معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم:

400 هکتار از منطقه شرق قم احیا شده است

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اختصاص 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های بیولوژیکی در قم خبر دادو گفت: در قالب این پروژه‌ها بوته‌کاری و پوشش گیاهی در 42 هکتار از مساحت وسف و 420 هکتار از منطقه شرق قم انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،  رائد کمالی‌مقدم ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه پوشش گیاهی نقش اساسی و کلیدی در حفظ آب و خاک دارد، عنوان کرد: معاونت آبخیزداری با ایجاد سازه‌های تنظیمی و تاخیری، کنترلی و ذخیره‌ای و رسوب‌گیری به دنبال کاهش قدرت سیلاب و در نتیجه تقویت پوشش گیاهی است.
وی اضافه کرد: توسعه زمانی باید رقم زده شود که پایدار باشد اینکه طی یکی دو سال اعتباراتی تامین شود و کارهای مقطعی را دنبال کنیم نمی‌تواند پاسخی مطلوب برای نیازهای موجود باشد؛ هر چند باید از منابع طبیعی استفاده شود و بهره‌برداری یکی از ارکان مورد نظر است اما در این راستا احیا و حفظ نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قم از اختصاص 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های بیولوژیکی در وسف و منطقه شرق قم یاد کرد و گفت: در قالب این پروژه‌ها بوته‌کاری و پوشش گیاهی در 42 هکتار از مساحت وسف انجام شده و 420 هکتار از منطقه شرق قم با استفاده از گونه اسفناج وحشی احیا شده است.
وی با بیان اینکه شرق قم و جاده گرمسار از مراتع مهم استان قم است، تصریح کرد: برای اجرای پروژه‌های بیولوژیکی در این منطقه مشارکت‌های مردمی به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته است.

انتهای پیام/160
http://qomefarda.ir/3546
اخبار مرتبط

نظرات شما