رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر خبر داد:

پارک 54000 خودرو در پارکینگ‌های اطراف جمکران در نیمه شعبان

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم افزود: 130 هزار خودرو شخصی و 5 هزار دستگاه اتوبوس طی 12 ساعت در ایام نیمه شعبان وارد قم شد که از این تعداد 50 هزار خودرو شخصی و 4 هزار دستگاه اتوبوس در پارکینگ‌های ایجاد شده در اطراف مسجد مقدس جمکران پارک شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قم فردا،

روح الله امراللهی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حجم زیاد زائران مهدوی در قم در نیمه شعبان عنوان کرد: باید به دنبال ملی کردن جشن نیمه شعبان در قم بود چرا که مدیریت استان قم به تنهایی توان تأمین هزینه‌های برگزاری این جشن را ندارد و باید ظرفیت‌های کشوری در این راستا به کار گرفته شود.

وی اضافه کرد: در طراحی بلوار پیامبر اعظم(ص)، یک خط اتوبوس پرسرعت پیش بینی شده که تا کنون اجرایی نشده است و باید این خط برای رفع ترافیک در ایام خاص به ویژه جشن‌های نیمه شعبان راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم تملک بر زمین‌های اطراف مسجد مقدس جمکران برای ایجاد پارکینگ‌های دائمی، مکانیزه و مجهز را امری ضروری برشمرد و افزود: 130 هزار خودرو شخصی و 5 هزار دستگاه اتوبوس طی 12 ساعت در ایام نیمه شعبان وارد قم شد که از این تعداد 50 هزار خودرو شخصی و 4 هزار دستگاه اتوبوس در پارکینگ‌های ایجاد شده در اطراف مسجد مقدس جمکران پارک شد.

امراللهی بیان کرد: در ایام نیمه شعبان امسال برای جا به جایی رایگان زائران به مسجد جمکران و بالعکس تعداد خطوط اتوبوسرانی از پنج به هشت خط و تعداد اتوبوس‌های این خطوط نیز از 30 به 200 دستگاه اتوبوس افزایش یافت.

وی با بیان اینکه تا کنون وعده‌ وزارت راه و شهرسازی در راستای واگذاری دو قطعه زمین به منظور ساماندهی سکونتگاه‌های غیر مجاز در قم محقق نشده است گفت: احیای بافت‌های فرسوده و ساماندهی سکونتگاه‌های غیر مجاز در صورتی که این دو قطعه زمین واگذار شود به سرعت صورت خواهد گرفت.



انتهای پیام/
http://qomefarda.ir/7105
اخبار مرتبط

نظرات شما