هزینه درمان در بخش دولتی افزایشی نداشته است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره افزایش تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی پزشکان بخش خصوصی از سال ۹۱ تاکنون، گفت: وزارت بهداشت این‌ موارد را  تصویت نمی‌کند بلکه مصوب شورای عالی بیمه است.

نمکی در ادامه افزود: البته هنوز رقم نهایی تعرفه‌ها مورد تصویب قرار نگرفته است؛ امیدواریم در اولین فرصت که این رقم تایید شد و نتیجه آن از شورای عالی بیمه بیرون آمد، اعلام کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره نرخ بالای خدمات درمانی گفت: اینطور نیست که هزینه‌های بخش درمان زیاد باشد؛ اگر نگاه کنید به افزایش بقیه تعرفه ها، تعرفه سلامت بخاطر رعایت حال مردم افزایش قابل توجهی پیدا نکرده است. در بخش دولتی که تقریبا صفر درصد افزایش داشته است. در بخش خصوصی هم همکارانمان  برای ارائه خدمت متحمل هزینه‌ها هستند، از حقوق پرسنل گرفته تا مواد مصرفی همه این‌ها هزینه بر بوده و افزایش پیدا کرده است.

وی در ادامه افزود: ما نمی‌توانیم هزینه‌ها را به گونه‌ای افزایش دهیم که مردم تحت فشار قرار بگیرند. از سوی دیگر  این هزینه‌‌ها را نمی‌توانیم اصلا افزایش ندهیم چرا که بخش‌ خصوصی با تعطیلی رو‌به‌رو می‌شود؛ به هر حال آن‌ها هم بر اساس ظرفیتی فعال هستند. ان شاالله بتوانیم با رقمی معقول و منطقی علاوه بر کاهش فشار به مردم در هزینه‌های کمر شکن و کشیدن جور آن توسط بیمه‌های تکمیلی، بتوانیم کاری کنیم که همکارانمان در بخش خصوصی هم متضرر نشوند.

نمکی در پایان خاطر نشان کرد: هنوز برای افزایش قیمت درمانی در سال ۹۸ تصمیمی نگرفته ایم.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/4074
اخبار مرتبط

نظرات شما