گزارش کامل قم فردا از دومین کنگره بین المللی140 شهید روحانی:

از شعرخوانی دختر شهید مدافع حرم تا تشییع پیکر شهید گمنام

دومین کنگره بین المللی140 شهید روحانی مدافع حرم با شعرخوانی دختر شهید مدافع حرم و تشییع پیکر شهید گمنام همراه بود که این برنامه ها با جلوه های زیبایی نیز همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم صبح امروز در حالی در سالن همایش بیداری اسلامی جامعه الزهرا در قم برگزار شد، که سالن محل برگزاری مراسم حال و هوای خاصی داشت.
عکس ها و دست نوشته های مختلفی در دستان خانواده های شهدا به زبان های مختلف فضای محل برگزاری مراسم را نورانی کرده بود.
در واقع امروز میزبانان واقعی شهدای مدافع حرمی بودند که جان خودشان را در مسیر امنیت و آرامش منطقه فدا کردند.

مدیر جامعه الزهرا(س): پیشتازی روحانیت در عرصه شهادت و جهاد به اثبات رسیده است

در ابتدای این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمود مدنی مدیر جامعه الزهرا ضمن خیر مقدم به حاضرین اظهار داشت: : خاندان شهدا امروز از کشورهای مختلف منطقه در این مراسم حضور دارند که این حضور را ارج می نهیم.
حجت الاسلام و المسلمین مدنی افزود: بر اساس روایات سعادت دنیا و آخرت بر روی دو بال علم و عمل است و جامعه روحانیت در هر دو عرصه فعال بوده است.
وی بیان داشت: پیشتازی روحانیت در عرصه علم و عمل و شهادت و جهاد در جنگ تحمیلی به اثبات رسیده به طوری که بیش از 4 هزار شهید روحانی تقدیم انقلاب شد.
مدیر جامعه الزهرا(س) تاکید کرد: پیشتازی روحانیت شیعه در جهاد و شهادت در این همایش تجلی کرده و امروز میزبان خانواده های این شهدای بزرگوار هستیم.

جانشین فرمانده سپاه قدس: انسان سازی میدان نبرد مهمترین دستاورد جنگ تحمیلی بود

سردار اسماعیل قاآنی دیگر سخنران این مراسم بود که با با بیان این که روحانیون همواره در عرصه جهاد و شهادت پیشقدم هستند، اظهار داشت: تنها مکتبی که همه رهبران آن جملگی شهید شده اند ، مذهب شیعه است و روحانیون امروز نیز همین راه روشن و نورانی را ادامه می دهند.

وی به توطئه های دشمنان نظام و به خصوص استکبار جهانی علیه کشورمان اشاره کرد و ابراز داشت: امروز توطئه های استکبار علیه کشور نیازمند مردانی است که وارد عمل شوند و در میدان عمل وارد مبارزه شوند.

جانشین فرمانده سپاه قدس نقش روحانیون را در این زمینه مهم برشمرد و بیان داشت: در میدان جهاد نیز روحانیت همواره پیش قدم بوده و در همه عرصه های جنگ شاهد هدایت های روحانیون بودیم.

وی ادامه داد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هم در داخل و هم در خارج از کشور حرف های زیادی برای گفتن دارد و برنامه های مختلفی در این زمینه برنامه ریزی شده است.

سردار قاآنی خاطر نشان کرد: در طی 40 سال گذشته به برکت علما و ولی فقیه نه تنها توطئه دشمن را خنثی کردیم بلکه همه تهدیدها را تبدیل به فرصت کردیم.

وی اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا را مورد توجه قرار داد و بیان داشت: ترامپ می گوید این کشور 7 هزار میلیارد دلار در منطقه هزینه کرده است اما حاصل آن چه چیزی بوده است جز این که فرصت را برای انقلاب اسلامی ایران فراهم ساخته است.

مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور: حوزه قطعا انقلابی خواهد ماند

آیت الله  اعرافی دیگر سخنران دومین کنگره بین المللی بزرگداشت 140 شهید روحانی مدافع حرم بود که اظهار داشت: خانواده های شهدا پیشگامان خط روشن جهاد و شهادت هستند.
وی ابراز داشت: شهدای روحانیت کسانی بودند که با فرماندهی ولی فقیه در سپاه اسلام ایستادند و از نوامیس کشورهای اسلامی محافظت کردند.
مدیر حوزه های علمیه سراسر کشور ادامه داد: شهدای مدافع حرم از بسیج و سپاه گرفته تا زینبیون و فاطمیون اولا بر اساس منطق مستشاری و بر اساس درخواست دولت های دوست سوریه و عراق در خط مقدم جنگ علیه داعش حضور یافتند.
وی با بیان این که جنگی که در منطقه به وجود آمد جنبه های مختلفی داشت، تاکید کرد: این جنگ، جنگ مذهبی و تفرقه های طایفه ای نبود بلکه جنگی بود که در راس آن استکبار جهانی قرار داشت.
آیت الله اعرافی افزود: جبهه مقاومت هرگز درگیر جنگ مذهبی و فرقه ای نخواهد شد و این را باید بدانیم که پشت سر داعش ، صهیونیست ها و آمریکایی قرار داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس: روحانیون پیشتازان عرصه جهاد و شهادت هستند

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی شیرازی آخرین سخنران این مراسم بود که با اشاره به مجاهدت‌ها و رشادت‌های روحانیون در طی 40 سال گذشته، اظهار داشت: روحانیت از همان آغاز و در مبارزات انقلاب نقش داشت و به‌خوبی نقش خودش را ایفا کرد.
وی افزود: امروز نیز روحانیت در دهه پنجم انقلاب محکم در برابر توطئه‌های دشمنان ایستاده و همگام با مردم درصحنه و میدان حضور دارد.
شیرازی روحانیت شیعه را موردتوجه قرارداد و گفت: روحانیت شیعه همه هستی خود را می‌گذرد اما در برابر دشمنان تسلیم نمی‌شود و این حقیقت روحانیت شیعه است.
وی تبلیغ دین اسلام را یکی از وظایف روحانیون برشمرد و ابراز داشت: این حقیقت را روحانیت با خون خود به جهانیان نشان داده و در این زمینه ذره‌ای کوتاهی نکرده است.
نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس بابیان این‌که جمهوری اسلامی ایران پیشتاز حرکت جهاد و شهادت است، افزود: در مسیر انقلاب و جهاد و شهادت جرقه‌ای اصلی را علما زدند و روحانیون به‌عنوان پیشتازان این عرصه بودند.
وی پیروزی‌های محور مقاومت را موردتوجه قرارداد و بیان داشت: امروز منطقه در سیطره مبانی امام خمینی (ره) و جبهه مقاومت است و روحانیون در صف اول تشکیل بسیج سراسری قرار دارند.
سفیر سوریه در تهران و رایزن فرهنگی عراق در ایران دیگر سخنرانان این مراسم بودند که به زبان عربی به ایراد سخنرانی پرداختند.
از نکات جالب این مراسم شعرخوانی یکی از دختران شهید مدافع حرم بود که با استقبال حاضرین و تحسین ایشان روبرو شد.

تجلیل از خانواده های شهدا، تشییع پیکر مطهر شهید گمنام و همچنین رونمایی از از 25 کتاب شهدای مدافع حرم حسن ختام این برنامه بود.



انتهای پیام/110
گالری عکس
http://qomefarda.ir/4254
اخبار مرتبط

نظرات شما