رئیس شورای اسلامی شهر قم:

فاز اول تقاطع ولیعصر قبل از اعیاد شعبانیه به اتمام می رسد / برخورد با سرمایه گذار در سطح نظام مناسب نیست

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: فاز اول تقاطع ولیعصر قبل از نیمه شعبان به اتمام می رسد و کل پروژه تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، عبدالله جلالی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت یک ساله شورای اسلامی شهر قم، اظهار داشت: تاکنون 409 لایحه در سال به شورا ارائه شده و علاوه بر این 6 طرح نیز توسط شورا در صحن مطرح شده است.

وی ادامه داد: 23 لایحه نیز در فرمانداری رد شده که 22 لایحه تصحیح و به شورای حل اختلاف ارسال شده که 20 مورد با اصرار شورا و دفاع تصویب شده است.

جلالی به پروژه های شهری اشاره کرد و بیان داشت: خط اول مترو تا پایان سال 98 به بهره برداری خواهد رسید و ریل مورد نیاز کل پروژه خریداری شده است.

وی افزود: 7 رام قطار هم خریداری شده و سال آینده وارد استان می شود و پشتوانه مالی پروژه نیز از طریق اوراق تهیه شده است.

فاز اول تقاطع ولیعصر قبل از  نیمه شعبان به اتمام می رسد

رئیس شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: فاز اول تقاطع ولیعصر قبل از  نیمه شعبان به اتمام می رسد و کل پروژه تا پایان سال 98 به بهره برداری می رسد.

وی خاطر نشان کرد: تقاطع شهرک قدس و بلوار بروجردی آماده شده و در روزهای آینده محور برای مردم باز خواهد شد.

جلالی ادامه داد: فاز اول پروژه ای باغ پرندگان در خرداد ماه به بهره برداری خواهد رسید که می تواند در نوع خود برای مردم جذاب باشد.

وی به رمپ و لوپ های 9 دی نیز اشاره کرد و بیان داشت: رمپ و لوپ های 9 دی نیز کامل شده و در ماه های اخیر مورد بهره برداری قرار گرفته است.

40 میلیارد تومان برای تملک و احداث پارکینگ در قم اختصاص یافته است

رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: به لحاظ پارکینگ کمبود جدی داریم و در بحث ایجاد پارکینگ جدیت داریم و برای تحقق این هدف در بودجه سال 98، 40 میلیارد تومان برای تملک و احداث در نظر گرفتیم.

وی ادامه داد: در زمینه توسعه و حمل و نقل عمومی نیز برنامه های مختلفی در نظر گرفته ایم و برای این مهم هم برنامه ریزی های زیادی صورت گرفته است.

جلالی ابراز داشت: برخورد با سرمایه گذار در سطح نظام مناسب نیست و برای توسعه شهر چاره ای جزء این نداریم.

وی تاکید کرد: در سال 98 پرسنل و نیروهای شهرداری کاهش پیدا خواهد کرد به طوری که به جای بازنشستگان فرد دیگری اضافه نخواهد شد.

جلالی بیان داشت: طرح پیاده راه خیابان انقلاب و چهار مردان به عنوان خیابان مهم توسط مشاور راه و شهرسازی تصویب شده است که باید راه های دسترسی ساکنان لحاظ شود.

وی خاطر نشان کرد: در برخی از پروژه های شهری که با مشکل افزایش قیمت ها روبرو شده است جلسات مختلفی برگزار شده و در برخی موارد پیمانکار تغییر کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم ابراز داشت: در کل شهر 3 پروژه بلاتکلیف داریم سامان سازان، منوریل و شهید کاظمی است که به دنبال برطرف کردن موانع آن هستیم.


انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/4944
اخبار مرتبط

نظرات شما