بسته خبری عیدانه/7

ورود بیش از شش میلیون مسافر به قم در سفرهای نوروزی / اسکان مسافران در زائر سرای حرم مطهر

در حالی که موج دوم سفرهای نوروزی با بارش های سراسری همراه شده است اما با این وجود تاکنون بیش از شش میلیون مسافر نوروزی وارد قم شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا، استان قم یکی از شاهراه های اصلی مواصلاتی کشور است که سالانه پذیرایی میلیون ها مسافر و زائر از اقصی نقاط کشور و حتی کشورهای خارجی است.

در ایام عید نیز به دلیل موقعیت جفرافیایی و وجود بارگاه مطهر حضرت معصومه (س) شهر قم پذیرایی میلیون ها مسافر است به طوری که سال گذشته بالای 12 میلیون مسافر وارد قم شدند.

بر اساس پیش بینی های صورت گرفته انتظار می رود امسال بالای 15 میلیون نفر مسافر وارد قم شوند.

این روزها شهر قم روزهای شلوغی را سپری می کند و پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است.

ورود شش میلیون مسافر نوروزی به قم

بهرام سرمست استاندار قم گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون، قم بیش از 6 میلیون مسافر و زائر را میزبانی کرده که از این تعداد 570 هزار تن در اماکن اقامتی مختلف اسکان داده شدند.

وی افزود: کمیته های 11گانه ستاد تسهیلات زائران به صورت شبانه روزی در ایام نوروز در جهت کسب رضایت زائران اقدام های خوبی را پیگیری می کنند.

استاندار قم تاکید کرد: 35 واحد هتل، 27 واحد هتل آپارتمان، 55 واحد مهمانپذیر، 170 خانه مسافر و 97 واحد مجتمع بین راهی و پذیرایی با ظرفیت بیش از 12 هزار تخت اقامتی و پذیرایی در قم در خدمت مسافران و زائران است.

اسکان 8400 مسافر در زائرسرای حرم حضرت معصومه(س)

علی اوسط مقانلو  سرپرست مدیریت حرم حضرت معصومه(س) گفت: از 25 اسفندماه 97 تا پایان روز هفتم فروردین ماه جاری، هشت هزار و 400 تَن از مسافران نوروزی قم در زائرسرای این مکان مقدس اسکان یافته اند.

مقانلو با بیان این که پذیرش نوروزی تا 17 فروردین ماه جاری ادامه دارد، بیان کرد: زائرسرای کوثر دارای امکانات اولیه اسکان از جمله سرویس های بهداشتی و حمام است و مجهز به وسایل گرمایشی و سرمایشی به میزان کافی می باشد.

اسکان 86 هزار زائر در مسجد مقدس جمکران

ابراهیم صدوقی  معاون خدمات زائرین مسجد مقدس جمکران گفت: 86 هزار نفر از زائرین در مسجد مقدس جمکران در ایام نوروز اسکان یافتند.

این رقم با توجه به محدودیت‌های موجود است و سه هزار نفر از خادمان مسجد مقدس جمکران به صورت افتخاری در ایام نوروز در خدمت زائرین هستند.

اجرای هزار و ۹۰۰ متر مربع نقاشی دیواری نوروزی در ورودی‌های شهر

سید محمد موسوی‌منش مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم از اجرای هزار و ۹۰۰ مترمربع نقاشی دیواری نوروزی در ورودی‌های شهر خبر داد.

موسوی‌منش تصریح کرد: نصب ۳۲ المان ۳۲ پر نوری که می‌توانند محتوا را منتقل کنند را داشتیم. آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های استقبال از بهار در حوزه سیما و منظر را به روزرسانی کرده و به مناطق ارائه کردیم. ۹ سفره هفت‌سین را در مناطق و گلزار شهدا اجرا کردیم.

بالگرد اورژانس قم 13 مصدوم را به بیمارستان منتقل کرد

مهدی فراهانی سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی قم گفت: بالگرد اورژانس قم در سه ماموریت پی در پی 13 مصدوم بدحال را به مراکز درمانی استان منتقل کرد.

وی گفت: بالگرد اورژانس قم در نخستین ماموریت خود به جاده قم - سلفچگان رفت و مصدومان حادثه واژگونی یک دستگاه پراید را که پنج تن بودند به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل کرد.

وی افزود: همزمان با خارج کردن مصدومان از بالگرد، در محور سلفچگان - ساوه، بر اثر یک حادثه رانندگی پنج مصدوم بدحال بر جای ماندند، که بالگرد اورژانس به پرواز در آمد و اقدام به انتقال مصدومان به بیمارستان کرد.

وی ادامه داد: در هنگام انتقال این مصدومان که قرار بود به بیمارستان شهید بهشتی قم منتقل شود، تصادف سوم در بخش خلجستان قم رخ داد، که بالگرد اورژانس مصدومان حادثه دوم را به بیمارستان امام رضا(ع) منتقل کرد و به سرعت به سمت محل حادثه سوم رفت.

فراهانی افزود: این حادثه نیز سه مصدوم بدحال به همراه داشت که عوامل اورژانس، مصدومان را به بیمارستان منتقل کردند.




انتهای پیام/110
http://qomefarda.ir/5630
اخبار مرتبط

نظرات شما