امارات از پیشنهاد قطر به عربستان خشمگین شد

تسنیم نوشت: انتشار خبری مبنی بر"پیام قطر به کویت: حل اختلافات با عربستان بدون حضور امارات" خشم شخصیت‌های رسانه‌ای اماراتی را به دنبال داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،خبر منتشر شده از سوی این خبرگزاری مبنی بر اینکه قطر با ارسال پیامی به کویت خواستار حل اختلافات فی ‌ما بین با عربستان بدون مشارکت امارات شده، با واکنش قابل توجه رسانه‌ها و شخصیت‌های عربی مواجه شده است. نکته قابل توجه در این رابطه این است که هیچ کدام از این رسانه‌ها سعی در تکذیب اطلاعات مندرج در این گزارش نکرده‌اند.

در همین رابطه روزنامه الخلیج امارات در مطلبی به قلم حبیب الصایغ سردبیر خود نوشت که این خبر نشان می‌دهد که مناسبات تهران با دوحه تا چه اندازه است که باعث شده چنین خبری به یک خبرگزاری فارسی درز پیدا کند.

درگیری لفظی شدید میان نتانیاهو و اردوغان/واکنش وزیرخارجه آمریکا به سفر رئیس جمهور ایران به عراق/انتشار اسناد جدیدی از حمله آمریکا به عراق/خشم امارات از اخبار مربوط به پیشنهاد قطر به عربستان

این روزنامه‌نگار اماراتی که به نظر می‌رسد از انتشار این گزارش خشمگین شده، افزود که قطر در رفتار جدید خود نشان داد که آماده است در راستای افکار کوتاه و تاکتیک‌های کوچک خود وجدان و همسایگان و برادران خود را به ایران یا ترکیه بفروشد.

نکته جالب توجه در این مطلب این است که این روزنامه‌نگار اماراتی بدون اینکه تحولات مذکور ارتباطی با ایران داشته باشد، سعی کرده بار دیگر نوک پیکان انتقاد خود را متوجه ایران کند و دور زده شدن خود توسط متحد سنتی‌اش یعنی عربستان را نادیده بگیرد.

در حالی که هنوز عربستان سعودی به طور رسمی به این خبر واکنش نشان نداده ، سردبیر این روزنامه اماراتی مدعی شد که پاسخ عربستان به این پیام منفی بوده است و ریاض اعلام کرده که حاضر است اختلافات 4 کشور (عربستان، امارات، بحرین و مصر) با قطر را به صورت همزمان و یکپارچه مورد بررسی و حل و فصل قرار دهد.

این تحلیلگر اماراتی می‌افزاید که این واقعه نشان دهنده شکست دوحه در ایجاد شکاف بین کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان و امارات است.




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/5085
کلیدواژه: امارات قطر عربستان
اخبار مرتبط

نظرات شما