امام جمعه قم:

لازمه ای حل مشکلات معیشتی مردم تحقق شعار سال 98 است

امام جمعه قم گفت: شعار سال 98 عینیت بخشیده شود مشکلات معیشتی مردم حل می شود و کشور از بیگانگان و دشمنان بی نیاز می شود، مشکل اشتغال برطرف می شود و تحقق رونق تولید می تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی بر طرف کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، آیت الله محمد سعیدی در خطبه های اولین نماز جمعه سال 98 قم اظهار داشت: 4 آیه اول سوره برائت حامل پیام الهی و پیامبر برای مشرکان مبنی بر اینکه خدا و رسول با مشرکان عهد و پیمان ندارند است در این آیات به مشرکان هشدار داده شده فکر مبارزه با پیامبر هم نباشید.

وی ضمن گرامی داشت میلاد امام علی (ع) گفت: اسلام مدیون امامت و تلاش امام علی (ع) است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: طبق روایات بدترین توشه برای قیامت ستم بر بندگان است در حدیثی آمده است هر شخصی هر مأموریت و مسئولیتی دارد نباید بر بندگان خدا ظلم کنند شخصی اگر کاسب و فروشنده است انصاف را رعایت کند و بر بندگان خدا ظلم نکند.

سعیدی ضمن تسلیت وفات حضرت زینب(س) بیان داشت: حضرت زینب(س) با جمیع خصائل برجسته خود الگوی برای همه افراد جامعه اعم از زن و مرد است بانویی که تمام مراحل زندگی خود را به درستی پیمود و به درستی مدیریت کرد، حضرت زینب عاشق عبادت و بندگی خدا بود و نماز شب ایشان هرگز ترک نشد فقط دو بار نماز شب را نشسته خواندند، یکی در گودال قتلگاه و دیگری در خرابه شام و در شب شهادت حضرت رقیه(س) نماز را شکسته خواند.

وی تصریح کرد: صبر و استقامت و ظلم‌ستیزی و شجاعت حضرت زینب(س) در مقابل یزیدی‌ها جریان کربلا را به یک مکتب اثرگذار در تاریخ تبدیل کرد درود خداوند بر مدافعان حرم که از حریم حرم حضرت زینب(س) دفاع می کنند.

شعار سال 98 اولویت های کشور را مشخص می کند

امام جمعه قم تأکید کرد: مقام معظم رهبری شعار سال 98 را در چهارچوب اصل 110 قانون اساسی و در راستای  جهت گیری نظام اسلامی تعیین کردند، توجه دادن جامعه به موضوع کلان تولید تعیین نقشه کلی راه برای خواص  و ایجاد حساسیت برای همگان نسبت به خط مش نظام در سال جدید است تا همگان بدانند که امسال اولویت ها با چیست.

سعیدی بیان داشت: رهبر انقلاب با توجه به  تحلیل شرایط موجود و با بررسی آسیب ها و نقاط قوت و درک فاصله و وضعیت امروز با اهداف و آرمان های نظام سعی می کنند نظر جامعه را نسبت به اولویتی ها و مسائل ضروری نظام، کشور و مردم جلب کنند.

وی تصریح کرد: حرکت رهبری در تعیین شعار سال در رشد و سلامت و سرعت حرکت انقلاب به سوی اهداف و آرمان ها تأثیر زیادی دارد، رهبر انقلاب برخلاف تحلیل های دشمنان و خودباختگان داخلی که برای به زانو درآوردن ملت ایران به سیاه نمائی پرداختند در پیام نوروزی فرمودند ملت ایران به معنی واقعی خوش درخشیدند.

شعار98  عینیت بخشیده شود مشکلات معیشتی مردم حل می شود

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: رهبری اشاره کردند دشمنان برای ملت ایران برنامه داشتند اما سلامت و بصیرت ملت ایران همه نقشه ها را خنثی کرد و ملت ایران  در برابر تحریم های بی سابقه اروپا و آمریکا در عرصه سیاسی و اقتصادی یک واکنش محکم و مقتدرانه از خود نشان دادند به همین خاطر رهبر انقلاب امسال را سال رونق تولید نام‌گذاری کردند.

سعیدی تأکید کرد:اگر شعار سال98 عینیت بخشیده شود مشکلات معیشتی مردم حل می شود و کشور از بیگانگان و دشمنان بی نیاز می شود، مشکل اشتغال برطرف می شود و تحقق رونق تولید می تواند مشکل ارزش پول ملی را تا حدود زیادی بر طرف کند، شعار سال 98 درواقع در ادامه شعارهای قبلی و مکمل آن‌هاست اگر تولید رونق پیدا کند بقیه مشکلات اقتصادی هم به‌تدریج حل می شود، مردم در رونق ملی نقش محوری و اصلی دارند و دولت باید همواره کننده ، انگیزه دهنده و برطرف کننده موانع باشد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اول فروردین در حرم مطهر امام رضا(ع) راهبرد یک سال مسئولان را بیان کردند و امسال را سال فرصت‌ها دانستند زیرا رشد ما در همین تنگناها بوده است زیرا وقتی دل از بیگانگان کنده می شود رشد افزایش پیدا می کند، رابطه ما با دولت های غربی و آمریکا کاملاً یک رابطه محتاطانه، زیرکانه و دقیق است، نمی شود از آن‌ها انتظار کمک داشت بلکه آنچه تاکنون ملت ایران مشاهده کردند از آن‌ها فقط می‌توان انتظار خیانت داشت، خیانتی که غربی ها در خصوص برجام انجام دادند آنقدر رسوا و آشکار  بود باعث شد افرادی که دیرباور بودند و به آمریکا اعتماد داشتند و به لبخندهای آن‌ها دل بسته بودند اکنون به این نتیجه برسند که اعتماد به آمریکا درست نیست.

امام جمعه قم اظهار داشت: نکته دیگر در شعار سال 98در خصوص نقش جوان ها در ادوار مختلف انقلاب اسلامی است هرچند در این ادوار هدایت های حضرت امام خمینی(ره) نقش داشت اما حرکت با جوانان بود، در همه ادوار انقلاب هزینه ها را جوانان پرداخت کردند و دیگران از آن بهره مند شدند امروز هم باید همین جوانان متدین هزینه ها را بپردازند تا نسل های آینده از زحمات و خدمات بهره مند شوند.

سعیدی گفت: برای تحقق شعار سال شناخت ظرفیت ها، سرمایه ها و کیفیت بهره برداری از سرمایه ها و فرصت ها برای همگان ضروری است همان‌گونه که شناخت کمبودها و آسیب‌ها ضروری است.

وی افزود: هشدار جدی که رهبر انقلاب داشتند این بود که آمریکا و غرب به این نتیجه رسیده‌اند که ایران اگر چیزی را اراده کند حتماً به آن خواهد رسید چون بااراده ملت ایران نمی توان مبارزه کرد بر همین اساس دشمنان اسلام نقشه کشیدند تا اراده ملت ایران را سست کنند و در باورها و اعتقادات دینی جوانان ، دختران و پسران ما رخنه کنند و می خواهند آن‌ها را به ابتذال بکشند.



انتهای پیام/170
http://qomefarda.ir/5465
اخبار مرتبط

نظرات شما