معاون فنی و عمرانی شهرداری قم:

تکلیف پروژه ای منوریل تا پایان سال مشخص می شود/ فاز اول مترو در نیمه اول سال 98 به پایان می رسد

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس ، استاندار و مسئولان شهری در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی تا پایان سال با حضور پیمانکار تشکیل خواهد شد و تقریبا تکلیف پروژه منوریل مشخص خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،علیرضا قاری قرآن صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پروژه های سال جاری شهرداری اظهار داشت: در ماه های اخیر بهره برداری از رمپ و لوپ های پل 9 دی را داشتیم که تکمیل و نهایی شد.

 وی ادامه داد: بلوار کارگر پروژه ای دیگر بود که بعد از سال ها به بهره برداری رسید و در خدمت مردم قرار گرفت.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: تقاطع آیت الله بروجرودی با شهرک قدس پروژه ای دیگر است که به تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید تا ترافیک این نقطه هم کاهش پیدا کند.

وی بیان داشت: مهمترین پروژه ای که در حال اجراست تقاطع غیرهم سطح میدان ولیصر است که قرار است تا شهریورماه سال 98 به بهره برداری برسد.

قاری قرآن ابراز داشت: این پروژه از نظر فنی دارای حساسیت های خاصی است که به علت قرار گرفتن ایستگاه مترو در همین میدان کار را سخت تر کرده است.

وی افزود: تقاطع فردوسی با پیامبر اعظم هم در حال اجراست و فاز اول این پروژه نیز مقرر است نیمه اول سال به بهره برداری برسد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم تصریح کرد: میزان حجم پروژه ها در سال 97 تعداد 710 پروژه در دستور کار داشتیم.

وی خاطر نشان کرد: برای سال های آینده نیاز به پارکینگ بیش از پیش احساس می شود و برای این مهم برنامه ریزی هایی صورت گرفته تا در برخی نقاط شهر پارکینگ ایجاد شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ابراز داشت: بیش از 5 پارکینگ طراحی شده است که در زیر معابر ایجاد شود تا از نظر تملک هم به مشکل برنخوریم.

فاز اول مترو در نیمه اول سال 98 به پایان می رسد

وی به پروژه مترو اشاره کرد و گفت: به دلیل مسائل اقتصادی نتوانستیم فاز اول را تکمیل کنیم و در نهایت در سال 98 به بهره برداری برسانیم.

قاری قرآن تصریح کرد: با وجود مشکلات اخیر تمامی توان خود را گذاشتیم که تا نیمه اول سال بحث ساختاری و ساختمان سازی فاز اول را نهایی کنیم.

وی ادامه داد: 11 بسته برای بهره برداری کامل در نظر گرفته ایم و قسمت مهم این موضوع که بحث خرید واگن است نهایی شده و اتفاق خوبی در این زمینه رخ داده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم افزود: قراردادی در سال های گذشته در کشور بسته شده بود که 315 واگن برای شهرهای شیراز، اصفهان و تبریز تهیه شود که جاری و نهایی شد.

وی بیان داشت: در مذاکراتی که برای تهیه واگن صورت پذیرفت پیشنهادی برای وزات کشور ارائه دادیم که به قرارداد بالا 25 درصد اضافه شود که در نهایت عملیاتی شد.

7 رام برای متروی قم نهایی شده است

قاری قرآن ابراز داشت: 7 رام برای متروی قم نهایی و تثبیت شده است و مشکلی از این جهت وجود ندارد البته از نظر ریالی هم برای متروی قم این اقدام بسیار به صرفه شد.

وی افزود: هزار تن ریل نیز برای متروی قم خریداری و تخلیه شده و در این زمینه نیز مشکلی به وجود نخواهد آمد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم به مونوریل اشاره کرد و ابراز داشت: در منوریل همان بحث های گذشته وجود دارد و اتفاق خاصی نیفتاده است.

وی بیان داشت: تکمیل 7/4 کیلومتر پروژه در فاز اول دو سال پیش تصویب شد اما شورای پنجم با هرگونه ای هزینه ای از سمت شهرداری مخالفت کرد.

قاری قرآن تاکید کرد: جلسه ای با حضور نمایندگان مجلس ، استاندار و مسئولان شهری در دفتر رئیس مجلس شورای اسلامی تا پایان سال با حضور پیمانکار تشکیل خواهد شد و تقریبا تکلیف پروژه منوریل مشخص خواهد شد.

انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/4659
اخبار مرتبط

نظرات شما