رئیس قوه قضائیه:

اقتدار دستگاه قضا برای خدمت به مردم و مقابله با کجی‌ها است

رئیس قوه قضائیه با بیان این‌که اقتدار دستگاه قضا نیز برای خدمت به مردم، استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست، تصریح کرد: تلاش ما این است که با استفاده از تجارب گذشته مسیر تحول و تعالی را با اراده مضاعف ادامه دهیم اما در این مسیر محتاج عنایت خدا، دعای خیر علما و همراهی مردم هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای پیش از ظهر امروز در ادامه دیدارهای خود با مراجع در سفر یک روز به قم در دیدار با آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه کار قضا سخت است، اظهار داشت: شرایط کنونی هم پیچیدگی‌های خاص خود را دارد که به سنگینی کار می‌افزاید.
وی ادامه داد:  مردم گرفتار مشکلات عدیده‌ای هستند که به‌حق توقع دارند مشکلات‌شان در دستگاه قضا و دستگاه‌های اجرایی تا حد ممکن برطرف شود.
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه مردم عیال الله هستند و همه ما در مقابل آنها مسئول هستیم، بیان داشت: امیدواریم دولت جدید و مجلس انقلابی با فهم درست از مشکلات مردم، قوانین و مقررات لازم را متناسب با زمان تصویب و اجرا کنند.
وی اضافه کرد:کسی که می‌خواهد قضاوت عادلانه، صریح و صحیح داشته باشد باید علم و توانایی و نفس خودساخته داشته باشد تا از حق تبعیت کند.
حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با بیان این‌که اقتدار دستگاه قضا نیز برای خدمت به مردم، استیفای حق و مقابله با کجی‌هاست، تصریح کرد:   تلاش ما این است که با استفاده از تجارب گذشته مسیر تحول و تعالی را با  اراده مضاعف ادامه دهیم اما در این مسیر محتاج عنایت خدا، دعای خیر علما و همراهی مردم هستیم.

قوه قضائیه ربا را از جامعه حذف کند

همچنین در این دیدار  آیت‌الله علوی گرگانی  با تبریک انتصاب ایشان به ریاست قوه قضائیه و آرزوی موفقیت برای وی در این مسئولیت مهم تاکید کرد: انتظار داریم دستگاه قضا ربا را از جامعه حذف کند.
وی بیان داشت: متأسفانه ربا با اسامی مختلفی از جمله دیرکرد در جامعه وجود دارد و دستگاه قضائی باید با تمام توان در رفع این آسیب تلاش کند.
این مرجع تقلید بر رفع سریع این مشکلات اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح تحول قضائی شاهد موفقیت روز افزون دستگاه قضائی خواهیم بود.

 


انتهای پیام/


http://qomefarda.ir/27516
اخبار مرتبط

نظرات شما