درخواست برای لغو بازداشت غیرقانونی « مرضیه هاشمی» و معذرت‌خواهی رسمی از این خبرنگار

انجمن اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای خطاب به سران ایالات متحده امریکا در خصوص بازداشت مرضیه هاشمی نوشت: رفتار شما با این زن مسلمان غیرقانونی و غیر انسانی و خلاف حقوق بشری است که خودتان مدعی اول آن هستید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، انجمن اسلامی دانشجویان طی نامه‌ای خطاب به سران ایالات متحده امریکا در خصوص بازداشت مرضیه هاشمی نوشت: رفتار شما با این زن مسلمان غیرقانونی و غیر انسانی و خلاف حقوق بشری است که خودتان مدعی اول آن هستید.

در این نامه آمده است: « روز چهارشنبه 26 دی ماه 1397 مصادف با 16 ژانویه 2019 خبری ناگوار در رسانه ها منتشر می‌شود مبنی بر اینکه سرکار خانم مرضیه هاشمی خبرنگار شبکه پرس تی وی در آمریکا بازداشت شده است.

خبرها حاکی از این بود که این خبرنگار مسلمان امریکایی الاصل ساکن ایران که روز یکشنبه 23 دی ماه 1397 برای عیادت از برادر بیمار خود به آمریکا سفر کرده بود در فروگاه لمبرت در سنت لوییز توسط پلیس فدرال آمریکا (fbi) دستگیر و به طرزی وحشیانه شکنجه شده است و حجاب ایشان برداشته شده و در تمام این مدت هنوزاتهام ایشان مشخص نشده است و دلیل واضحی برای این رفتار غیر انسانی با وی ذکر نمی شود.

علی رغم اینکه طبق قوانین ایالات متحده امریکا اتهام افراد بازداشتی بایستی ظرف 48 ساعت مشخص شود و حق داشتن وکیل مدافع هم برای انها درقوانین این کشور در نظر گرفته شده، خانم مرضیه هاشمی از زمان دستگیری در روز یکشنبه تا شامگاه سه شنبه حق صحبت و اطلاع دادن به خانواده خود را هم نداشته اند و تا عصر جمعه 28 دی هم هنوز اتهام رسمی ایشان اعلام نشده و در بازداشتی غیر قانونی به سر میبرند و جلسه دادگاه ایشان که ظاهرا قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود تا عصر روز جمعه برزگار نشده است.

رفتارهای غیر انسانی پلیس ایالات متحده امریکا با این زن مسلمان  علاوه بر مردم ایران ، واکنش های فعالان  امریکایی را نیز برانگیخته است به طوری که دکتر ریکاردو باسکواس استاد حقوق دانشگاه میامی می گوید: « این نوع توقیف غیر معقول و غیر عقلانی است زیرا بر اساس گمانه زنی های شخصی است نه بر اساس حقایق».آلیسون ویر مدیر سایت if amricans knew  به نقل از مقام امریکایی میگوید که: « هاشمی برگه چانه زنی امریکا علیه ایران است» و...

اما سخن دانشجویان انقلابی جمهوری اسلامی ایران با شما سیاست مداران امریکایی این است که رفتار شما با این زن مسلمان غیر قانونی و غیر انسانی، خلاف حقوق بشری است که خودتان مدعی اول آن هستید، خلاف رفتار صحیح با زنان است (البته رفتار صحیح با زنان را شما هنوز یادنگرفته اید براساس گزارش رزونامه یو اس اس تودی در کشور شما هر 98 ثانیه به یک زن تجاوز می شود و دختران دانشجو سه برابر سایر زنان جامعه امریکا مورد آسیب قرار می‌گیرند لذا درصورت نیاز ما دانشجویان ایرانی اماده هستیم که فریاد دادخواهی زنان و دختران مظلوم امریکایی را به جهانیان برسانیم و در بهبود وضعیت زندگی و امنیت انها کمک کنیم)، خلاف رفتار صحیح با خبرنگاران است پس اگر احترامی هرچند ناچیز برای بشریت و قوانین بین المللی قائل هستید  باید در اسرع وقت موارد زیر را انجام دهید:

اول از همه باید وضعیت خانم مرضیه هاشمی مشخص بشود و ایشان پس از انجام امور مورد نظرخود در امریکا در سلامت کامل به ایران بازگردند.

دوما دولت امریکا باید به صورت رسمی از خانم مرضیه هاشمی، ملت ایران و مسلمانان جهان بابت این رفتار احمقانه خود عذرخواهی و اظهار پشیمانی کند.

سوما  گزارشی مبنی بر تکذیب و رد این ادعا که خانم مرضیه هاشمی به عنوان برگه چانه زنی علیه ایران استفاده خواهد شد منتشر کند چون در غیر اینصورت تمام زنان جهان چهره پلید و زن ستیز حاکمان امریکا را خواهند شناخت و متوجه وضعیت واقعی ارزش گذاری مقام زن در ذهن حاکمان امریکایی و نگاه تحقیر آمیز و ابزاری به زن در آمریکا خواهند شد که برای تزهای حمایت زنان شما بسیار خطرناک و نابود کننده خواهد بود.

در اخر ما هم به پیروی از سخنگوی محترم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران این رفتار غیرقانونی را محکوم می‌کنیم و خواهان لغو این بازداشت غیر قانونی در اسرع وقت هستیم هر چند تجربه زندان رفتن خانم عافیه صدیقی به ما اثبات کرده است که پیگیری های حقوقی در این چند  سال که ایشان در زندان تگزاس به سر می‌برند هیچ تاثیری در خودسری و قانون گریزی شما نداشته است. لذا در صورت عدم اقدام عاجل و عذرخواهی رسمی شما از این زن مسلمان و ملت شریف ایران و مسلمانان جهان حق خود میدانیم که با کمک برادران و خواهران مسلمان  خود در سراسر دنیا درس عبرت تاریخی به شما بدهیم که هرگز فراموش تان نشود و ارزوی عذرخواهی از مسلمانان و مظلومین جهان را به گورببرید.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/2775
اخبار مرتبط

نظرات شما