کاظمی: افزایش اجاره بهای مسکن پس از سیل در پلدختر و معمولان/ برای اسکان موقت سیل‌زدگان کانکس بدهند

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی از افزایش اجاره بهای مسکن در پلدختر و معمولان به دنبال سیل اخیر در این دو شهر خبر داد و گفت: از وزارت کشور درخواست کردیم تا برای اسکان موقت سیل‌زدگان کانکس‌هایی را در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،حمیدرضا کاظمی نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به آخرین وضعیت سیل‌زدگان در پلدختر و معمولان گفت: ساکنین 20 روستا و بخشی از شهرستان‌های پلدختر و معمولان نیاز به اسکان موقت دارند و خواستار  این هستیم که کانکس در اختیار مردم سیل‌زده قرار گیرد. 

وی افزود: من این موضوع را با وزیر کشور مطرح کردم و دین‌پرست معاون امور اقتصادی کشور نیز بازدیدی را از منطقه داشته و بناست تا فردا گزارش بازدید خود را به وزیر کشور ارائه کند و من نیز پیگیر موضوع خواهم بود. 

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: توزیع پتو،‌ چادر و مواد غذایی در بین سیل‌زدگان اگرچه از حالت اضطرار خارج شده اما هنوز توزیع این اقلام بین سیل‌زدگان ضرورت دارد چرا که آنها هیچگونه امکاناتی برای طبخ غذا ندارند. 

کاظمی خاطرنشان کرد: به دنبال سیل اخیر و تخریب تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکونی و افزایش تقاضا برای اجاره بهای مسکن در شهرستان‌های پلدختر و معمولان بالا رفته و البته از مقامات استانی و شهرستانی خواسته‌ام تا موضوع را کنترل کنند. 

وی در پایان گفت: یکی از درخواست‌های ما این است که با توجه به تخریب روی رودخانه کشکان برای حل مشکل تردد مردم از پل‌های متحرک استفاده شود چرا که ساخت پل تا حدود یکسال طول می‌کشد و استفاده از پل‌های متحرک برای این منظور باعث می‌شود تا مشکل ساکنان روستاهای پلدختر برای تردد به شهر تا حدود زیادی مرتفع شود و با این کار حدود 20 تا 25 هزار نفر از  سیل‌زدگان می‌توانند نیازهای خود را تامین کنند؛ موضوع دیگر بازسازی درست راه پلدختر به خرم‌آباد است چرا که پستی‌های  ایجاد شده در این جاده با خاک پر شده و با کوچکترین سیلابی‌ دوباره خراب می‌شود. 




انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/6398
اخبار مرتبط

نظرات شما