز در این زمینه در استان اردبیل، سازمان غذا دارو با اعطای مجوز تولید میکس‌های ترکیبی مخالفت می‌کرد که در طی پیگیری‌های مکرر هیأت مدیره شرکت و مکاتبات فراوان با سازمان غذا و داروی کشور، این تلاش‌ها منجر به دریافت مجوز مورد نیاز شد.

وی دیگر مشکل این شرکت را مشکلات مالی در تامین هزینه‌های آزمایشگاهی جهت اخذ استانداردهای لازم برای آغاز فرآیند تولید دانست و بیان کرد: هزینه‌های مرحله راه اندازی کارگاه از جمله هزینه راه اندازی دستگاه‌ها، دستمزد تکنسین‌ها، هزینه اتصالات و تامین انرژی و ... تا حد زیادی مجموعه را تحت فشار قرار می‌داد، به‌طوری‌که استفاده از تسهیلات بانکی تنها راه خروج از بحران در شرایط موجود بود.
 
 این جوان متخصص و کارآفرین اردبیلی به جوانان و علاقمندان توصیه کرد که با اتکا به پروردگار متعال و شناخت راه، بدون ترس وارد عرصه تولید در زمینه تخصصی خود شوند که این مساله هم باعث اشتغال خود و چندین نفر دیگر می‌شود و هم موجب رشد اقتصادی جامعه خواهد شد.

جوانان با اتکا به پروردگار متعال و شناخت راه، بدون ترس وارد عرصه تولید در زمینه تخصصی خود شوند.

 

گفتنی است؛ در ادامه به سراغ کارکنان جوان این مجموعه رفتیم، جوانانی که به روحیه بالا و با تکیه بر توانایی و فکر خلاق خود کار را پیش می‌برند و اعتقاد دارند حضور در مجموعه‌های دانش بنیان باعث ترقی و پیشرفت فرد می‌شود چرا که فرد شاغل در این شرکت‌ها تلاش خواهد کرد تا با استفاده از استعداد و بهره‌گیری از علوم روز دنیا هم میزان علم و دانش خود و هم دانش مجموعه را ارتقاء بخشند.

 

جدیت در کار و حل مشکلات کارکنان توسط مدیرعامل جوان

حافظ تیموری متولد سال ۱۳۶۶ و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته گیاه پزشکی است،  به گفته خودش پس از فارغ التحصیلی به دنبال اشتغال در محیطی مناسب و سالم بوده که وارد شرکت دانش بنیان اندیشه سلامت اردبیل می‌شود.

تیموری: پس از اینکه شرکت دانش بنیان اندیشه سلامت سبلان به من معرفی شد به‌علت تخصصی بودن مجموعه، تصمیم به فعالیت در این شرکت گرفتم، پس از پیوستن به این گروه، جو دوستانه و صمیمی در کنار حس مسؤولیت‌پذیری تک تک اعضا، مرا پابند این مجموعه کرد.

وی  مدیر عامل جوان این مجموعه تولیدی را مدیری جدی و نواندیش می‌داند و ادامه می‌دهد: در حیطه کاری بسیار جدی هستند و توانایی اداره کامل مجموعه در جایگاه یک مدیر عامل جوان و نو اندیش را دارند.

علاوه بر جدیت در مسائل کاری، جو دوستانه و صمیمی در محیط کاری برقرار شده، به‌طوری‌که جو خشک و آزاردهنده در محیط حاکم نیست. به‌صورت دوستانه مشکلات پرسنل را پیگیری می‌کند و همین مسأله سبب حفظ روحیه و اشتیاق کارکنان، همچنین ایجاد انگیزه برای ادامه مسیر توسعه و افزایش دلگرمی کارکنان می‌شود.

 

بتول آقاخانی، یکی دیگر از کارکنان این مجموعه است که  فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته صنایع غذایی و مدیر کنترل کیفیت مجموعه تولیدی پروهیل است.

وی در خصوص آشنایی با شرکت پروهیل گفت: در سال ۱۳۹۷ از طریق سازمان غذا دارو با مجموعه پروهیل آشنا شدم رزومه کاری خودم رو برای آقای سیامک محمدی ارسال کردم پس از بررسی رزومه، مصاحبه‌ای تخصصی از طرف آقای محمدی صورت گرفت که پس از تایید به‌عنوان مدیر کنترل کیفیت، وارد مجموعه پروهیل شدم.

آقاخانی هم در خصوص محیط کار و برخورد مدیرعامل مجموعه ادامه داد: برخورد ایشان با کارکنان همیشه صمیمی بوده و علیرغم مشکلات مالی شرکت، تلاش دارند که دستمزد کارکنان را سر موقع پرداخت کنند و در کنار این مسأله، مشکلات مالی کارکنان را مرتفع سازند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، توانایی و استعداد جوانان نخبه استانی در این گفتگو موج می‌زد جوانانی که با مهارت و دانش دور هم جمع می‌شوند و مرزهای اعتماد و تولید و اختراع را در می‌نوردند و به‌سوی فردایی روشن گام بر می‌دارند‌ و ما شک نداریم که همان فردای روشن حاصل تلاش همین جوانان پرنشاط، با امید و نخبه است.



انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27088
اخبار مرتبط

نظرات شما