بسته خبری عیدانه/4

بارندگی های شدید مدیران استان را به خط کرد/ مسافران نوروزی به کهک سفر نکنند

بارندگی های شدیدی که از شامگاه روز سوم فروردین در قم آغاز شده است موجب شده مدیران استان در آماده باش به سر ببرند و حتی استاندار قم مرخصی بسیاری از مدیران را لغو کرده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استان قم یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است که سالانه پذیرایی میلیون ها مسافر و زائر از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی است.

در ایام عید نیز به دلیل موقعیت جفرافیایی و وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) شهر قم پذیرایی میلیون ها مسافر است به طوری که سال گذشته بالای 12 میلیون مسافر وارد قم شدند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود امسال بالای 15 میلیون نفر مسافر وارد قم شوند.

این روزها شهر قم روزهای شلوغی را سپری می کند و پذیرایی مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

مرخصی مدیران اجرایی قم لغو شد

استاندار قم با اشاره به بارندگی اخیر گفت: تمام دستگاه های امدادی، اجرایی و خدماتی در آماده باش کامل هستند و مرخصی های مدیران اجرایی استان لغو شده است و آماده به کار هستند.

سرمست  با بیان اینکه با مدیریتی که انجام شده است با وجود بارندگی شدید در این استان امیدواریم هیچ مشکلی پیش نیاید، گفت: رودخانه قمرود در داخل شهر قم، با توجه به سوابقی که در گذشته وجود داشته است، به طور کامل از وسایل نقلیه تخلیه شده است.

معاون استاندار قم: همه ظرفیت های قم برای اسکان مسافران آماده سازی شده است

یونس عالی پور معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: همه ظرفیت های استان و سالن های مسقف برای اسکان مسافران آماده سازی شده است تا بتوانیم آنها را در این مکان ها ساماندهی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر نیز آمادگی لازم وجود دارد و اطلاع رسانی به مسافران انجام شده است تا در بستر رودخانه اطراق نکنند و فضاهای آموزش و پرورش توسعه یافته و سالن های ورزشی، نمازخانه ها و حتی مصلا برای این منظور در نظر گرفته شده است.

بخشدار کهک:  مسافران به بخش کهک قم سفر نکنند

ابوالفضل خوبرو بخشدار کهک گفت: از مردم شهر قم و مسافران درخواست داریم در حال حاضر با توجه به نامساعد بودن هوا و احتمال جاری شدن سیل از حضور در این بخش خودداری کنند.

وی به بارش شدید باران در روستاهای بالادست کهک و ارتفاعات این بخش اشاره و اظهار کرد: بارش اخیر، باعث آب شدن برف ها و حرکت روان آب به سمت رودخانه ها شده است.

افزایش 4درصدی ورود خودرو به استان قم

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم عنوان کرد: طی نخستین دور از سفرهای نوروزی، جمع تجمعی ورود خودرو به استان قم درمقایسه با مدت مشابه سال گذشته به میزان 4 درصد افزایش یافته است.

ابوالفضل جمالی ضمن اعلام این خبر، اضافه کرد: بر اساس امار دریافتی از سامانه های تردد شمار جاده ای، جمع تجمعی ورود خودرو به استان قم، درنخستین دور از سفرهای نوروزی "25 اسفند ماه 97لغایت 4 فروردین ماه 98" افزون بر یک میلیون و 800 هزار خودرو  بوده است.

کمیته بحران شهرداری قم برای مقابله با آب‌گرفتگی و سیلاب تشکیل شد

حسن طلایی عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر قم گفت: شهرداری در برابر وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه آمادگی لازم را داشته و از مسافران نوروزی برای عدم اسکان در حاشیه رودخانه قم و مکان‌های روباز شهری اخطاریه صادر کرده است.

عضو شورای شهر قم خاطرنشان کرد: کمیته بحران شهرداری برای مقابله با چالش‌های احتمالی در اثر بارندگی و خدمات‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی و شهروندان تشکیل‌شده است.

تشکیل جلسه مدیریت بحران به ریاست لاریجانی

امروز نیز جلسه مدیریت بحران به ریاست لاریجانی در حال برگزاری است و بر اساس اعلام استاندار در این جلسه قرار است تصمیمات لازم گرفته شود.



انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/5546
اخبار مرتبط

نظرات شما