واردات شکر به صفر رسید

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

عباس کشاورز ظهر امروز در آیین رونمایی از محصول جدید شرکت کمباین‌سازی ایران با نام کمباین ١٠٦٠ اظهار کرد: کسی باور نمی‌کرد که ایران در تولید شکر ظرفیت بالایی داشته باشد، اما امروز متوسط واردات ۱.۵ میلیون تنی شکر به صفر رسیده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون وابستگی به کلزا داریم که باید بکوشیم این وابستگی را نیز قطع کنیم.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی تقویت و تامین امنیت غذایی را اولویت اصلی وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و اظهار کرد: یکی از راه‌های تقویت امنیت غذایی کاهش میزان واردات محصولات غذایی است که خوشبختانه طی سال‌های اخیر به موفقیت‌های ارزشمندی در این زمینه دست پیدا و واردات محصولاتی، چون شکر را به صفر رسانده است.

کشاورز با بیان اینکه کشور در همه زمینه‌ها باید به اقتدار و خودکفایی دست پیدا کند، گفت: ایران به عنوان کشوری برخوردار از موهبت‌ها و نعمت‌های بی‌پایان و سرشار نباید به هیچ عنوان وابستگی غذایی داشته باشد، وابستگی کشور در بحث غذای مردم سرشکستگی است و باید از وابستگی غذایی فاصله گرفت.

وی ادامه داد: افزایش بهره‌وری موجب رسیدن به پیشرفت می‌شود، بدون بهره‌وری امکان رسیدن به پیشرفت وجود ندارد باید با بهره‌وری توان کشاورزی، افزایش کسب و کار، معیشت و زندگی را توسعه بخشید.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی بیان داشت: در بحث گندم حساسیت زیادی وجود دارد، طی چهار سال اخیر با وجود همه اتفاقات اقلیمی محصول گندم در کشور بیمه شده است و نباید در هیچ سناریویی به دنبال واردات گندم بود.

کشاورز با اشاره به اینکه میزان واردات شکر به صفر رسیده است، خاطرنشان کرد: ایران در تولید شکر خودکفا شده و میزان واردات شکر به صفر رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تولید در شرکت کمباین‌سازی ایران بیان داشت: این شرکت به هیچ عنوان نگران فروش محصولات خود نباشد، با توجه به اینکه اقلام مختلف در کشور تولید و به صورت مکانیزه برداشت می‌شود باید کمباین‌های جدید نیز تولید شود.

معاون وزیر جهادکشاورزی بیان کرد: تکیه به توان داخلی و حمایت از تولیدات داخلی با جدیت در دستور کار است، از آنجا که امکان توسعه واحد‌های صنعتی در کشور وجود ندارد باید عملکرد‌ها افزایش و ارتقا یابد و مدل‌هایی جدید با کارایی و ظرفیت بالاتر تولید شود.

کشاورز تاکید کرد: با توجه به همکاری بانک‌ها مشکل اعتباری برای خریداران کمباین وجود ندارد و کمباین‌سازی ایران نباید نگران فروش محصولات خود باشد.

وی تصریح کرد: امروز به همت آستان قدس رضوی در حوزه کشاورزی بیش از ۳۰۰ میلیون نشا تولید شده است و تولید بذر هیبرید کلزا نیز عملیاتی شده است.



انتهایی پیام/
http://qomefarda.ir/426
اخبار مرتبط

نظرات شما