معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی خبر داد:

رقابت 11 هزار نفر از 79 ملیت در جشنواره قرآنی جامعه المصطفی

معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی از رقابت 11 هزار نفر از 79 ملیت در جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، حجت الاسلام و المسلمین رضا شاکری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره قرآنی و حدیثی جامعه المصطفی اظهار داشت: ارتقا بینش دینی یکی از اصلی ترین برنامه های این جشنواره است که امسال علاوه بر این سبک زندگی اسلامی هم اضافه شده است.
وی با بیان این  که امسال بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قرآنی برگزار خواهد شد، بیان داشت: امروز المصطفی ده ها نمایندگی در سراسر کشور دارد که در حال فعالیت هستند و بالغ بر 500 مرکز قرآنی توسط فارغ التحصیلان جامعه المصطفی اداره می شود.
شاکری افزود: در خارج از کشور هم این برنامه ها با نشاط خوبی در حال برگزاری است به طوری که فارغ التحصیلان جامعه المصطفی چهره پاک اسلام را به جهانیان معرفی می کنند.
وی ادامه داد: امروز هر طلبه ای در جامعه المصطفی می تواند با افزایش دو ترم  نسبت به حفظ کامل قرآن اقدام کند.
شاکری با بیان این که این جشنواره در دو بخش معرفت و مهارت برگزار می شود، تصریح کرد: در بحث معرفتی و مطالعات قرآنی نهج البلاغه قویتر از گذشته شده است به طوری که امسال 24 جشنواره را تجربه می کنیم که اهداف خاصی را دنبال می کند.
وی ادامه داد: معرفی دستاوردهای معرفتی حوزه های علمیه و بازخوردگیری از آموزش های قرآنی یکی از این اهداف است.
شاکری تصریح کرد: در بخش مهارتی برای برادران و خواهران در رشته های حفظ قرائت و تفسیر برنامه دیده شده است و در مجموع 11 هزار نفر از 79 ملیت در این جشنواره شرکت کرده اند.
وی افزود: برخلاف سایر جشنواره ها که روندهای ارزیابی سلیقه مدار است اما در این جشنواره ارزیابی ها را علمی کرده ایم
معاون فرهنگی و تربیتی جامعه المصطفی با بیان این که حدود 50 هزار فارغ التحصیل در دوره های مختلف داریم، خاطر نشان کرد: در بخش خانواده 5 هزار شرکت کننده داریم و علاوه بر این برخی از آزمون ها مجازی سازی شده است.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/4062
اخبار مرتبط

نظرات شما